ОПИС ДОКУМЕНТУ

Дата:

17.02.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 22
Про затвердження положення про відділ економічного розвитку, інвестицій та регуляторної політики Каховської міської ради

Керуючись пунктом 4 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити положення про відділ економічного розвитку, інвестицій та регуляторної політики Каховської міської ради (додається).

2. Вважати таким, що втратило чинність Положення про відділ економіки, комунального майна та землі міської ради, затверджене рішенням сесії Каховської міської ради від 28.05.2020 р. № 2207/98.

3. Відповідальність за виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Орєхова І.М.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на комісію з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій, міжнародного співробітництва та підприємництва (Радченко О.В.).

Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ

ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішення сесії міської ради

__________№ __________

ПОЛОЖЕННЯ

про відділ економічного розвитку, інвестицій та регуляторної політики

Каховської міської ради

І. Загальні положення.

1. Відділ економічного розвитку, інвестицій та регуляторної політики (далі – відділ) є структурним підрозділом Каховської міської ради, утворюється за поданням міського голови міською радою, підзвітний і підконтрольний раді, підпорядкований її виконавчому комітету, міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, який курирує питання соціально-економічного розвитку територіальної громади.

2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про відпустки», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», Указами та розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, іншими Законами України, регламентом виконавчого комітету Каховської міської ради, рішеннями сесії міської ради, розпорядженнями міського голови, іншими нормативними документами та цим Положенням.

3. Діяльність відділу здійснюється на підставі планів роботи, стратегічних та середньострокових програм економічного та соціального розвитку територіальної громади.

ІІ. Основні завдання відділу.

1. Реалізація державної економічної політики щодо збалансованого економічного та соціального розвитку територіальної громади.

2. Сприяння комплексному економічному і соціальному розвитку територіальної громади, вдосконаленню розміщення продуктивних сил, розвиткові міжрегіональних та міждержавних економічних зв’язків, сприяння ефективному проведенню економічних реформ, забезпечення раціонального використання виробничо-технічного і наукового потенціалу територіальної громади, її природних, трудових і фінансових ресурсів.

3. Підготовка Стратегії розвитку громади, програми соціально-економічного розвитку, інших цільових програм, а також надання відповідних висновків та подання їх на розгляд міської ради.

4. Забезпечення надання публічної інформації у відповідності до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

5. Захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб.

6. Координація роботи з територіальними органами Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, органами і установами державного санітарного нагляду та з іншими місцевими органами виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів.

7. Формування регуляторної політики.

8. Забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку і підтримки підприємництва, регуляторної політики та економічної конкуренції.

9. Забезпечення надходжень до бюджету та цільового фонду соціально-економічного розвитку громади.

10. Забезпечення реалізації політики у сфері торгівлі, громадського харчування та побутових послуг.

11. Розроблення нормативно-правових актів.

12. Контроль за дотриманням правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів Каховської міської ради з питань боротьби з інфекційними хворобами.

ІІІ. Основні функції відділу.

1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань розробляє:

- проект Стратегії розвитку територіальної громади, забезпечує координацію роботи структурних підрозділів виконавчого органу Каховської міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій з питань стратегічного планування громади і виконання Стратегії розвитку територіальної громади підготовку звітів про її виконання.

- проекти програм соціально-економічного розвитку територіальної громади, інших цільових програм, та подає їх на розгляд виконавчому комітету міської ради для подальшого розгляду на сесії, бере участь в організації їх виконання;

- проекти місцевих нормативно-правових актів з питань, віднесених законами до компетенції відділу;

- програму розвитку малого підприємництва в територіальної громади, та реалізовує заходи, спрямовані на розвиток підприємницької діяльності всіх форм власності;

- заходи, спрямовані на залучення іноземних інвестицій та кредитних ресурсів для розвитку економічного потенціалу регіону, сприяє підприємствам у розробці інвестиційних програм.

2. Готує пропозиції:

- до проектів міського бюджету, Програми зайнятості населення та використання трудових ресурсів, інших цільових програм;

- з питань розміщення на території громади нових, реконструкції, розширення, ліквідації діючих підприємств та інших об’єктів з урахуванням потреб соціально-економічного розвитку територіальної громади;

3. Забезпечує:

- аналіз стану і тенденцій соціально-економічного розвитку територіальної громади;

- спільно з іншими уповноваженими підрозділами Каховської міської ради проводить аналіз результатів фінансово-господарської діяльності підприємств, які є власністю територіальної громади;

- складання та використання у роботі необхідних для управління соціально-економічним розвитком територіальної громади балансів фінансових, трудових ресурсів, грошових доходів і витрат населення;

- реалізацію інвестиційно-інноваційної політики в територіальної громади, розробляє інвестиційний профіль територіальної громади, бере участь у розробці проектів залучення інвестицій підприємств комунальної власності; надає допомогу підприємствам всіх форм власності у розробці інноваційно-інвестиційних проектів;

- сприяє організації участі підприємств територіальної громади у інвестиційних виставках, промислових ярмарках та інших заходах;

- реалізацію регуляторної політики у сфері господарської діяльності на території міської ради шляхом проведення аналізу стану здійснення державної регуляторної політики та виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів, відповідно до вимог здійснення державної регуляторної політики забезпечує дотримання процедури підготовки та прийняття регуляторних актів;

- роботу фінансової комісії з питань розрахунків з бюджетами усіх рівнів, погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій та інших соціальних виплат.

4. Приймає участь у поточному бюджетному контролю щодо цільового використання бюджетних коштів учасниками бюджетного процесу.

5. Приймає участь у розгляді проектів планів підприємств, установ, організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади, вносить до них зауваження та пропозиції, здійснює контроль за їх виконанням.

