ОПИС ДОКУМЕНТУ

Дата:

23.02.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 93
Про затвердження Положення про юридичний відділ Каховської міської ради

Керуючись пунктом 1 статті 38, статтею 38-1, пунктом 4 статті 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законом України "Про безоплатну правову допомогу", Постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 року № 1040 "Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації" (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 805 від 09.09.2020 року), міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про юридичний відділ Каховської міської ради (додається).

2. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 31.01.2013 № 701/38 "Про затвердження в новій редакції Положення про юридичний відділ Каховської міської ради".

3. Відповідальність за виконання рішення залишаю за собою.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань прав людини, законності, депутатської етики та регламенту (Радіонова О.С.).

Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ


 

Затверджено

рішенням сесії міської ради

від __.02.2021р. № ___/__

ПОЛОЖЕННЯ

про юридичний відділ Каховської міської ради

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Дане Положення розроблено згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040 (із змінами, внесеними Постановою КМУ № 805 від 09.09.2020 року).

1. Юридичний відділ Каховської міської ради (надалі - відділ) є виконавчим органом міської ради, утворюється міською радою у відповідності з вимогами Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", підконтрольний та підзвітний міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та міському голові.

2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, нормативно-правовими актами центральних органів виконавчої влади, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, регламентом міської ради та регламентом виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.

З питань організації та проведення правової роботи юридичний відділ керується актами Мін’юсту.

3. Подання проектів рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови для їх прийняття без попереднього розгляду та погодження з юридичним відділом не допускається.

4. Пропозиції юридичного відділу щодо приведення рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови та інших документів міської ради та її виконавчого комітету у відповідність із законодавством є обов’язковими для розгляду керівниками структурних підрозділів виконкому, міським головою.

У разі неврахування пропозицій юридичного відділу або часткового їх врахування відділ подає письмовий висновок до проекту рішення, розпорядження.

5. Міська рада та її виконавчий комітет зобов’язані створювати умови для належної роботи відділу, забезпечувати його окремим приміщенням, телефонним та електронним зв’язком, сучасним комп’ютером та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов’язків, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.

6. Покладення на юридичний відділ обов’язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.

ІІ. ФУНКЦІЇ ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ

Юридичний відділ відповідно до покладених на нього завдань:

1. Організовує правову роботу, спрямовану на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативних документів міською радою, її виконавчими органами, а також їх посадовими особами під час виконання покладених на них завдань і посадових обов’язків, а також представляє інтереси міської ради та її виконавчого комітету в судах, органах внутрішніх справ, прокуратурі, органах юстиції тощо.

2. Приймає участь у реалізації державної політики у галузі забезпечення законності і правопорядку, захисту прав і свобод громадян.

3. Співпрацює з органами прокуратури, правоохоронними органами міста, судами, органами юстиції, державної кримінально-виконавчої служби, на які законами України покладено обов’язки забезпечення громадської безпеки та громадського порядку, боротьби зі злочинністю, її організованими формами, здійснення правосуддя, виконання рішень судів, ін., та сприяння їм в межах повноважень у виконанні покладених на ці органи завдань.

4. Координує діяльність виконавчих органів ради з профілактики злочинності, усунення виявлених недоліків та зміцнення законності і правопорядку.

5. Забезпечує координацію діяльності виконавчого комітету з питань надання безоплатної первинної правової допомоги, приймає участь у розгляді письмових звернень про надання безоплатної первинної правової допомоги та надає таку допомогу з питань, що належать до компетенції виконкому та ради відповідно до закону, надає роз’яснення положень законодавства та консультації щодо порядку звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги.

6. Здійснює розробку проектів місцевих нормативно-правових актів з питань, віднесених до відання міської ради, виконавчого комітету та міського голови.

7. Сприяє правильному застосуванню законодавства міською радою та її виконавчими органами, інформує міського голову про необхідність вжиття заходів до скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства.

8. Разом з відповідними виконавчими органами міської ради узагальнює практику застосування законодавства, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд міського голови для вирішення питання стосовно необхідності підготовки проекту місцевого нормативного документа та внесення його в установленому порядку до органу, уповноваженого приймати такий акт.

