Керуючись пунктом 4 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла Каховської міської ради у новій редакції (додається).
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради № 252/15 від 05.07.2016 року «Про Положення про відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла Каховської міської ради».
3. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на депутатську комісію з питань роботи житлово-комунального господарства, охорони навколишнього середовища (Потоскуєв О.В.).
Міський голова А.А. Дяченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
______________ № _________
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій,
обліку житла Каховської міської ради
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла Каховської міської ради (надалі – відділ) є виконавчим органом Каховської міської ради. Відділ є підзвітним і підконтрольним раді з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади також підконтрольний Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації.
Створюється міською радою за пропозицією міського голови і підпорядковується виконавчому комітету, міському голові. Діяльність відділу координує перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про доступ до публічної інформації”, “Про захист персональних даних”, “Про засади запобігання і протидії корупції” іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами центральних органів виконавчої влади, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, регламентом роботи міської ради та виконкому, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
2. ФУНКЦІЇ ТА ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ
2.1. Основними завданнями відділу є:
- забезпечення на території міста реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства насамперед щодо організації і здійснення заходів з його реформування;
- аналіз стану житлово-комунального господарства міста та підготовка пропозицій до проекту міського бюджету щодо фінансування місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства і благоустрою міста;
- організація виконання державних програм, розроблення і реалізація місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства, подання пропозицій до проектів місцевих програм соціально-економічного розвитку міста щодо поліпшення комунального обслуговування населення та благоустрою території міста, охорони навколишнього природного середовища та енергозбереження;
- забезпечення додержання підприємствами, установами та організаціями, що надають житлово-комунальні послуги, вимог нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства міста;
- забезпечення організації обслуговування населення міста підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, надання ритуальних та інших послуг;
- організація здійснення контролю за додержанням правил комунального обслуговування та благоустрою території міста;
- вирішення інших питань у сфері житлово-комунального господарства відповідно до законодавства;
- реалізація державної політики у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню цих ситуацій, реагування на них;
- організація обліку міського фонду захисних споруд цивільного захисту;
- координація діяльності Каховської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Херсонської області (далі — ЄДСЦЗ);
- організація навчання з питань цивільного захисту посадових осіб органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання комунальної власності, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
- реалізація державної політики у сфері забезпечення конституційних прав громадян на житло та його приватизацію.
2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.2.1. Бере участь у реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства, готує пропозиції до проектів програм соціально-економічного розвитку міста та міського бюджету.
2.2.2. Координує роботу житлово-комунальних підприємств, пов'язану з наданням населенню житлово-комунальних послуг.
2.2.3. Забезпечує в межах своїх повноважень додержання вимог нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства.
2.2.4. Готує і подає в установленому порядку пропозиції щодо:
- удосконалення структури управління та розвитку житлово-комунального господарства міста;
- фінансування капітального ремонту та реконструкції житлових будинків комунальної власності та будинків ОСББ, місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою міста;
- розвитку підприємництва та конкуренції, демонополізації житлово-комунального господарства та формування ринку житлово-комунальних послуг;
- доцільності передачі в управління, оренду або концесію цілісних майнових комплексів житлово-комунального господарства, приватизації підприємств, які задовольняють потреби у житлово-комунальних послугах жителів міста та мають важливе соціальне значення.
2.2.5. Забезпечує згідно із законодавством реформування житлово-комунального господарства міста на засадах прозорості та гласності.
2.2.6. Проводить моніторинг стану реалізації державних, галузевих та місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства міста.
2.2.7. Організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи житлово-комунального господарства міста в осінньо-зимовий період, а також об'єктів галузі в умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф і ліквідації їх наслідків, проводить моніторинг підготовки житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період.
2.2.8. Здійснює відповідно до законодавства контроль за додержанням правил комунального обслуговування та благоустрою, станом експлуатації та утримання житлового фонду і об'єктів комунального господарства.
