ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Неприйнято |
---|---|
Сесія: | XLIV |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 7 |
Дата реєстрації: | 27.09.2017 |
Проголосовано: | 28.09.2017 11:44:53 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
7
- Не підтримали
8
- Утримались
12
- Не голосували
3
- Відсутні
5
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 7
З метою підтримки та створення належних умов для розвитку, накопичення людського капіталу в місті, забезпечення потреб регіонального ринку праці у фахівцях з гостродефіцитних спеціальностей, відповідно до Законів України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», «Про вищу освіту», положень Обласної програми «Розвиток людського капіталу Херсонської області» на 2017 – 2021 роки, затвердженої рішенням XII сесії обласної ради VII скликання від 10.04.2017 р. № 473 (зі змінами), керуючись частиною 22 статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія міської ради
ВИРІШИЛА:
Затвердити міську програму «Розвиток людського капіталу м. Каховки на 2017 – 2021 роки», що додається.
Відділу освіти міської ради (Гончар М. В.) щорічно, до 1 вересня, інформувати міську раду про стан реалізації програми.
Фінансовому управлінню міської ради (Гончаров О. А.) забезпечити фінансування заходів програми.
Відповідальність за виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради В. В. Федченка.
Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію з питань культури, освіти, молоді, спорту, соціального захисту населення та охорони здоров’я (Скрипниченко М. М.).
Міський голова А. А. Дяченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення сесії міської ради
_______________ № ______
МІСЬКА ПРОГРАМА
«Розвиток людського капіталу м. Каховки на 2017 – 2021 роки»
І. Загальна характеристика
1. | Ініціатор розроблення програми | Відділ освіти Каховської міської ради |
2. | Розробник програми | Відділ освіти Каховської міської ради |
3. | Відповідальний виконавець програми | Відділ освіти Каховської міської ради |
4. | Співрозробники програми | |
5. | Учасники програми | Мешканці м. Каховки, зацікавлені установи міста, вищі навчальні заклади області. |
6. | Термін реалізації Програми | 2017 – 2021 роки |
7. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми | Обласний бюджет, міський бюджет. |
8. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, усього, тис. грн. | 252 000 грн., у тому числі: 2017 рік – 18 000 грн. 2018 рік – 36 000 грн. 2019 рік – 54 000 грн. 2020 рік – 72 000 грн. 2021 рік – 72 000 грн. |
у тому числі: бюджетних коштів, тис. грн. | ||
з них коштів міського бюджету, тис. грн. | 189 000 грн. | |
з них коштів обласного бюджету, тис. грн. | 63 000 грн. | |
9. | Основні джерела фінансування програми | Обласний, міський бюджети |
II. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
На сьогодні розвиток людського капіталу стає стратегічною ціллю. Створення умов для розвитку людського капіталу передбачає доступну освіту, здатну забезпечити підготовку кадрів для ринку праці м. Каховки та самих кадрів соціальними гарантіями. Саме на формування людського капіталу, його розвиток, а також розвиток регіональної вищої освіти та забезпечення її кваліфікованими фахівцями і кадрами спрямована програма.
За останні роки відбувається поступове зменшення вступу студентів до ВНЗ, що пов’язано зі скороченням чисельності випускників шкіл та виїздом абітурієнтів в інші регіони.
Поступово відчувається гострий дефіцит кваліфікованих фахівців – педагогів, медиків, працівників культури та фізкультурно-спортивної сфери. Зокрема, це є одним з результатів зменшення обсягів підготовки фахівців на рівні області. На скорочення числа студентів першого курсу, крім демографічного чинника, який є першопричиною втрат людського інтелектуального капіталу, також впливає зменшення питомої ваги тих, хто вступає до ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації після закінчення загальноосвітніх шкіл. Внаслідок зменшення кількості випускників загальноосвітніх шкіл, що обумовлено несприятливою демографічною ситуацією, відбулося зниження кількості студентів. Основна тенденція зміни чисельності студентів ВНЗ I-II рівнів акредитації – скорочення.
