ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 13

У зв’язку із внесенням змін у нормативно-правові акти щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 року № 983 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 і від 12 липня 2017 р. № 545» та з метою приведення у відповідність до чинного законодавства України установчих документів Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради, керуючись статтею 25, частиною 2 статті 66 Закону України «Про освіту», пунктом 1 частини а статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

сесія міської ради,

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити статут Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради у новій редакції (додається).

2.Доручити директору Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради (Атаманюк О.А.) надати документи для внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; здійснити дії пов’язані з державною реєстрацію вищезазначених змін.

3.Вважати таким, що втратило чинність рішення сесії Каховської міської ради від 20.12.2018 № 1473/68 “Про затвердження Статуту Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради в новій редакції”

4. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (Гондарева Г.В.).

5. Контроль за виконанням рішення покласти на депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, молоді та спорту ( Мясникян В.Д.).

Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ

ПОГОДЖЕНО

Наказ управління освіти та науки обласної державної адміністрації

від __________ року № _____

Затверджено

Рішення ____ сесії міської ради

від ____________ року № ______

СТАТУТ

КАХОВСЬКОГО МІСЬКОГО

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

КАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(нова редакція)


 


 


 


 


 


 


 


 


 

м. Каховка – 2021

1. Загальні положення

1.1 Цей Статут визначає порядок утворення та припинення, основні засади діяльності, а також правовий статус Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради (далі – інклюзивно-ресурсний центр).

1.2. Засновником інклюзивно-ресурсного центру є Каховська міська рада. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується Засновнику.

Засновник делегує окремі функції управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру уповноваженому ним органу управління – управлінню освіти Каховської міської ради (далі – управління освіти), відповідно до розділу 6 цього Статуту.

Міністерство освіти і науки України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Методичне та аналітичне забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру здійснює обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти (далі – Ресурсний центр).

Управління освіти і науки Херсонської державної адміністрації (далі - управління освіти і науки) здійснює координацію діяльності інклюзивно-ресурсного центру, контроль за дотриманням ними актів законодавства та цього Статуту.

1.3. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.4. Найменування:

1.4.1. Повне найменування: Каховський міський інклюзивно-ресурсний центр Каховської міської ради.

1.4.2. Скорочене найменування: Каховський ІРЦ.

1.5. Місцезнаходження: Україна, 74800, Херсонська область, місто Каховка, вулиця Жовтнева, будинок 4.

1.6. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою, має печатку, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.

1.7. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 (зі змінами), актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Каховської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами начальника управління освіти Каховської міської ради та цим Статутом.

1.8. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру здійснюється державною мовою.

1.9. Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

1.10. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території Каховської територіальної громади, за умови подання відповідних документів.

У разі відсутності інклюзивно-ресурсного центру на території іншої територіальної громади (району), міста за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до інклюзивно-ресурсного центру.

У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них управління освіти та управління освіти і науки.

1.11. Інклюзивно-ресурсний центр є неприбутковою бюджетною установою та не має на меті отримання доходів.

Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини між Засновником, управлінням освіти, працівниками інклюзивно-ресурсного центру та іншими пов’язаними з ними особами.

Доходи (прибутки) інклюзивно-ресурсного центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання інклюзивно-ресурсного центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

2. Мета та завдання інклюзивно-ресурсного центру

2.1. Метою інклюзивно-ресурсного центру є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, зокрема у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

2.2. Відповідно до поставленої мети основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

2.2.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.

2.2.2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.

2.2.3. Участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних консиліумах спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.

2.2.4. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.

2.2.5. Ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, за їх згодою.

2.2.6. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання.

2.2.7. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям.

2.2.8. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів.

2.2.9. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.

2.2.10. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.

2.2.11. Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

2.2.12. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.

2.2.13. Підготовка та надання:

2.2.13.1. Звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру:

- управлінню освіти;

-управлінню освіти і науки.

2.2.13.2. Аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти – Ресурсному центру.

3. Права та обов’язки інклюзивно-ресурсного центру

3.1. Інклюзивно-ресурсний центр має право:

3.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на нього завдань.

3.1.2. Укладати угоди (окрім фінансово-господарських) з підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами, відповідно до законодавства.

3.1.3. Здійснювати співпрацю з іноземними організаціями, відповідно до законодавства.

3.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.

3.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.

3.1.6. Здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи.

3.2. Обов’язки інклюзивно-ресурсного центру:

3.2.1. Вносити пропозиції Засновнику, управлінню освіти, управлінню освіти та науки, Ресурсному центру щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

3.2.2. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, зокрема медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.

3.2.3. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.

3.2.4. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання чинного законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.