2.2.9. Вживає заходів до поліпшення роботи підприємств з енергозбереження та оснащення об'єктів житлово-комунального господарства і наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії відповідно до завдань державних та місцевих програм.
2.2.10. Сприяє реалізації інвестиційної політики у сфері реконструкції і капітального ремонту об'єктів житлово-комунального господарства, здійснює контроль за їх ремонтом у межах своєї компетенції, погоджує ордери на виконання земельних робіт.
2.2.11. Бере участь у реалізації державної політики з питань охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, екологічної безпеки, санітарного стану міста, його благоустрою і озеленення, якості питної води, поліпшення технічного і технологічного стану систем водопостачання та водовідведення.
2.2.12. Розглядає в установленому порядку у межах своєї компетенції звернення, заяви, скарги та пропозиції громадян, підприємств, установ і організацій, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, здійснює прийом громадян та вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань.
2.2.13. Інформує населення через засоби масової інформації про програми розвитку житлово-комунального господарства міста.
2.2.14. Здійснює контроль за утриманням в належному санітарному стані кладовища, міських доріг, вулиць, провулків, тротуарів, міських пляжів, малих архітектурних форм, міських туалетів.
2.2.15. Організовує контроль за збором, транспортуванням, утилізацією побутових відходів.
2.2.16. Сприяє здійсненню заходів енергозбереження та впровадження енергозберігаючих технологій в місті.
2.2.17. Сприяє створенню об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ).
2.2.18. Проводить роз'яснювальну роботу щодо створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, надає консультативно-методичну допомогу з питань створення та під час діяльності.
2.2.19. Сприяє розробці ОСББ пропозицій до проектів місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку.
2.2.20. Організовує та бере участь у нарадах з головами багатоквартирних будинків щодо переваг створення ОСББ.
2.2.21. Вивчає досвід інших міст з питань реформування житлово-комунального господарства, створення та діяльності ОСББ.
2.2.22. Сприяє додержанню житлово-комунальними підприємствами, ОСББ та старшими кварталів Конституції та законів України, реалізації актів Президента України та органів виконавчої влади, рішень місцевих рад та їх виконавчих органів, розпоряджень міського голови.
2.2.23. Надає допомогу та консультації старшим кварталів, будинків та головам ОСББ з питань благоустрою, озеленення міста і надання житлово-комунальних послуг.
2.2.24. У межах своєї компетенції приймає участь в здійсненні перевірок додержання порядку формування і застосування тарифів на послуги житлово-комунальних підприємств.
2.2.25. Вносить пропозиції виконавчому комітету про початок та закінчення опалювального періоду.
2.2.26. Здійснює розробку проектів місцевих нормативно-правових актів з питань, віднесених до відання міської ради, виконавчого комітету та міського голови.
У межах компетенції проводить разом з іншими відділами роботу щодо укладання, продовження строку дії, розірвання контрактів з керівниками комунальних підприємств, а також бере участь у здійсненні заходів з перевірки виконання умов контрактів у порядку, встановленому чинним законодавством, умов преміювання.
2.2.27. Координує діяльність виконавчих органів ради, служб цивільного захисту (далі — ЦЗ) підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності і підпорядкування, щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (далі - НС), проведення першочергових аварійно-відновлювальних робіт.
2.2.28. Здійснює взаємодію сил ЦЗ підприємств, установ і організацій, що залучаються до виконання завдань, пов’язаних з безпекою населення та забезпечення його життєдіяльності під час надзвичайної ситуації (далі - НС).
2.2.29. Готує накази начальника ЦЗ міста, що є обов’язковими для виконання керівниками служб та об’єктів ЦЗ незалежно від форм власності.
2.2.30. Здійснює підготовку та подання звітів, донесень згідно з регламентом подання інформації (повідомлення) про загрозу виникнення НС та інших нормативних документів.
2.2.31. Оприлюднює проекти рішень, рішення міської ради та її виконавчого комітету, розпорядження міського голови по напрямку своєї роботи на сайті міської ради.
