ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | Кашулін Андрій Геннадійович, начальник відділу міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла |
---|---|
Дата: | 20.01.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 19
Про затвердження Цільової програми «Тепла оселя» відшкодування з міського бюджету відсотків за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема, у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки
З метою реалізації державної політики енергозбереження, відповідно до пункту 22 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про енергозбереження», Закону України «Про Фонд енергоефективності», Каховська міська рада
ВИРІШИЛА:
-
Затвердити Цільову програму «Тепла оселя» відшкодування з міського бюджету відсотків за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки» (додається).
-
Установити, що протягом дії Програми «Тепла оселя» об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у ній, протягом перших 12 місяців кредитування мають право на відшкодування за рахунок міського бюджету процентів за кредитами, залученими на впровадження заходів з енергомодернізації багатоквартирних житлових будинків, але не більше суми фактично сплачених процентів.
-
Фінансовому управлінню щорічно при складанні та схваленні прогнозу міського бюджету передбачати видатки на реалізацію заходів Програми «Тепла оселя» у повному обсязі.
-
Відповідальність за виконання цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
-
Контроль за виконанням цього рішення доручити комісії з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту, комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури та благоустрою, комісії з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку інвестицій, міжнародного співробітництва та підприємництва.
Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ
Додаток
до рішення сесії
від _________ № ______
Цільова програма «Тепла оселя»
відшкодування з міського бюджету бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ»
державної установи «Фонд енергоефективності»,
на 2021-2023 роки
м.Каховка
2021рік
-
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. |
Назва програми |
Цільова програма «Тепла оселя» відшкодування з міського бюджету відсотків за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема, у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі – Програма «Тепла оселя») |
||
2. |
Ініціатор розроблення Програми |
Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла |
||
3. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми |
Закон України «Про енергозбереження», Закон України «Про Фонд енергоефективності» |
||
4. |
Головний розробник Програми |
Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла |
||
5. |
Співрозробники Програми |
Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла |
||
6. |
Відповідальний виконавець програми |
Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла, відділ бухгалтерського обліку та звітності |
||
7. |
Співвиконавці програми |
Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла, відділ бухгалтерського обліку та звітності, ОСББ |
||
8. |
Термін реалізації Програми |
2021-2023 роки |
||
9. |
Мета Програми |
Скорочення споживання енергетичних ресурсів у секторі багатоквартирних житлових будинків, в яких створено об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ) |
||
10. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього: в тому числі за джерелами |
Загальний обсяг фінансових ресурсів для реалізації програми – 3000,0 тис. грн., в т.ч.: |
||
кредити банків |
кошти ОСББ (крім відшкодування з місцевого бюджету на сплату відсотків по кредитам) |
кошти міського бюджету (для відшкодування відсотків по кредитам) |
||
3000,0 тис.грн |
||||
Використовуватимуться також гранти державної установи «Фонд енергоефективності» для компенсації коштів ОСББ (власних та кредитних), фактично витрачених на енергомодернізацію будинків |
||||
11. |
Очікувані результати виконання |
|
2. УЧАСНИКИ ПРОГРАМИ
Доступ до визначених Програмою «Тепла оселя» заходів підтримки мають ОСББ, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» на 2021-2023 роки (далі відповідно – Програми Фонду та Програма «ЕНЕРГОДІМ»).
Учасниками програм державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема Програми «ЕНЕРГОДІМ», є ті ОСББ, які в порядку приєднання уклали Грантовий договір з державною установою «Фонд енергоефективності» (далі – Фонд) шляхом отримання від Фонду Повідомлення про схвалення поданої ними Заявки на участь.
3. ПРИНЦИПИ ПРОГРАМИ
Основними принципами Програми «Тепла оселя» є:
-
Рівний доступ ОСББ до відшкодування;
-
Прозорість;
-
Прийняття ключових рішень ОСББ.
