ОПИС ДОКУМЕНТУ

Дата:

15.01.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 9
Про підтримку депутатського звернення Каховської міської ради VII скликання до Народного депутата - члена Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та Народного депутата України

Відповідно до Конституції України, статей 43, 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 13 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», Регламенту Каховської міської ради VII скликання, Каховська міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Підтримати депутатське звернення депутатів Каховської міської ради VII скликання до Народного депутата - члена Комітету Верховної Ради України з питань правової політики Павліш П.В. та Народного депутата України Іванова В.І. не підтримувати законопроект №2598 і направити його на доопрацювання з залученням органів місцевого самоврядування. Депутатські звернення додаються.

2.Направити депутатське звернення Народному депутату-члену Комітету Верховної Ради України з питань правової політики Павлішу П.В. та Народному депутату Іванову В.І.

3.Опублікувати дане рішення разом з додатками на офіційному веб-сайті Каховської міської ради.

4.Відповідальність за виконання цього рішення покласти на секретаря міської ради В.В.Мироненко.

5.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, етики, засобів масової інформації, зв’язку з громадськими організаціями, забезпечення законності, правопорядку та антикорупційної діяльності (О.А. Глущенко ).

Міський голова А.А. Дяченко

Затверджено рішенням сесії Каховської міської ради VII скликання Херсонської області від _____________ 2020 року №____________

Народному депутату — члену

Комітету Комітету Верховної

Ради України з питань правової політики

Павлішу П.В.

Вельмишановний Павло Васильовичу!

13 грудня 2019 року Президент України вніс , як першочерговий проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)” реєстраційний №2598.

Ми, депутати Каховської міської ради VII скликання висловлюємо стурбованість щодо закритості процесу його підготовки та поспіху з його прийняттям. До розробки цього важливого документу не були залучені представники органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, громадянського суспільства. Більше того, остаточний документ змін до Конституції України став відомий лише після оприлюднення на сайті парламенту, що не дало можливості отримати детальні висновки щодо цього документу.

Порівняно із чинною Конституцією України законопроект передбачає звуження статусу органів місцевого самоврядування та містить ознаки централізації влади. Не враховано положення ч. 2 ст. 5, ст .7 Конституції України, які визначають народ носієм суверенітету і єдиним джерелом влади. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та гарантовано через органи місцевого самоврядування. Тому втручання у місцеве самоврядування, як форму народовладдя повинно здійснюватися вкрай обережно та обґрунтовано.

Тривогу викликає намагання через префектів фактично централізувати владу, наділивши їх функціями, які впливатимуть, а вірніше, подавлятимуть усі галузі муніципального життя: місцевих фінансів, публічних закупівель. Це не відповідає основним вимогам Європейської хартії місцевого самоврядування, яка ратифікована нашою державою у 1997 році, шкодить усім інституціям місцевої демократії, перекреслює ідеали Революції Гідності.

Зменшення термінів повноважень місцевої влади з 5 до 4 років і водночас залишення без змін часу повноважень органів центральної влади порушує інституційність та наступність влади на місцях та рівність форм народовладдя.

Ліквідація статусу міст обласного значення та відмова від чітко закріпленого переліку назв областей, не лише порушує систему адмінустрою, а й закладає диспропорцію та нелогічність при організації влади на місцях, загрожує територіальній цілісності нашої держави.

Зважаючи на вище викладене, вважаємо що законопроект змін до Конституції України щодо децентралізації влади потребує серйозного доопрацювання та широкого громадського обговорення. В іншому випадку, це загрожує узурпацією влади та ліквідації місцевого самоврядування.

Затверджено рішенням сесії Каховської міської ради VII скликання Херсонської області від _____________ 2020 року №____________

Народному депутату України

Іванову В.І.

Вельмишановний Володимире Іллічу!

13 грудня 2019 року Президент України вніс , як першочерговий проект Закону України “ Про внесення змін до Конституції України ( щодо децентралізації влади)” реєстраційний №2598.

Ми, депутати Каховської міської ради VII скликання висловлюємо стурбованість щодо закритості процесу його підготовки та поспіху з його прийняттям. До розробки цього важливого документу не були залучені представники органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, громадянського суспільства. Більше того, остаточний документ змін до Конституції України став відомий лише після оприлюднення на сайті парламенту, що не дало можливості отримати детальні висновки щодо цього документу.

Порівняно із чинною Конституцією України законопроект передбачає звуження статусу органів місцевого самоврядування та містить ознаки централізації влади. Не враховано положення ч. 2 ст. 5, ст .7 Конституції України, які визначають народ носієм суверенітету і єдиним джерелом влади. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та гарантовано через органи місцевого самоврядування. Тому втручання у місцеве самоврядування, як форму народовладдя повинно здійснюватися вкрай обережно та обґрунтовано.

Тривогу викликає намагання через префектів фактично централізувати владу, наділивши їх функціями, які впливатимуть, а вірніше, подавлятимуть усі галузі муніципального життя: місцевих фінансів, публічних закупівель. Це не відповідає основним вимогам Європейської хартії місцевого самоврядування, яка ратифікована нашою державою у 1997 році, шкодить усім інституціям місцевої демократії, перекреслює ідеали Революції Гідності.

Зменшення термінів повноважень місцевої влади з 5 до 4 років і водночас залишення без змін часу повноважень органів центральної влади порушує інституційність та наступність влади на місцях та рівність форм народовладдя.

Ліквідація статусу міст обласного значення та відмова від чітко закріпленого переліку назв областей, не лише порушує систему адмінустрою, а й закладає диспропорцію та нелогічність при організації влади на місцях, загрожує територіальній цілісності нашої держави.

Зважаючи на вище викладене, просимо не голосувати в залі Верховної Ради України і виступати з пропозицією направити законопроект змін до Конституції України щодо децентралізації влади на доопрацювання. В іншому випадку, це загрожує узурпацією влади та ліквідації місцевого самоврядування.