4. Організація проведення комплексної оцінки

4.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:

- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;

- свідоцтва про народження дитини;

- індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разіінвалідності);

- форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби — довідки від психіатра.

4.2. Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі — заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

4.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки таякості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічнимпрацівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (длядітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;

- документи щодо додаткових обстежень дитини;

- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.

4.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:

- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

4.5. Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.

4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стандитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мовуспілкування тощо.

4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини упроведенні комплексної оцінки є обов’язковою.

4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:

- оцінка фізичного розвитку дитини;

- оцінка мовленнєвого розвитку дитини;

- оцінка когнітивної сфери дитини;

- оцінка емоційно-вольової сфери дитини;

- оцінка освітньої діяльності дитини.

4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.

4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.

4.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.

4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.

4.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.

4.14. У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.

Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.

4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.

4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які проводили оцінку.

4.18. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).

4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.

4.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.

4.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в інклюзивно-ресурсному центрі (сканована копія такого висновку).

4.22. У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних, корекційно - розвиткових послуг.

4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної освіти чи закладу загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до інклюзивно-ресурсного центру за шість місяців до початку навчального року.

Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.

4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;

- надання рекомендації команди психолого – педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого - педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.

4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до управління освіти і науки для проведення повторної комплексної оцінки обласним, психолого-педагогічним консиліумом (далі — консиліум).

Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників управління освіти і науки зобов’язане організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування) /навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.

4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребамита наявної інформації про її розвиток.

4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.

5. Організація психолого- педагогічного супроводу та надання психолого – педагогічних та корекційно – розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами

5.1. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

5.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

- соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;

- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;

- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявнихзнань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

За результатами комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру:

- визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують її надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;

- надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту,форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги.

6. Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру

6.1. Управління інклюзивно-ресурсним центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.

6.2. Засновник:

1) приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру;

2) затверджує Статут інклюзивно-ресурсного центру;

3) затверджує організаційну структуру та штатну чисельність інклюзивно-ресурсного центру;

4) затверджує розмір фонду оплати праці та кошти на утримання інклюзивно-ресурсного центру;

5) затверджує Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру на підставі примірних положень, затверджених МОН;

6) забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування центру та організації інклюзивного навчання, здійснює фінансування інклюзивно-ресурсного центру, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами.

6.3. Управління освіти:

1) організовує та проводить конкурси на зайняття посади директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру;

2) призначає на посаду та звільняє з посади директора інклюзивно-ресурсного центру;

3) заслуховує звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;

4) проводить моніторинг виконання рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру підпорядкованими йому закладами освіти;

5) погоджує проєкт змін до Статуту для викладення його у новій редакції;

6) готує та подає до управління освіти і науки пакет документів для погодження Статуту та кандидатури на посаду директора інклюзивно-ресурсного центру;

7) затверджує режим роботи інклюзивно-ресурсного центру;

8) затверджує штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру;

9) залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів інклюзивно-ресурсного центру.

10) формує кошторис інклюзивно-ресурсного центру та подає Засновнику на затвердження;

11) за потреби, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.

6.4. Управління освіти і науки:

1) забезпечує проведення повторної комплексної оцінки, зокрема консиліумом із залученням фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами;

2) забезпечує організацію проведення засідань консиліуму для розгляду заяв батьків (одного з батьків) або законних представників дитини щодо оскарження висновку про комплексну оцінку та поглиблене психолого-педагогічне обстеження дитини з метою уточнення особливостей її навчально-пізнавальної діяльності, підтвердження або зміни висновку про комплексну оцінку;

3) забезпечує проведення адміністрування реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі, забезпечуючи захист даних від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних;

4) забезпечує адміністрування реєстру закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами;

5) розглядає звернення стосовно діяльності інклюзивно-ресурсного центру в установленому законодавством порядку;

6) здійснює координацію роботи інклюзивно-ресурсного центру та забезпечення контролю за його діяльністю, дотриманням вимог законодавства та цього Статуту;

7) здійснює контроль за дотриманням прав дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання;

8) визначає потреби Каховської територіальної громади у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого-педагогічної допомоги, формування регіонального замовлення на їх підготовку;

9) погоджує своїм наказом Статут, кандидатуру на посаду директора інклюзивно-ресурсного центру.

6.5. Керівництво діяльністю інклюзивно-ресурсного центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади управлінням освіти.

На посаду директора інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.