Рівний доступ учасників Програми «Тепла оселя» до відшкодування забезпечується:
-
Наданням відшкодування виключно в порядку черговості подання Заяв про резервування коштів в межах виділеного бюджету Програми «Тепла оселя»;
-
Однаковими правилами надання компенсації для усіх ОСББ, які є учасниками Програми «Тепла оселя»;
-
Відсутністю штучних перепон: додаткових умов участі у Програмі «Тепла оселя», крім тих, які визначаються програмами державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема, Програмою «ЕНЕРГОДІМ»;
-
Неприпустимістю «ручного управління» процесом (одноосібного чи колегіального прийняття рішень з питань, які врегульовано даною Програмою «Тепла оселя», порядком відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема, Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки.
Прозорість забезпечується шляхом надання усім зацікавленим сторонам своєчасної інформації, необхідної їм для прийняття раціональних рішень у відкритій, повній та зрозумілій формі. Прозорість передбачає не тільки розкриття інформації, але і її повноту, достовірність і зрозумілість для користувачів.
Прозорість Програми «Тепла оселя» забезпечується:
а) Публікацією на сайті органу місцевого самоврядування:
-
Даної Програми «Тепла оселя», порядку відшкодування процентів, разом з усіма додатками до них;
-
Реєстру заяв про резервування коштів та укладених договорів на відшкодування з місцевого бюджету процентів за кредитами, залученими ОСББ (див. Додаток 2 до порядку відшкодування відсотків);
-
Інших документів, прийнятих на виконання Програми «Тепла оселя».
б) Зрозуміло, однозначно та вичерпно сформульованими правилами і процедурами Програми «Тепла оселя», які мають врегульовувати умови отримання відшкодування та порядок дій усіх учасників процесу. Зазначені правила і процедури має бути викладено у цій Програмі «Тепла оселя», порядку відшкодування відсотків та додатках до них, а також у документах, прийнятих на виконання Програми «Тепла оселя».
Прийняття ключових рішень ОСББ означає, що ніхто, крім ОСББ, не приймає рішення щодо вибору надавачів послуг/виконавців робіт (банків, енергоаудиторів, проектантів, будівельних компаній, консультантів та спеціалістів різного фаху тощо).
4. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
Європейський Союз 09 березня 2007 року ухвалив пакет документів «Енергія для світу, що змінюється», який зобов’язує держави-члени в односторонньому порядку зменшити до 2020 року власні викиди СО2 на 20%, досягнення чого можливе в результаті 20% зростання енергоефективності та зростання до 20% частки відновлювальних джерел енергії в структурі енергоносіїв.
Оскільки органи місцевого самоврядування відіграють вирішальну роль у формуванні політики щодо пом’якшення наслідків зміни клімату, тим паче, якщо врахувати, що 80% споживання енергії та викидів CO2 пов’язані із діяльністю міст, то у 2008 році після прийняття пакету ініціатив Європейського Союзу з питань клімату й енергетики, Європейська Комісія започатковувала Угоду мерів з метою заохочення й підтримки зусиль, яких мають докладати місцеві органи влади у сферах розробки й реалізації політики сталого енергетичного розвитку.
Успадкована від Радянського Союзу енергозатратна інфраструктура та відсутність упродовж 90-х та 2000-х років структурних зрушень в енергетичному секторі стримували розвиток та енергомодернізацію житлово-комунального господарства в Україні.
Загальна кількість багатоквартирних житлових будинків, збудованих до 1990 року, які потребують комплексної термомодернізації, складає _195____ будинків, що становить _92__ % від їх загальної кількості.
Проблема енергоємності інфраструктури виглядає особливо актуальною через залежність України від імпортних енергоносіїв (зокрема, природного газу). Таким чином, впровадження заходів з економії енергоресурсів збільшує енергонезалежність, як кожної громади, так і країни в цілому.
Важливим негативним чинником є також постійне зростання цін на паливно-енергетичні ресурси. Внаслідок цього збільшується вартість житлово-комунальних послуг і, відповідно, зменшується реальний рівень доходів та купівельна спроможність власників житла. А це, у свою чергу, уповільнює розвиток економіки. Водночас зростання витрат населення на оплату енергоносіїв може призвести до збільшення витрат бюджетів різних рівнів на відшкодування пільг окремим категоріям громадян та виплату субсидій населенню.
