ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | Малишенко Олександр Володимирович, начальник юридичного відділу |
---|---|
Дата: | 15.12.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 8
Про міську Програму підтримки
діяльності Каховського міського
громадського формування з охорони
громадського порядку "Щит" на 2022 рік
Розглянувши подання голови штабу Каховського міського громадського формування з охорони громадського порядку "Щит" Матвієнко П.О., керуючись ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити міську Програму підтримки діяльності Каховського міського громадського формування з охорони громадського порядку «Щит» на 2022 рік (далі — Програма), (додається).
2. Головним розпорядником коштів, передбачених на ресурсне забезпечення Програми, визначити виконавчий комітет Каховської міської ради.
3. Фінансовому управлінню (Гончаров О.А.) забезпечити фінансування Програми в межах коштів, передбачених у міському бюджеті на 2022 рік.
4. Відповідальність за виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (Рагулін В.В.)
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань прав людини, законності, депутатської етики та регламенту ( Радіонова О.С.)
Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ
Затверджено
рішення сесії міської ради
від _______________ № _____
Програма підтримки
діяльності Каховського міського громадського формування з охорони громадського порядку “Щит” на 2022 рік
Загальні положення
Міська Програма підтримки діяльності громадського формування з охорони громадського порядку “Щит” на 2022 рік (далі – Програма) розроблена на підставі Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону”, Постанови Кабінету Міністрів України № 1872 від 20.12.2000 року “Про затвердження Типового статуту громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, описів зразків бланка посвідчення і нарукавної пов’язки члена такого формування”, у відповідності до статті 91 ч. 1 п. 1-1 Бюджетного Кодексу України та на підставі п. 22 ч. 1 першої ст. 26 та ст. 38 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
Стан правопорядку в місті Каховці суттєво впливає на його соціально-економічний розвиток. Забезпечення правопорядку здійснюється шляхом виявлення винних у вчиненні протиправних дій осіб та притягнення їх до передбаченої законом відповідальності, а також запровадження форм і методів профілактики правопорушень з метою усунення причин та запобігання виникненню умов, що сприяють їх вчиненню.
Здійснення заходів з профілактики злочинності протягом попередніх років дало змогу певною мірою покращити стан правопорядку в Каховській міській територіальній громаді (далі - “Каховська громада”) та удосконалити проведення профілактичної роботи з населенням.
На криміногенну ситуацію в Каховській громаді значним чином впливають соціально-економічні фактори, які звужують можливість існування громадян за рахунок легальних джерел та сприяють поширенню протиправних форм здобуття доходів.
Однією з складових цих факторів є кризові явища в економіці, які загострилися у поточному році і які є базисом та певною мірою першопричиною інших складових. Суттєво вплинули на соціальне становище громадян й дорожчання широкого спектру товарів та послуг.
Поруч із подорожчанням "споживчої корзини" пересічного громадянина відбуваються й інші кризові процеси, пов’язані із політичним напруженням, зниженням рівня реальної заробітної плати.
До певної міри це пояснює достатньо високий рівень злочинів проти власності.
На підставі аналізу криміногенної ситуації у 2021 році, проведеної відділенням поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл., вбачається, що у 2022 році передбачається ймовірність збільшення звернень громадян до поліції.
З метою організації допомоги правоохоронним органам у забезпеченні охорони громадського порядку та профілактики злочинності в місті у 2004 році створено міське громадське формування охорони громадського порядку «Щит». МГФОГП «Щит» функціонує на території міста тривалий час, постійно співпрацює з правоохоронними органами, міською радою та її виконавчими органами, комунальними підприємствами міста тощо.
Кількість членів Громадського формування станом на 2021р. -14 осіб.
З початку 2021 року співробітниками Каховського МГФОГП «Щит» була проведена робота по профілактиці та припиненню правопорушень та злочинів в Каховській громаді.
Так, разом з працівниками відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл. проводиться щоденне патрулювання вулиць. Спільно з працівниками відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл. здійснено 149 рейдів. За різні правопорушення та за підозрою в скоєні злочинів затримано 142 особи. Спільно з працівниками поліції розкрито 50 злочинів. Здійснена охорона громадського порядку на 97 масових заходах. Щоденно здійснюється патрулювань вулиць у вечірній та нічний час. Профілактовано 286 осіб. За порушення Правил благоустрою виписано 22 попередження. Інформовано громадян про недопустимість скоєння правопорушень та злочинів 350. Відреаговано на звернення громадян-278. Спільно з працівниками ДСНС здійснено 21 профілактичний рейд в зонах відпочинку. Спільно з офіцерами сектору превенції відділення поліції №1 здійснено 19 рейдів по дотриманню карантинного законодавства.