9. Перевіряє на відповідність законодавству, проводить юридичну експертизу та ґрунтовне редакційне опрацювання проектів місцевих нормативно-правових актів, що подаються на розгляд міської ради, виконавчого комітету та міського голови, погоджує їх за наявності віз керівників зацікавлених структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують.

У разі невідповідності проекту нормативного документа законодавству та якщо внесені до нього відділом зауваження не враховано, відділ, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення уповноваженим органом чи посадовою особою.

10. Бере участь у підготовці проектів нормативних документів, господарських договорів (контрактів), розглядає проекти нормативних документів, які надійшли для погодження, готує проекти письмових висновків чи зауважень до них.

11. Проводить разом з іншими структурними підрозділами роботу по перегляду місцевих нормативних актів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність.

12. З використанням сучасних технічних засобів проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, оперативно доводить до виконавчих органів міської ради інформацію про зміни в нормативних актах і нові акти, дає працівникам структурних підрозділів міської ради консультації з правових питань.

13. Бере участь у застосуванні заходів правового впливу у разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав міської ради та її виконавчих органів.

14. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати претензійної і позовної роботи, дані статистичної звітності, що характеризують стан законності в діяльності міської ради; розробляє пропозиції щодо усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності виконавчих органів міської ради, вносить їх на розгляд керівництва.

15. Бере участь у розгляді матеріалів за наслідками перевірок, ревізій, інвентаризацій, дає правові висновки за фактами виявлених правопорушень.

16. Готує позови до суду про визнання незаконними актів державних органів, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права Каховської територіальної громади, повноваження міської ради та її посадових осіб.

17. Здійснює представництво (самопредставництво) в установленому законодавством порядку інтереси міської ради та її виконавчих органів в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.

18. Разом з керівником іншого структурного підрозділу ради вносить пропозиції міському голові про притягнення до відповідальності працівників, з вини яких заподіяна шкода.

19. Сприяє організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, які належать до комунальної власності територіальної громади, приймає участь у здійсненні заходів щодо правового виховання населення.

20. Бере участь в організації і проведенні семінарів, інших занять з правових питань з працівниками структурних підрозділів міської ради.

21. Надає юридичні консультації депутатам, постійним комісіям міської ради з питань, що відносяться до діяльності міської ради, забезпечує їх необхідними нормативно-правовими актами.

22. Приймає участь в роботі комісій, створених міською радою, виконавчим комітетом та міським головою з розгляду питань місцевого значення.

23. Готує пропозиції з питань виконання законів України, охорони прав громадян для надання їх в установленому порядку Верховній Раді України, Президенту України та Кабінету Міністрів України.

24. Спільно з відповідними відділами, управліннями та службами:

1) вносить пропозиції міському голові щодо вживання передбачених законом особливих заходів, пов’язаних із підтриманням громадського порядку, рятуванням життя людей, захистом їх здоров’я і прав, збереженням матеріальних цінностей у разі порушення громадського порядку, стихійного лиха, екологічних катастроф, епідемій, епізоотій, пожеж та інше;

2) приймає участь у розробленні для затвердження проектів правил, за порушення яких згідно чинного законодавства передбачена адміністративна відповідальність.

25. Організує претензійну і позовну роботу міської ради, виконавчого комітету та міського голови.

26. Контролює додержання структурними підрозділами міської ради встановленого порядку роботи з позовними заявами, рішеннями судів у справах, де відповідачем є міська рада та її виконавчі органи.

27. Розглядає скарги, звернення, заяви, листи громадян з питань виконання працівниками виконавчих органів ради законодавства України.

28. Здійснює контроль в межах компетенції органу місцевого самоврядування в галузі забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян.

29. Спільно з правоохоронними органами розробляє міські програми боротьби зі злочинністю, зміцнення законності і правопорядку, комплексні заходи, плани та здійснює контроль за їх виконанням.

30. Організовує роботу по виконанню нормативно-правових актів щодо боротьби із злочинністю, в тому числі з її проявами в організованих формах і корупцією.

31. В межах визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноважень спрямовує роботу на взаємодію з правоохоронними і контролюючими органами щодо профілактики і попередження правопорушень.