2.2.32. Організовує роботу міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
2.2.33. В межах своєї компетенції доводить до підприємств, установ і організацій, що перебувають у комунальній власності, мобілізаційні завдання.
2.2.34. В межах своєї компетенції забезпечує організацію військового обліку та бронювання військовозобов'язаних на підприємствах, що перебувають у комунальній власності.
2.2.35. Сприяє військовому комісаріату міста у його роботі в мирний час та під час оголошення мобілізації.
2.2.36. Бере участь в організації роботи, пов’язаної із створенням та збереженням фонду захисту споруд цивільного захисту міста (далі - ЗСЦЗ).
2.2.37. Прогнозує ймовірність виникнення НС техногенного та природного характеру.
2.2.38. Підготовлює, для подання міському голові та виконавчому комітету міської ради, пропозиції щодо розподілу коштів резервного фонду міського бюджету для ліквідації наслідків НС, надання матеріальної та фінансової допомоги населенню, яке постраждало внаслідок НС.
2.2.39. Проводить аналіз причин виникнення НС на території міста.
2.2.40. Приймає участь у організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків НС, що проводяться силами міської ланки територіальної підсистеми ЦЗ.
2.2.41. Впроваджує в практику досягнення науки і техніки з питань запобігання виникненню НС, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації.
2.2.42. Бере участь у розробленні для подання в установленому порядку міському голові планів ЦЗ і заходів щодо запобігання виникненню НС та ліквідації їх наслідків.
2.2.43. Бере участь в організації та проведені підготовки органів управління та сил міської ланки територіальної підсистеми ЦЗ, населення до дій у НС у мирний час та в особливий період.
2.2.44. Приймає участь в організації та проведенні підготовки органів управління та сил міської ланки територіальної підсистеми ЦЗ, населення до дій у НС у мирний час та в особливий період.
2.2.45. Бере участь у розробці заходів щодо нормованого забезпечення населення міста в особливий період;
2.2.46. Здійснює контроль за використанням вільного житла.
2.2.47. Вирішує питання пов’язані з обліком громадян, які потребують поліпшення житлових умов приймаючи від громадян заяви про прийняття на квартирний облік за місцем проживання, перевіряє та представляє їх на розгляд міської громадської комісії з житлових питань.
2.2.48. Готує проекти рішень:
- з питань прийняття громадян на квартирний та кооперативний облік, про включення до списків осіб, які користуються правом першочергового та позачергового одержання житлових приміщень за місцем проживання;
- про зняття громадян з квартирного та кооперативного обліку, та виключення із списків осіб які користуються правом першочергового та позачергового одержання жилих приміщень;
- про зміну договору найму, обмін та бронювання житлових приміщень;
- з питань надання громадянам жилих приміщень;
- про визнання статусу службового житла та про його розподіл;
- формує зведену базу даних військовослужбовців, звільнених у запас або відставку та інших категорій громадян;
- готує окремі списки громадян, які потребують поліпшення житлових умов за переліком пільг.
2.2.49. Організовує щорічну перереєстрацію громадян, які перебувають на квартирному та кооперативному обліку.
2.2.50. Здійснює контроль за станом ведення квартирного обліку та розподілу житла на підприємствах, установах в організаціях, що самостійно ведуть квартирний облік, незалежно від форм власності.
2.2.51. Проводить роботу з організації заходів щодо придбання житла на вторинному ринку.
2.2.52. Перевіряє та надає пропозиції щодо затвердження рішень адміністрації та профспілкового комітету підприємств, установ та організацій міста:
- про прийняття їх працівників на квартирний та кооперативний облік, включення до списків осіб, які користуються правом першочергового та позачергового одержання жилих приміщень, вступу до житлово - будівельного кооперативу;
- про надання жилих приміщень за місцем роботи.