Ще одним важливим негативним наслідком зростання цін на паливно-енергетичні ресурси є збільшення відтоку фінансів з України, що є однією з причин зростання як зовнішньої, так і внутрішньої заборгованості, і теж негативно впливає на стан економіки загалом.
5. ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Цілями програми є:
-
Зменшення витрат населення на оплату спожитих енергоресурсів;
-
Поліпшення умов проживання мешканців багатоквартирних будинків;
-
Збільшення терміну експлуатації житлового фонду громади;
-
Зменшення витрат міського бюджету на аварійні та капітальні ремонти багатоквартирних будинків;
-
Скорочення витрат бюджетів різних рівнів на виплату субсидій та пільг окремим категоріям громадян;
-
Залучення у громаду додаткових коштів державного бюджету, а також коштів мешканців для термореновації будинків, що дасть розвиток ділового середовища та створення нових робочих місць;
-
Заохочення мешканців багатоквартирних будинків ставати відповідальними власниками, що є елементом розвитку громадянського суспільства;
-
Укріплення енергонезалежності держави;
-
Скорочення викидів СО2.
Досягнення поставлених цілей передбачено шляхом стимулювання енергомодернізації багатоквартирних житлових будинків, за рахунок фінансової підтримки ініціатив ОСББ.
6. ОБҐРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
Діяльність Фонду відкриває можливості для проведення термомодернізації житлових будинків ОСББ з частковою компенсацією фактично понесених ними витрат.
Високий розмір компенсації Фондом витрат може стимулювати ОСББ до проведення енергомодернізації своїх будинків. Але впровадження таких проектів відповідно до процедур Фонду може зайняти тривалий час і вийти за рамки календарного року. При цьому, у період до впровадження проекту та отримання компенсації ОСББ нестиме непомірні витрати з обслуговування кредиту. Водночас, економію витрат ОСББ отримає лише після впровадження проекту. Це може фактично заблокувати ініціативу ОСББ.
Розв’язати проблему може компенсація відсотків з місцевого бюджету протягом першого року кредитування. За умови ефективного управління проектом цього строку достатньо для завершення робіт та отримання компенсації.
Детальний перелік завдань та заходів Програми «Тепла оселя» наведений у Додатку до неї «Напрями діяльності і заходи реалізації Програми».
7. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА ПОКАЗНИКИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Очікувані результати
Скорочення споживання енергетичних ресурсів у житлових будинках дасть їх мешканцям економію витрат на енергоресурси і поліпшить їх умови проживання, а також збільшить вартість їхніх квартир.
Крім того, це призведе до скорочення витрат місцевого бюджету, пов'язаних з аварійним та капітальним ремонтом багатоквартирного житлового фонду громади, а також вплине на скорочення видатків місцевого бюджету, пов'язаних з виплатою субсидій населенню та компенсацією пільг окремим категоріям громадян.
Не слід забувати і про те, що у ході впровадження проектів з енергомодернізації відбувається об’єднання зусиль мешканців, що сприяє посиленню почуття власника та формуванню громадянського суспільства.
При цьому держава здобуває більшу енергетичну незалежність.
Завдяки реалізації заходів Програми планується досягти наступних результатів:
-
Стійка політика енергоефективності у секторі багатоквартирних житлових будинків громади;
-
Енергомодернізація 92 багатоквартирних житлових будинків, в яких створено ОСББ;
-
Скорочення споживання енергетичних ресурсів у енергомодернізованих багатоквартирних житлових будинках не менше ніж на 30%;
-
Зменшення викидів СО2 у секторі багатоквартирного житлового фонду.
Показники виконання
Результативними показниками виконання заходів програми є:
-
Кількість ОСББ, які взяли участь у Програмі «Тепла оселя»;
-
Зменшення споживання енергії у житлових будинках ОСББ, які взяли участь у Програмі «Тепла оселя»;
-
Скорочення викидів СО2.
8. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Джерелом фінансування заходів Програми «Тепла оселя», крім коштів місцевого бюджету, будуть кредити комерційних банків та інші, не заборонені чинним законодавством джерела.
Таблиця 6.1.
