ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 8

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 року № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», якою внесені зміни у нормативно-правові акти щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та з метою приведення у відповідність до чинного законодавства України установчих документів Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 року №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», рішенням 16 сесії VIII скликання Каховської міської ради Херсонської області від 26.08.2021 року №761/16 «Про затвердження Акту приймання-передачі №2 майна Каховського районного культурно-методичного закладу та закріплення на праві оперативного управління за Управлінням освіти Каховської міської ради», згідно статті 25, частини 2 статті 66 Закону України «Про освіту», підпункту 1 пункту «а» статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Змінити місцезнаходження Каховського ІРЦ: Україна, 74800, Херсонська область, Каховський район, місто Каховка, вулиця Велика Куликовська, будинок 79.

2. Внести вищевказані зміни до статуту Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради та привести його у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом викладення та затвердження його в новій редакції (додаток 1).

3. Доручити директору Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради (Атаманюк О.А.) надати документи для внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, здійснити дії пов’язані з державною реєстрацію вищезазначених змін.

4. Вважати таким, що втратило чинність рішення 10 сесії VIII скликання від 29.04.2021 року №401/10 «Про затвердження статуту Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради в новій редакції».

5. Вважати таким, що втратило чинність рішення 11 сесії Каховської міської ради VIII скликання від 07.05.2021 року № 481/11 «Про внесення змін до рішення сесії Каховської міської ради від 29.04.2021 року № 401/10 «Про затвердження статуту Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради в новій редакції».

6. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (Гондарева Г.В.).

7. Контроль за виконанням рішення покласти на депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, молоді та спорту (Мясникян В.Д.).

Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ


 

ЗАТВЕРДЖЕННО

рішенням сесії Каховської

міської ради

від _______2021 р. № ____

СТАТУТ

КАХОВСЬКОГО МІСЬКОГО

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

КАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(нова редакція)

м. Каховка – 2021

1. Загальні положення

1.1 Цей Статут визначає порядок утворення та припинення, основні засади діяльності, а також правовий статус Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради (далі – інклюзивно-ресурсний центр).

1.2. Засновником інклюзивно-ресурсного центру є Каховська міська рада. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується Засновнику.

Засновник делегує окремі функції управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру уповноваженому ним органу управління – управлінню освіти Каховської міської ради (далі – управління освіти), відповідно до розділу 6 цього Статуту.

Управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації (далі - управління освіти і науки) здійснює координацію діяльності інклюзивно-ресурсного центру, контроль за дотриманням ними актів законодавства та цього Статуту.

1.3. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.4. Найменування:

1.4.1. Повне найменування: Каховський міський інклюзивно-ресурсний центр Каховської міської ради.

1.4.2. Скорочене найменування: Каховський ІРЦ.

1.5. Місцезнаходження: Україна, 74800, Херсонська область, Каховський район, місто Каховка, вулиця Велика Куликовська, будинок 79.

1.6. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою, має печатку, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.

1.7. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 (зі змінами та доповненнями), постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 року №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Каховської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами начальника управління освіти Каховської міської ради, цим Статутом та іншими нормативно-правовими документами.

1.8. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру здійснюється державною мовою.

1.9. Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

1.10. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території Каховської територіальної громади, за умови подання відповідних документів, згідно чинного законодавства.

У разі обслуговування осіб з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них Засновника та відповідний орган управління освітою. У такому разі діяльність інклюзивно-ресурсних центрів організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України «Про співробітництво територіальних громад».

Інклюзивно-ресурсний центр за необхідності у своїй структурі може мати філії інклюзивно-ресурсного центру (далі — філія) — територіально відокремлений структурний підрозділ інклюзивно-ресурсного центру, що не має статусу юридичної особи і діє на підставі положення, затвердженого засновником інклюзивно-ресурсного центру.

1.11. Інклюзивно-ресурсний центр є неприбутковою бюджетною установою та не має на меті отримання доходів.

Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини між Засновником, управлінням освіти, працівниками інклюзивно-ресурсного центру та іншими пов’язаними з ними особами.

Доходи (прибутки) інклюзивно-ресурсного центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання інклюзивно-ресурсного центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

2. Мета та завдання інклюзивно-ресурсного центру

2.1. Метою інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі — комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

2.2. Відповідно до поставленої мети основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

2.2.1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;

2.2.2. Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;

2.2.3 Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;

2.2.4 Забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:

- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;

- у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;

2.2.5. Залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;

2.2.6. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг особам з особливими освітніми потребами:

- особам раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;

- особам, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;

2.2.7. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі особи з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);

2.2.8. Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;

2.2.9. Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;

2.2.10. Інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;

2.2.11. Ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною додатком 1;

2.2.12. Інші функції, що випливають з покладених на ІРЦ завдань.