2.2.53. Організовує роботу по підготовці всіх необхідних документів пов’язаних з приватизацією державного житлового фонду:
- проводить консультативно-роз'яснювальну роботу з питань передачі державного житла у власність громадян;
- оформлює розпорядження міського голови та свідоцтва про право власності на житло;
- здійснює розрахунки площ квартир, що приватизуються безоплатно та розрахунки вартості надлишкової загальної площі;
- контролює використання громадянами житлових чеків, що використані, та тих, що підлягають видачі кожному члену сім'ї;
- здійснює необхідні розрахунки для оперативної та статистичної діяльності;
- здійснює оперативний зв’язок та готує проекти угод з організаціями, задіяними в приватизації відомчого житлового фонду.
2.2.54. Разом з організаційним відділом організовує роботу старших кварталів по виконанню ними своїх функцій відповідно до Положення про старших кварталів, вулиць, багатоквартирних будинків.
2.2.55. Виконує інші функції, передбачені законодавством.
3. ВІДДІЛ МАЄ ПРАВО
3.1. Залучати спеціалістів інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції.
3.2. Одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій інформацію, документи та інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
3.3. Залучати за згодою керівника структурного підрозділу міської ради відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативних та інших документів.
3.4. Взаємодіяти з іншими структурними підрозділами міської ради, підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян та громадянами для розробки і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього обов’язків.
3.5. Вносити пропозиції на розгляд громадської комісії з житлових питань та міжвідомчої комісії з питань забезпечення житлом військовослужбовців та інших категорій громадян і готувати проекти рішень на засідання виконкому з урахуванням рішення цих комісій.
3.6. Відділ має право одержувати безплатно від виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності і підпорядкування розташованих на території підпорядкованій міській раді інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань.
3.7. Заслуховувати інформацію посадових осіб виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування, розташованих на території підпорядкованій міській раді про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту та в установленому законодавством порядку надавати їм обов’язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільного захисту.
3.8. У порядку, встановленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов’язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільного захисту, сили і засоби підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, аварійно рятувальні служби і територіальні підрозділи (формування) міністерства та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів – за погодженням з їх керівництвом.
3.9. Відділ має право видавати довідки про перебування громадян на квартирному обліку за місцем проживання, про бронювання житлових приміщень, про використання житлових чеків та про участь у приватизації державного житлового фонду.
3.10. Здійснювати контроль за реєстрацією права власності в відділі державної реєстрації.
4. СТРУКТУРА ВІДДІЛУ
4.1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Відділ очолює начальник, який призначається та звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку.
4.2. Гранична чисельність, структура та штатний розпис відділу затверджується міською радою. Спеціалісти відділу призначаються на посаду у встановленому законодавством порядку.
4.3. Структура відділу складається з 5 одиниць:
4.3.1. Начальник відділу -1 одиниця.
4.3.2. Головний спеціаліст відділу - 4 одиниці.
4.4. У разі відсутності начальника відділу його обов’язки виконує один із головних спеціалістів відділу відповідно до посадової інструкції.
4.5. Головний спеціаліст відділу, який відповідно до посадової інструкції виконує обов’язки з питань цивільного захисту при виконанні обов’язків пов’язаних з захистом населення і територій від надзвичайних ситуацій, безпосередньо підпорядкований міському голові.
4.6. Начальник відділу:
4.6.1. Безпосередньо підпорядкований першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
4.6.2. Здійснює керівництво відділом, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх функцій.
4.6.3. Забезпечує виконання планів роботи відділу, доручень міського голови та першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
4.6.4. Визначає завдання і розподіляє обов’язки між працівниками відділу, забезпечує підвищення їх кваліфікації.
4.6.5. Готує і подає для подальшого затвердження у встановленому порядку Положення про відділ та посадові інструкції працівників відділу.
5. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
5.1. Покладання на відділ обов’язків, що не передбачені цим Положенням не допускається.
5.2. Ліквідація і реорганізація відділу здійснюється міською радою за поданням міського голови.
5.3. На працівників відділу поширюються основні права і обов’язки посадових осіб місцевого самоврядування та державних службовців, передбачені Законом України “Про службу в органах місцевого самоврядування” іншими нормативними актами.