32. Надає організаційно-методичну, аналітичну та іншу допомогу структурним підрозділам міської ради у вирішенні питань, що стосуються профілактики злочинності та правопорушень, забезпечення законності, правопорядку, захисту прав і свобод громадян в місті.

ІІІ. ВІДДІЛ МАЄ ПРАВО

1. Перевіряти додержання законності структурними підрозділами міської ради, а також на підприємствах, установах та організаціях комунальної власності.

2. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб міської ради, виконавчих органів ради та підпорядкованих їм підприємств, установ та організацій документи, необхідні для виконання покладених на відділ завдань.

3. Залучати за згодою керівника структурного підрозділу міської ради відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативних та інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться юридичним відділом відповідно до покладених на нього обов’язків.

4. Брати участь у засіданнях дорадчих і колегіальних органів, нарадах у разі розгляду на них питань щодо практики застосування законодавства.

5. Вимагати обґрунтувань проектів нормативних документів, попереднього погодження проектів керівниками відповідних відділів, управлінь та служб, посилань на норми законодавчих актів. У встановленому порядку затримувати проекти документів, які потребують ґрунтовного вивчення.

6. Одержувати від посадових осіб підприємств, установ та організацій міста документи, інформацію, інші матеріали, необхідні для виконання покладених завдань.

7. Приймати участь у розгляді правоохоронними органами питань, пов’язаних з дотриманням правопорядку і боротьбою зі злочинністю і корупцією, виконанням указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, інших рішень з цих питань.

8. Проводити перевірки стану додержання Конституції України та законів України, інших актів законодавства виконавчими органами ради та їх посадовими особами, керівниками підприємств, установ, організацій комунальної форми власності в галузі забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян.

9. Порушувати в установленому порядку перед міським головою питання про притягнення до відповідальності посадових осіб органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій комунальної форми власності за неналежне виконання покладених на них обов’язків щодо недопущення злочинності та зміцнення правопорядку.

IV. СТРУКТУРА ВІДДІЛУ

1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Загальну чисельність, структуру відділу та штатний розпис затверджує міський голова.

Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку.

2. На посаду начальника відділу призначаються особи з вищою юридичною освітою і досвідом юридичної роботи виключно за результатами конкурсного відбору або з кадрового резерву.

3. Начальник відділу:

1) безпосередньо підпорядкований міському голові;

2) здійснює керівництво відділом, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх функцій;

3) забезпечує виконання планів роботи відділу, доручень міського голови та його заступників;

4) визначає завдання і розподіляє обов’язки між працівниками відділу, забезпечує підвищення їх кваліфікації;

5) готує і подає для подальшого затвердження у встановленому порядку Положення про юридичний відділ та посадові інструкції працівників відділу;

6) подає пропозиції міському голові щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення працівників юридичного відділу, їх заохочення або притягнення до відповідальності згідно із законодавством.

4. Працівники відділу приймаються на посади та звільняються з посад міським головою у встановленому законодавством порядку.

5. Працівники відділу згідно з розподілом обов’язків здійснюють юридичне обслуговування структурних підрозділів міської ради.

6. Працівник юридичного відділу несе особисту відповідальність за відповідність чинному законодавству завізованих ним проектів рішень, розпоряджень, інших документів правового характеру.

V. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Покладання на юридичний відділ обов’язків, не передбачених цим Положенням, а також тих, що не відносяться до правової роботи, не допускається.

2. Вимоги та висновки юридичного відділу відносно законності чи незаконності дій чи актів є обов’язковими для розгляду всіма підрозділами (службами) і посадовими особами міської ради.

За їх невиконання та допущені порушення винні можуть бути притягнені до відповідальності згідно з чинним законодавством.

3. Ліквідація і реорганізація юридичного відділу здійснюється міською радою за поданням міського голови.

4. На працівників відділу поширюються основні права і обов’язки посадових осіб місцевого самоврядування та державних службовців, передбачені Законами України „Про службу в органах місцевого самоврядування”, „Про державну службу”, ,,Про запобігання корупції”, іншими нормативними актами, що стосуються державних службовців.