2.2.13. Підготовка та надання:

- Звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру з використанням АС «ІРЦ» відповідно до форми, затвердженої МОН:

- управлінню освіти;

- управлінню освіти і науки.

- Аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти – Ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» (далі – Ресурсний центр)

3. Права та обов’язки інклюзивно-ресурсного центру

3.1. Інклюзивно-ресурсний центр має право:

3.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на нього завдань.

3.1.2. Укладати угоди (окрім фінансово-господарських) з підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами, відповідно до законодавства.

3.1.3. Здійснювати співпрацю з іноземними організаціями, відповідно до законодавства.

3.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.

3.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.

3.1.6. Здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи.

3.2. Обов’язки інклюзивно-ресурсного центру:

3.2.1. Вносити пропозиції Засновнику, управлінню освіти, управлінню освіти та науки, Ресурсному центру щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

3.2.2. Залучати, у разі потреби, додаткових фахівців, зокрема медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.

3.2.3. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.

3.2.4. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання чинного законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.

  1. Організація системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами

4.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці інклюзивно-ресурсного центру, які:

- надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;

- беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;

- надають, у разі потреби, іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;

- консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома;

- виконують інші обов’язки відповідно до завдань інклюзивно-ресурсного центру та посадових обов’язків та діючого чинного законадавства.

4.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:

- запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;

- соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;

- сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;

- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки осіб з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;

- забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

За результатами комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру:

- визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;

- надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

4.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру встановлюється відповідно до чинного законодавства та включає час, необхідний для виконання ними завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим Статутом, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:

- проведення комплексної оцінки;

- здійснення системного кваліфікованого супроводу;

- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

- провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим Статутом.

5. Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру

5.1. Управління інклюзивно-ресурсним центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.

5.2. Засновник:

1) приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру;

2) затверджує Статут інклюзивно-ресурсного центру;

3) затверджує організаційну структуру та штатну чисельність інклюзивно-ресурсного центру;

4) затверджує розмір фонду оплати праці та кошти на утримання інклюзивно-ресурсного центру;

5) забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування центру та організації інклюзивного навчання, здійснює фінансування інклюзивно-ресурсного центру, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, тощо.

5.3. Управління освіти:

1) організовує та проводить конкурси на зайняття посади директора інклюзивно-ресурсного центру;

2) призначає на посаду та звільняє з посади директора інклюзивно-ресурсного центру;

3) заслуховує звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;

4) проводить моніторинг виконання рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру підпорядкованими йому закладами освіти;

5) погоджує проєкт змін до Статуту для викладення його у новій редакції;

6) готує та подає до управління освіти і науки пакет документів для погодження Статуту та кандидатури на посаду директора інклюзивно-ресурсного центру;

7) затверджує режим роботи інклюзивно-ресурсного центру;

8) затверджує штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру;

9) залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів інклюзивно-ресурсного центру.

10) формує кошторис інклюзивно-ресурсного центру та подає Засновнику на затвердження;

11) за потреби, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.

5.4. Керівництво діяльністю інклюзивно-ресурсного центру здійснює керівник (директор), який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади управлінням освіти.

На посаду керівника (директора) інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, Затвердженого засновником інклюзивно-ресурсного центру.

5.5. Керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру:

1) планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

2) надає пропозиції змін до Статуту управлінню освіти.

3) призначає на посаду працівників інклюзивно-ресурсного центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників інклюзивно-ресурсного центру, заохочує працівників інклюзивно-ресурсного центру і накладає на них дисциплінарні стягнення з дотриманням вимог діючого законодавства.

4) створює належні умови для продуктивної праці фахівців інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги особам з особливими освітніми потребами;

5) встановлює працівникам розміри додаткових премій, винагород, надбавок і доплат передбачених колективним договором;

6) укладає колективний договір;

7) розпоряджається за погодженням з управлінням освіти в установленому порядку майном інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів інклюзивно-ресурсного центру;

8) залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань інклюзивно-ресурсного центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;

9) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності інклюзивно-ресурсного центру;

10) представляє інтереси інклюзивно-ресурсного центру у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

11) подає управлінню освіти річний звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;

12) діє від імені інклюзивно-ресурсного центру без довіреності;

13) вносить Засновнику інклюзивно-ресурсного центру пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності інклюзивно-ресурсного центру;

14) вирішує інші питання діяльності інклюзивно-ресурсного центру відповідно до вимог чинного законодавства.