Надана допомога відділенню поліції №1 у розшуку 23 осіб, що підозрюються у скоєнні злочинів. На території міста функціонує пункт охорони порядку, який підпорядкований громадському формуванню з охорони громадського порядку «Щит».
ІІ . Мета Програми.
Програма спрямована на вдосконалення здійснення узгоджених заходів правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування та громадськості щодо профілактики правопорушень та усунення причин, що зумовили вчинення протиправних дій на території м. Каховки.
Метою Програми є підвищення ефективності та якості здійснення контролю за забезпеченням громадського порядку у місцях проведення зборів, мітингів, маніфестацій та демонстрацій, спортивних, видовищних та інших загальноміських масових заходів, а також в повсякденних умовах життєдіяльності м. Каховки.
Досягненню цієї мети будуть сприяти заходи, направлені на :
- організаційне забезпечення діяльності міського громадського формування з охорони громадського порядку “Щит”;
- охорону громадського порядку в місті Каховці спільно з підрозділами відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській області;
- вдосконалення системи профілактики і реагування на сигнали та повідомлення про правопорушення які готуються або вчиняються;
- сприяння поліції у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили;
- забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав, свобод та законних інтересів;
- створення перешкод штучному поширенню збудників інфекційних хвороб;
- здійснення контролю за дотриманням Статуту територіальної громади м. Каховки, затвердженого рішенням 15 сесії 24 скликання №175/15 від 28 травня 2003 року.
ІІІ. Організаційне забезпечення діяльності громадського формування з охорони порядку “Щит”.
1. Здійснювати комплексний аналіз стану оперативної обстановки на території м. Каховки та визначати райони та об’єкти, де ускладнюється ситуація, з метою проведення оперативно-профілактичних операцій та відпрацювань.
Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл.
юридичний відділ міської ради,
ГФОГП “Щит”,
протягом року
2. Керівнику ГФОГП “Щит” проводити наради з членами громадського формування “Щит”, на яких обговорювати результати роботи щодо покращення стану правопорядку в громаді. На основі ґрунтовного аналізу стану правопорядку разом з підрозділами відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП розробляти та вживати відповідних заходів.
ГФОГП “Щит”,
Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП,
щомісяця
3. Вносити на розгляд виконавчого комітету міської ради пропозиції щодо покращення спільної роботи громадськості та підрозділом Національної поліції міста у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням.
Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП
юридичний відділ міської ради,
ГФОГП “Щит”,
протягом року
4. Під керівництвом офіцерів відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській області проводити з членами громадського формування “Щит” інструктаж по правовій та спеціальній підготовці згідно із затвердженою тематикою.
ГФОГП “Щит”,
Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл.,
щотижня
5. Зараховувати до складу громадського формування “Щит” нових членів лише після проходження ними випробування.
Керівник ГФОГП “Щит”,
протягом року
ІV. Охорона громадського порядку.
1. Надавати щоденну допомогу міському відділенню поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській області, патрульній поліції шляхом спільного відпрацювання у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, у запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам.
2. Забезпечувати щоденну ефективну роботу громадського пункту охорони правопорядку. За ГФОГП закріпити по два основні та одному додатковому маршруту патрулювання. Разом з офіцерами відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл. вдосконалити систему єдиної дислокації групи патрульної поліції з метою оновлення діючих маршрутів патрулювання.
3. Інформувати відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП та його підрозділи про вчинені або що готуються злочини на території м. Каховки.
4. Доставляти до органів внутрішніх справ або громадського пункту охорони правопорядку осіб, які вчинили злочини або адміністративні порушення та вживати до них заходів згідно з чинним законодавством.
5. Щотижня під час прийому з особистих питань громадян м. Каховки співробітниками патрульної поліції у приміщенні громадського пункту охорони правопорядку надавати допомогу в організації такого прийому та вживати необхідних заходів згідно з діючим законодавством.
6. Керівнику громадського формування з охорони громадського порядку “Щит” до відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП та юридичного відділу міськради щоквартально надавати інформацію про показники спільної роботи членів громадського формування та підрозділів поліції, надавати пропозиції щодо покращання цієї співпраці.
7. Забезпечувати разом із працівниками поліції громадський порядок під час проведення культурних, спортивних, політичних та інших масових заходів у Каховській громаді.
8. Забезпечити проведення індивідуально-профілактичної роботи з особами, схильними до скоєння правопорушень.