При формуванні людського капіталу не менш важливою проблемою є старіння кадрів та їх нестача, особливо на рівні громади, зокрема педагогічних, медичних, фізкультурно-спортивних працівників. Все це призвело до гострої потреби у кваліфікованих кадрах. Саме тому впровадження регіонального замовлення на підготовку фахівців з гостродефіцитних спеціальностей, зокрема в галузі освіти, культури, медицини, фізичної культури та спорту, є найважливішою складовою у формуванні людського капіталу району.
З метою реалізації програми в м. Каховка проведено аналіз існуючої потреби ринку праці у педагогічних, медичних працівниках і тренерах. Встановлено не лише кількісні, а й якісні потреби – напрямки підготовки фахівців та їх спеціальності, спеціалізації. Для якісної підготовки кадрів проаналізовано існуючу освітню інфраструктуру, що може забезпечити підготовку кадрів відповідно до регіонального замовлення.
У сфері підготовки педагогічних працівників для навчальних закладів міста очікується щорічний обсяг регіонального замовлення на рівні 2 осіб. Такий прогнозний показник виконання регіонального замовлення сприятиме зменшенню наявної кількості вакансій в місті, підвищенню якості надання освітніх послуг у загальноосвітніх навчальних закладах, а також розвитку регіонального ринку вищої освіти.
III. Мета програми
Метою програми є створення необхідних умов для розвитку, накопичення людського капіталу в місті та забезпечення потреб регіонального ринку праці у фахівцях з гостродефіцитних спеціальностей.
IV. Досягнення мети та строки виконання програми
Програма реалізовується в один етап – з 2017 по 2021 роки.
Досягнення мети програми можливе шляхом:
- фінансування підготовки здобувачів вищої освіти за рахунок обласного та міського бюджетів;
- впровадження регіонального замовлення на гостродефіцитні спеціальності;
- проведення профорієнтаційних заходів серед учнівської молоді;
- сприяння формуванню висококваліфікованих фахівців;
- збільшення частки населення з вищою освітою;
- надання у вищих навчальних закладах області якісної освіти випускникам шкіл з 140 – 160 балами за результатами ЗНО за рахунок коштів обласного та міського бюджетів з подальшим працевлаштуванням їх за місцем проживання;
- надання соціально незахищеним верствам населення якісних освітніх послуг у вищих навчальних закладах області за кошти обласного та міського бюджетів.
V. Основні результативні показники програми
У результаті впровадження програми очікується:
- підвищення добробуту мешканців міста;
- зменшення міграції молоді до інших міст та областей України;
- зменшення в найближчому майбутньому дефіциту кадрів;
- зменшення міграційних втрат населення продуктивного віку та високого професійно-кваліфікаційного рівня.
Загальні результативні показники програми визначено у додатку1.
VI. Система управління та контролю за ходом виконання програми
Управління та контроль за ходом реалізації заходів програми здійснюватиметься виконавчим комітетом міської ради.
Поточна системна діяльність з управлінського забезпечення реалізації програми покладається на відділ освіти міської ради та передбачає організацію, планування, керівництво, координацію людськими та матеріальними ресурсами упродовж всього періоду дії програми, систематичне оцінювання впливу її реалізації на якісні зміни.
Щороку, до 01 вересня, відділ освіти міської ради інформує міську раду про хід виконання програми.
Відкритість управлінських дій забезпечуватиметься шляхом звітування про хід реалізації програми на засіданнях колегії відділу освіти міської ради, а також висвітлення у засобах масової інформації.
VII. Фінансове забезпечення виконання програми
Фінансування програми здійснюється за рахунок обласного та міського бюджетів. При цьому формульний розрахунок внесків сторін має так пропорції: за рахунок обласного бюджету – 25 %, міського бюджету – 75 %.
Фінансування та підготовка фахівців в обраних ВНЗ буде здійснюватися на підставі укладання 5-сторонньої угоди цивільно-правого характеру між:
- Управлінням освіти, науки та молоді обласної державної адміністрації;
- Відділом освіти міської ради;
- навчальним закладом;
- абітурієнтом або уповноваженою ним особою.