На час відсутності керівника (директора) інклюзивно-ресурсного центру (відпустка, лікарняний, відрядження, тощо) тимчасове виконання обов’язків покладається наказом на одного із педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру.

Права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.

6. Кадрове забезпечення інклюзивно-ресурсного центру

6.1 Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники: керівник (директор), завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи), а також сестра медична (брат медичний) та господарсько-обслуговувальний персонал.

6.2. На посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як 2 (два) роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.

6.3. Обов’язки керівника (директора) та інших працівників інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених відповідно до чинного законодавства.

6.4. На педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

6.5. Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру за необхідності і в межах затвердженого кошторису передбачає посади інших працівників (адміністратор інклюзивно-ресурсного центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність інклюзивно-ресурсного центру.

6.6. Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру затверджує його Засновник відповідно до законодавства. До штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.

6.7 Кількісний склад фахівців інклюзивно-ресурсного центру визначається з урахуванням потреб Каховської територіальної громади, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади (району) або у місті (районі міста), перевищує відповідно 7 та 12 тис., інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру вводяться за рішенням його Засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке інклюзивно-ресурсний центр обслуговує.

7. Ведення ділової документації інклюзивно-ресурсного центру

7.1. Для організації та обліку роботи фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

7.1.1. Річний план роботи інклюзивно-ресурсного центру;

7.1.2. Річний план роботи фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

7.1.3. Щотижневі графіки роботи інклюзивно-ресурсного центру та фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

7.1.4. Звіти фахівців інклюзивно-ресурсного центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;

7.1.5. Журнал обліку заяв;

7.1.6. Журнал обліку висновків про комплексну оцінку;

7.1.7. Журнал обліку консультацій;

7.1.8. Особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку, та ін.

8. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсного центру

8.1. Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.

8.2. Майно, закріплене за інклюзивно-ресурсним центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

8.3. Джерелами фінансування інклюзивно-ресурсного центру є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.

8.4. Інклюзивно-ресурсний центр має право надавати платні послуги відповідно до чинного законодавства.

8.5. Надходження, отримані інклюзивно-ресурсним центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, не являються прибутками та в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, передбаченої його установчими документами.

8.6. Інклюзивно-ресурсний центр за погодженням із управлінням освіти розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.

8.4. Фінансово-господарське обслуговування інклюзивно-ресурсного центру здійснює відділ централізованої бухгалтерії та група централізованого господарського обслуговування закладів і установ освіти управління освіти.

8.5. Контроль за дотриманням інклюзивно-ресурсного центру вимог законодавства, зокрема цього Статуту, здійснюють Засновник та управління освіти.

8.6. Керівництво інклюзивно-ресурсного центру несе відповідальність перед Засновником, управлінням освіти та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання статистичної та іншої звітності.

8.7. Для здійснення господарської діяльності інклюзивно-ресурсний центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено чинним законодавством.

8.8. Інклюзивно-ресурсний центр має право укладати угоди (окрім фінансово-господарських), набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.

8.9. Інклюзивно-ресурсний центр повинен мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог чинного законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм, тощо.

У таких приміщеннях облаштовуються кімната для прийому громадян, ресурсна кімната та кабінети фахівців (консультантів) відповідно до штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру, директора, сестри медичної, а також зала для занять з лікувальної фізкультури, технічні приміщення, тощо.

9. Повноваження трудового колективу інклюзивно-ресурсного центру

9.1. Трудовий колектив інклюзивно-ресурсного центру складається з усіх фізичних осіб, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із інклюзивно-ресурсним центром.

9.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією інклюзивно-ресурсного центру регулюються колективним договором.

9.3. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до чинного законодавства, цього Статуту та колективного договору.

Форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених чинним законодавством, Генеральною та Галузевою угодами, тощо.

Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого чинним законодавством мінімального розміру заробітної плати.

9.4. Оплата праці працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються після виконання зобов’язань щодо оплати праці.

9.5. Працівники інклюзивно-ресурсного центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з чинним законодавством.

10. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру

10.1. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру приймається Засновником. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому чинним законодавством порядку. У разі припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру (в результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення), його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджета Каховської міської ради.

10.2. Під час реорганізації інклюзивно-ресурсного центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.

10.3. Інклюзивно-ресурсний центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

11. Внесення змін до Статуту інклюзивно-ресурсного центру

11.1. Зміни до цього Статуту, у разі потреби, вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.