6.6. Директор інклюзивно-ресурсного центру:

1) планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

2) підписує та подає на погодження управлінню освіти проєкт Статуту в новій редакції для подальшого направлення останнім на погодження проєкту управлінням освіти і науки;

3) визначає граничну чисельність працівників інклюзивно-ресурсного центру та подає на затвердження Засновнику;

4) призначає на посади фахівців інклюзивно-ресурсного центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства;

5) створює належні умови для продуктивної праці фахівців інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;

6) встановлює працівникам розміри додаткових премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором;

7) укладає колективний договір;

8) розпоряджається за погодженням з управлінням освіти в установленому порядку майном інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів інклюзивно-ресурсного центру;

9) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності інклюзивно-ресурсного центру;

10) представляє інтереси інклюзивно-ресурсного центру у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

12) подає управлінню освіти річний звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;

13) вирішує інші питання діяльності інклюзивно-ресурсного центру у відповідності із законодавством.

На час відсутності директора інклюзивно-ресурсного центру (відпустка, лікарняний, відрядження тощо) тимчасове виконання обов’язків покладається на одного із педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру.

Права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.

7 Кадрове забезпечення інклюзивно-ресурсного центру

7.1 Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також сестра медична (брат медичний) та господарсько-обслуговувальний персонал.

7.2. На посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра/спеціаліста та не нижче освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три або більше років за фахом.

7.3. Призначення на посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється на конкурсній основі у порядку, визначеному Засновником.

7.4. Обов’язки фахівців інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.

7.5. На педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

7.6. У разі потреби інклюзивно-ресурсний центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.

7.7. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі вводяться такі посади:

7.7.1. вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;

7.7.2. вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;

7.7.3. практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;

7.7.4. вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.

7.8. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.

7.9. Кількісний склад фахівців інклюзивно-ресурсного центру визначається з урахуванням потреб Каховської територіальної громади, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці, у тому числі у разі, коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує 7 тисяч, інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

8. Ведення ділової документації інклюзивно-ресурсного центру

8.1. Для організації та обліку роботи фахівці інклюзивно-ресурсного центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

8.1.1.річний план роботи інклюзивно-ресурсного центру;

8.1.2.річний план роботи фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

8.1.3.щотижневі графіки роботи інклюзивно-ресурсного центру та фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

8.1.4.звіти фахівців інклюзивно-ресурсного центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;

8.1.5.журнал обліку заяв;

8.1.6.журнал обліку висновків про комплексну оцінку (додаток 8);

8.1.7.журнал обліку консультацій;

8.1.8. особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.

9. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська

діяльність інклюзивно-ресурсного центру

9.1. Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.

9.2. Майно, закріплене за інклюзивно-ресурсним центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

9.3. Джерелами фінансування інклюзивно-ресурсного центру є: кошти Державного бюджету (субвенція), бюджету Каховської територіальної громади, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені чинним законодавством.

9.4. Фінансово-господарське обслуговування інклюзивно-ресурсного центру здійснює відділ централізованої бухгалтерії та група централізованого господарського обслуговування закладів і установ освіти управління освіти.

9.5. Контроль за дотриманням інклюзивно-ресурсного центру вимог законодавства, зокрема цього Статуту, здійснюють Засновник та управління освіти.

9.6. Керівництво інклюзивно-ресурсного центру несе відповідальність перед Засновником, управлінням освіти та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання статистичної та іншої звітності.

9.7. Для здійснення господарської діяльності інклюзивно-ресурсний центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено чинним законодавством.

9.8. Інклюзивно-ресурсний центр має право укладати угоди (окрім фінансово-господарських), набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.

9.9. Інклюзивно-ресурсний центр повинен мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог чинного законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.

У таких приміщеннях облаштовуються приймальня, кабінети: логопеда, дефектолога, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога, практичних психологів, фахівців інклюзивно-ресурсного центру, директора, сестри медичної, а також ресурсна кімната, зала для занять з лікувальної фізкультури, технічні приміщення, тощо.

10. Повноваження трудового колективуінклюзивно-ресурсного центру

10.1. Трудовий колектив інклюзивно-ресурсного центру складається з усіх фізичних осіб, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із інклюзивно-ресурсним центром.

10.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією інклюзивно-ресурсного центру регулюються колективним договором.

10.3. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до чинного законодавства, цього Статуту та колективного договору.

Форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених чинним законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.

Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого чинним законодавством мінімального розміру заробітної плати.

10.4. Оплата праці працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються після виконання зобов’язань щодо оплати праці.

10.5. Працівники інклюзивно-ресурсного центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з чинним законодавством.

11. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру

11.1. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру приймається Засновником. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому чинним законодавством порядку. У разі припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру (в результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення), його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджету Каховської міської ради.

11.2. Під час реорганізації інклюзивно-ресурсного центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.

11.3. Інклюзивно-ресурсний центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

12. Внесення змін до Статуту інклюзивно-ресурсного центру

12.1. Зміни до цього Статуту, у разі потреби, вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.