Однією з умов укладання угоди на навчання є обов’язковість відпрацювання випускником, фінансування здобуття вищої освіти якого було здійснено в рамках програми, не менше 3 років в одній з комунальних установ / закладів міста.
Міська рада щороку передбачає у проекті міського бюджету кошти на виконання завдань визначених програмою. План заходів щодо реалізації програми з орієнтовним обсягом фінансування та очікуваними результатами наведено у додатку 2.
Фінансування буде здійснюватися відповідно до розробленого положення про використання коштів передбачених програмою.
______________________
Додаток 1
до міської програми «Розвиток людського капіталу м. Каховки на 2017 – 2021 роки»
________________ № ________
Результативні показники
міської програми «Розвиток людського капіталу м. Каховки на 2017 – 2021 роки»
№ з/п | Назва показника | Одиниця виміру | Вихідні дані на початок дії програми | Виконання програми по роках: | Всього за період дії Програми | ||||
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | |||||
1. | Моніторинг місцевого ринку праці та визначення потреби у фахівцях | осіб | |||||||
2. | Формування регіонального замовлення на підготовку фахівців з гостродефіцитних спеціальностей | осіб | |||||||
3. | Проведення профорієнтаційних та інформаційних заходів | одиниця | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 10 | |
4. | Підготовка педагогічних фахівців | осіб | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 10 | |
5. | Підготовка медичних фахівців | осіб | |||||||
6. | Підготовка тренерсько-викладацького складу | осіб | |||||||
7. | Підготовка фахівців для галузі культури | осіб | |||||||
8. | Забезпечення підготовлених фахівців робочими місцями відповідно до потреби місцевих ринків праці | осіб |
Додаток 2
до міської програми «Розвиток людського капіталу м. Каховки на 2017 – 2021 роки»
________________ № ________
ПЛАН ЗАХОДІВ
з реалізації міської програми «Розвиток людського капіталу м. Каховки на 2017 – 2021 роки»
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання (роки) | Відповідальні виконавці | Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн., у тому числі: | Очікуваний результат | ||
Всього | Обласний бюджет | Міський бюджет | |||||
1. | Моніторинг регіонального ринку праці та визначення потреби у фахівцях | 2017–2021 | Виконавчий комітет міської ради, Каховський міськрайонний центр зайнятості (за згодою) | Визначення потреби у фахівцях | |||
2. | Формування регіонального замовлення на підготовку фахівців з гостродефіцитних спеціальностей | 2017–2021 | Відділ освіти міської ради, вищі навчальні заклади області | Сформоване регіональне замовлення на підготовку фахівців. | |||
3. | Проведення профорієнтаційних та інформаційних заходів | 2017–2021 | Виконавчий комітет міської ради, Каховський міськрайонний центр зайнятості (за згодою), вищі навчальні заклади області | Охоплення профорієнтаційними заходами учнів 8-11 класів | |||
4. | Підготовка педагогічних фахівців | 2017–2021 | Відділ освіти міської ради, вищі навчальні заклади області | 252 000, у т.ч.: 2017 рік – 18,0 2018 рік – 36,0 2019 рік – 54,0 2020 рік – 72,0 2021 рік – 72,0 | 4,5 9,0 13,5 18,0 18,0 | 13,5 27,0 40,5 54,0 54,0 | Пройде навчання 10 осіб |
5. | Підготовка медичних фахівців | 2017–2021 | Відділ освіти міської ради, Каховська центральна районна лікарня (за згодою), КЗ «Каховський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» (за згодою) | ||||
6. | Підготовка тренерсько-викладацького складу | 2017–2021 | Відділ освіти міської ради, вищі навчальні заклади області | ||||
7. | Підготовка фахівців для сфери культури | 2017–2021 | Відділ освіти та відділ культури міської ради, вищі навчальні заклади області | ||||
8. | Забезпечення підготовлених фахівців робочими місцями відповідно до потреби місцевих ринків праці | 2017–2021 | Відділ освіти міської ради та зацікавлені організації. | 100 % працевлаштування підготовлених фахівців | |||
Разом: | 252,0 | 63,0 | 189,0 |
Начальник відділу освіти міської ради,
кандидат педагогічних наук М. В. Гончар