6. Розглядає і узгоджує плани підприємств, установ, організацій, що не належать до комунальної власності територіальної громади, які пов’язані з обслуговуванням населення або можуть призвести до негативних соціальних, демографічних, екологічних та інших наслідків, готує до них висновки і вносить пропозиції до відповідних органів.

7. Залучає на договірних засадах підприємства, установи, організації незалежно від форм власності до участі в комплексному соціально-економічному розвитку територіальної громади та координує цю роботу.

8. Здійснює відповідно до законодавства:

- проведення моніторингу цільового та ефективного використання бюджетних коштів, передбачених Програмою соціально-економічного та культурного розвитку громади учасниками бюджетного процесу;

- відстеження основних показників економічного та соціального розвитку територіальної громади;

- реалізацію заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств житлово-комунального господарства, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку;

- контроль за належною організацією обслуговування населення підприємствами торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування;

- участь у реалізації державної цінової політики;

- підготовку пропозицій на розгляд міської ради щодо встановлення ставок місцевих податків і зборів;

9. Подає до обласної ради необхідні показники та вносить пропозиції до програми соціально-економічного розвитку області, а також до планів підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, розташованих на території міста, з питань, пов’язаних із соціально-економічним та культурним розвитком територіальної громади задоволення потреб населення.

10. Розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції відділу, консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів.

11. Веде через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформує населення про результати здійснюваного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, та про роботу відділу.

12. Приймає участь у роботі тендерного комітету виконкому міської ради.

13. Перевіряє стан дотримання правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів Каховської міської ради з питань боротьби з інфекційними хворобами

14. Проводить роботу щодо організації виїзної, виносної торгівлі сільгосппродукцією та ярмаркової торгівлі у дні проведення масових місцевих заходів.

15. Взаємодія з податковою службою з питань адміністрування місцевих податків та зборів.

16. Бере участь в роботі комісій, створених міською радою, виконавчим комітетом та міським головою.

17. Розглядає скарги, звернення, заяви, листи громадян

ІV. Права і обов'язки відділу

1. Відділ має право:

- одержувати в установленому порядку від інших підрозділів міської ради, підприємств, установ і організацій інформацію, документи, інші матеріали, а від відділу статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань

- залучати у разі необхідності спеціалістів інших підрозділів міської ради (за погодженням з міським головою), підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян для розгляду питань, що належать до його компетенції;

- скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;

- розглядати проекти планів підприємств і організацій, які належать до комунальної власності, вносити зауваження і пропозиції, здійснювати контроль за їх виконанням;

- розглядати і узгоджувати плани підприємств, що не належать до комунальної власності, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні, екологічні та інші наслідки, підготовка до них висновків і внесення пропозицій до відповідних органів;

- надавати довідки, аналітичні матеріали та іншу не конфіденційну інформацію про стан економічного та соціального розвитку міста;

- одержувати від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також господарчих суб'єктів нормативні документи та інші відомості, необхідні для виконання своїх повноважень;

- розглядати звернення споживачів, консультувати їх з питань захисту прав споживачів;

- аналізувати договори, що укладаються продавцями із споживачами з метою виявлення умов які обмежують права споживачів;

- у разі виявлення продукції неналежної якості, фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища терміново повідомляти про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, інші органи, що здійснюють контроль і нагляд за якістю і безпекою продукції;

-у разі виявлення фактів реалізації продукції, яка не супроводжується необхідною, доступною, достовірною, своєчасною інформацією та відповідними документами, або продукції із простроченим строком придатності — тимчасово зупиняти реалізацію до пред'явлення інформації, супровідних документів або припиняти її реалізацію;

- готувати подання до органу, який видав дозвіл на провадження відповідного виду діяльності, для вирішення питання про тимчасове зупинення його дій чи дострокове анулювання у разі систематичного порушення спав споживачів.

2. Складати протоколи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законодавством України.

3. На обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на нього повноважень.

4. За дорученням міського голови представляти орган місцевого самоврядування в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до його компетенції.

V. Структура відділу

1. Чисельність працівників відділу затверджується сесією міської ради за поданням міського голови. Структуру, штатний розпис відділу затверджує міський голова.

2. Чисельність відділу у кількості — 4 одиниць:

начальник відділу — 1;

спеціалісти відділу — 3.

3. Начальник відділу призначається та звільняється з посади міським головою за поданням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради у відповідності до діючого законодавства.

4. Кваліфікаційні вимоги: освіта вища, за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, за спеціальністю — економіка підприємства, менеджер економіст, статистика, бухгалтерський облік і аудит. Стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 4 років або за спеціальністю не менше 4 років.

5. Начальник відділу:

- здійснює керівництво діяльністю відділу, визначає функції та ступінь відповідальності працівників відділу, організовує, контролює їх виконання;

- забезпечує виконання доручень міського голови, заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та планів роботи відділу;

- визначає завдання і розподіляє обов’язки між працівниками відділу, забезпечує підвищення їх кваліфікації;

- підтримує зв’язки з відповідними відділами та управліннями виконавчих комітетів інших міських рад з питань обміну досвідом;

- бере участь у засіданнях міської ради, виконавчого комітету, нарадах міського голови у разі розгляду питань, що стосуються компетенції Відділу;

- розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, очолює і контролює їх роботу.

6. У разі відсутності начальника відділу (відпустка, відрядження, хвороба) обов’язки начальника служби виконує спеціаліст відділу.

VI. Відповідальність відділу

1. Працівники відділу несуть відповідальність за належне виконання покладених на відділ даним положенням повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження відділу розподіляються між працівниками відділу начальником відділу та закріплюються у посадових інструкціях.

2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.