Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пунктом 2 статті 25 Закону України «Про освіту», враховуючи результати проекту «Громадськість за зміни в освіті м. Каховка», що реалізовувався громадською організацією «Каховська ініціатива» протягом 2017 року, з метою визначення довгострокових пріоритетів розвитку освітньої сфери міста, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити «Дорожню карту розвитку освітньої сфери в місті Каховка» (додається).
2. Відділу освіти міської ради (М. В. Гончар) під час планування заходів з розвитку освітньої сфери міста, враховувати пріоритети визначені у «Дорожній карті розвитку освітньої сфери в місті Каховка».
3. Відповідальність за виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради В. В. Федченка.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію з питань культури, освіти, молоді, спорту, соціального захисту населення та охорони здоров’я (Скрипниченко М. М.).
Міський голова А. А. Дяченко
Додаток до рішення міської ради
від ________________ № _______
ДорожнЯ картА
розвитку освітньої сфери в місті Каховка*
Пріоритет |
Терміни реалізації |
Орієнтовні заходи |
Результати |
1. Вдосконалення матеріально-технічної бази закладів |
2018-2020 |
1. Впровадження у кожному класі ІКТ-технологій через їх укомплектування ноутбуком та телевізором (або проектором, інтерактивною дошкою); 2. Заміна меблів у класах (парти, шафи); 3. Заміна лінолеуму у дитячих садках; 4. Заміна матраців у дитячих садках; 5. Спорудження котельні у ЗДО № 3 «Берізка», єдиної котельні для ЗДО № 4 «Горобинка», ЗДО № 5 «Берізка», СЗОШ № 2 (початкові класи), Станції юних натуралістів; 6. Створення в усіх школах належних умов для впровадження електронного журналу. |
1. 100% провадження ІКТ-технологій у навчальному процесі; 2. 100% оновлення класних меблів; 3. 100% оновлення покриття з лінолеуму; 4. 100% заміна матраців у дитсадках; 5. Вирішення питання щодо переведення навчальних закладів на автономну систему опалення; 6. Забезпечення функціонування електронного журналу в усіх школах міста. |
2. Розвиток міжнародного партнерства з можливістю продовження освіти за кордоном |
Постійно 2018-2019 |
1. Організація системного обміну (стажувань) учнівських і педагогічних делегацій з містами-побратимами Олесніца (Польща), Преслав (Болгарія), Пінськ (Білорусь), Трускавець (Україна); 2. Організація факультативного вивчення, іноземних мов, зокрема польської мови. |
1. Організація щорічних обмінів (стажувань) учнів та педагогів міста у містах-побратимах; 2. Розширення можливостей для учнів міста у вивченні іноземних мов, зокрема польської мови. |
3. Збереження та зміцнення здоров’я дітей в навчальних закладах |
2018-2022 2018-2019 2018-2019 |
1. Спорудження у кожній школі футбольних майданчиків з зеленим покриттям; 2. Модернізація літніх павільйонів у дитячих садках зі встановленням сучасного ігрового обладнання; 3. Опрацювання питання щодо будівництва у ЗОШ № 1 (початкові класи) і НВК «Гімназія» сучасних спортзалів. |
1. Спорудження футбольних майданчиків у ЗОШ № 1, СЗОШ № 2, ЗОШ № 3, ЗОШ № 6, НВК «Гімназія»; 2. Модернізація літніх павільйонів у 8 дитячих садках міста зі встановленням сучасного ігрового обладнання; 3. Створення для учнів ЗОШ № 1 і НВК «Гімназія» належних умов для заняття спортом. |
4. Ширше впровадження та вдосконалення профільного навчання (за майбутньою професією) |
2018-2027 |
1. Створення належної матеріальної бази для організації профільного навчання у старших класах; |
1. Забезпечення належних умов для відкриття профільних класів за різними спрямуваннями. |
5. Розробка та впровадження нових навчальних програм, підручників, технологій |
Постійно |
1. Забезпечення вільного доступу кожному учню до електронних аналогів підручників; |
1. Створення умов для якісного навчання учнів міста; |
6. Участь навчальних закладів міста у проектах, грантах |
2018-2019 |
1. Опрацювання питання щодо залучення інвестиційних ресурсів для спорудження «Зеленої школи» на базі СЗОШ № 2. |
Приведення умов навчання і виховання учнів СЗОШ № 2 до сучасних вимог. |
7. Збереження російської мови як основної мови викладання в частині шкіл та класів |
2018-2020 |
1. Впровадження факультативного вивчення російської мови за вимогою батьків; 2. Запровадження вивчення української мови та культури мешканцями міста, зокрема з числа внутрішньо перемішених осіб та мігрантів. |
1. Створення умов для вивчення рідної мови представникам національних меншин з числа мешканців міста; 2. Створення умов для вивчення української мови та культури для мешканців міста. |
8. Впровадження інклюзивної освіти |
Постійно 2018 |
1. Задоволення потреби дітей, які мають особливі потреби у навчанні у доступі до якісної освіти; 2. Створення міського інклюзивно-ресурсного центру. |
Створення умов для навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. |
9. Забезпечення державно-громадського управління в закладах освіти міста |
2018 2018-2019 |
1. Створення міської батьківської ради; 2. Створення при навчальних закладах піклувальних рад. |
Посилення участі батьків і активних представників громади міста у розвитку освітньої сфери міста. |
* Пріоритети розвитку освітньої сфери були визначені за результатами опитування громадської думки у травні-червні 2017 р. і представлені у виданні Біла книга. Якість освіти в місті Каховка: стан, проблеми та напрями розвитку. Звіт за результатами соціологічного дослідження проведеного у червні 2017 року / Упоряд. Коробов В. К., Гоманюк М. А., Даниленко І. В. – Каховка – Херсон: Гілея, 2017. – С. 44-45.