V. Взаємодія громадського формування з іншими структурними підрозділами органу Національної поліції.
1. Забезпечити взаємодію громадського формування з охорони громадського порядку “Щит” зі структурними підрозділами відділу поліції згідно з діючим законодавством та Інструкцією з організації роботи органів внутрішніх справ з громадськими формуваннями.
2. Надавати щоденну допомогу підрозділу поліції по боротьбі з незаконним обігом наркотиків з метою виявлення джерел постачання та розповсюдження наркотичних засобів, а також виявлення та взяття на облік осіб, які вживають наркотичні засоби.
3. Посилити профілактичну роботу по виявленню злочинів корисливої спрямованості, у тому числі грабежів, шахрайства, викрадання автотранспорту, правопорушень на ринках та торгових майданчиках.
4. Приділити особливу увагу посиленню дотримання правопорядку, прав і свобод людини, ефективній профілактичній роботі із попередження правопорушень, створення відповідних умов для дозвілля молоді у зв’язку з ростом безробіття та відсутністю робочих місць.
Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП,
відділ у справах молоді та спорту,
ГФОГП “Щит”,
протягом року
VI. Співпраця з органами місцевого самоврядування.
1. Надавати допомогу відділам, управлінням, іншим виконавчим органам міської ради при здійсненні ними рейдів та перевірок, проведенні масових заходів в місті.
2. За планами відділу культури під час проведення Новорічних та Різдвяних свят забезпечувати громадський порядок біля новорічної ялинки на площі біля РБК ім. Фрунзе, а також під час проведення інших масових заходів .
3. Забезпечити додержання законності, оперативність та якість під час розгляду звернень громадян.
4. Проводити профілактичну роботу з особами, схильними до скоєння злочинів та інших правопорушень, зокрема з раніше засудженими особами, сприяти в їх ресоціалізації.
5. Спільно зі спеціалістами відділу в справах дітей міськвиконкому, МЦДСССМ, та сектору ювенальної превенції Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП проводити профілактичні рейди до неблагополучних сімей.
Відділення поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській обл.,
Каховський міськрайонний відділ Центр Пробації
в Херсонській обл.,
ГФОГП “Щит”,
міське управління праці та соціального
територіальний центр соціального
обслуговування,
міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
VІІ. Ресурсне забезпечення Програми.
Заходи програми, здійснення яких покладено на виконавчі органи міської ради, фінансуватимуться в межах асигнувань, передбачених у міському бюджеті на 2022 рік відповідно до Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону”, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення особистої безпеки громадян та протидії злочинності” від 19.07.2005 року №1119/2005 та рішення сесії Каховської міської ради від 25.02.2016 року № 121/8 “Про міську Комплексну програму профілактики злочинності та правопорушень у місті Каховці на 2020-2023 роки”.
На виконання заходів програми у міському бюджеті на 2022 рік передбачаються асигнування у сумі 700000 грн., які будуть використані: - 630840 гривень - на грошове заохочення. На оплату ЄСВ-138785 гривень.
Матеріально - технічне та фінансове забезпечення здійснюється щомісячно, відповідно до кошторису і штатного розкладу Каховського міського громадського формування з охорони громадського порядку “Щит” на поточний фінансовий рік.
Заходи програми, здійснення яких покладено на місцеві органи виконавчої влади та органи Національної поліції, фінансуватимуться щомісячно в межах асигнувань, передбачуваних у Державному бюджеті України на 2022 рік відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади.
VIII. Очікувані результати виконання Програми.
В результаті виконання вищевказаних заходів, при тісній співпраці з відділенням поліції №1 Каховського РВП ГУНП в Херсонській області та органами місцевого самоврядування слід очікувати зниження рівня злочинності та адміністративних правопорушень в місті, покращення профілактики правопорушень у цілому та в першу чергу в середовищі неповнолітніх та молоді.
Виконання Програми надасть змогу більш ефективно здійснювати заходи по контролю за дотриманням правопорядку у місцях проведення загальноміських заходів, місцях масового перебування громадян та вживати своєчасних заходів реагування на повідомлення про вчинені злочини і правопорушення та їх розкриття по “гарячих слідах”.
Виконання Програми сприятиме підвищенню рівня розкриття злочинів загально кримінальної спрямованості та дозволить збільшити відсоток розкриття злочинів, (у першу чергу тяжких та особливо тяжких видів) та скоєних у громадських місцях.
У результаті дії цієї Програми з’явиться стійка динаміка зменшення кількості випадків адміністративних правопорушень за порушення вимог ст.ст. 178, 173 КУАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді, дрібне хуліганство.