Ресурсне забезпечення Програми «Тепла оселя» на 2021-2023 роки, тис. грн
Обсяг коштів, що пропонується залучити на виконання Програми «Тепла оселя» |
2021 рік |
2022 рік |
2023 рік |
Разом витрат на виконання Програми |
Обсяг ресурсів, всього, у тому числі: |
||||
Кредити банків |
||||
Кошти ОСББ (крім відшкодування з місцевого бюджету на сплату процентів по кредитам) |
||||
Міський бюджет (для відшкодування процентів по кредитам) |
1000 |
1000 |
1000 |
3000 |
9. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Координацію дій виконавців Програми «Тепла оселя» здійснює відповідальний виконавець програми відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла, відділ бухгалтерського обліку та звітності.
Виконавцями Програми «Тепла оселя» визначені: Виконавчий комітет Каховської міської ради
Виконавці Програми «Тепла оселя» звітують щоквартально про стан її виконання. Упродовж 20 календарних днів після закінчення кожного кварталу вони надають відповідальному виконавцю програми інформацію про виконання заходів, затверджених Програмою «Тепла оселя».
Відповідальний виконавець програми здійснює верифікацію отриманої інформації, її аналіз, та прогнозування.
Відповідальний виконавець програми по завершенні кожного кварталу, упродовж 15 календарних днів після закінчення звітного періоду, здійснює оцінку результатів виконання заходів Програми «Тепла оселя» та публікує зведену інформацію про хід виконання заходів та досягнуті результати на сайті Каховської міської ради.
Після закінчення строку реалізації Програми «Тепла оселя» відповідальний виконавець програми готує підсумковий звіт про її виконання та публікує його на сайті Каховської міської ради.
Додаток
НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ І ЗАХОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ «ТЕПЛА ОСЕЛЯ»
№ з/п |
Завдання |
Зміст заходів |
Термін вико-нання |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Обсяги фінансування по роках, тис. грн |
Очікуваний результат |
||||
2021 |
2022 |
2023 |
РАЗОМ |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
1. |
Стимулювати впровадження енерго-ефективних заходів населенням та суб’єктами господарювання |
Висвітленням в ЗМІ переваг та ефективності впровадження заходів з енергоефективності, в т.ч. на основі місцевого досвіду |
2021-2023 роки |
Виконавчий комітет Каховської міської ради, ОСББ |
Фінансування не потребує |
Скорочення споживання енергії кінцевим споживачем |
|||||
2. |
Відшкодування процентів по кредиту на впровадження заходів енергомодернізації житлових будівель протягом перших 12 місяців кредитування (для ОСББ, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі «ЕНЕРГОДІМ») |
2021-2023 роки |
Виконавчий комітет Каховської міської ради |
Місцевий бюджет |
1000,0 |
1000,0 |
1000,0 |
3000,0 |
|||
3. |
Розробка, тиражування та поширення поліграфічної продукції навчального, довідкового, рекламного характеру; проведення круглих столів, семінарів, семінарів-тренінгів з питань енергозбереження та енергоефективності |
2021-2023 роки |
Виконавчий комітет Каховської міської ради, ОСББ |
Місцевий бюджет |
|||||||
4. |
Забезпечити участь активних мешканців в реалізації місцевої енергетичної політики |
Залучення до співпраці активної молоді та людей з громадських організацій і бізнесу |
2021-2023 роки |
Виконавчий комітет Каховської міської ради, ОСББ |
Фінансування не потребує |
Нові ідеї та проекти |
|||||
5. |
Підвищити обізнаність населення з питань раціонального споживання енергії та оптимальних технічних рішень для скорочення споживання енергії на рівні кінцевого споживача |
Створення окремого розділу на сайті міської ради, присвяченого підтримці інформаційних кампаній, місцевій енергетичній політиці. Ведення на сайті ради відкритого реєстру заяв на резервування коштів та договорів з ОСББ про відшкодування процентів за кредитами, залученими на енергомодернізацію. |
2021-2023 роки |
Виконавчий комітет Каховської міської ради, ОСББ |
Місцевий бюджет |
Скорочення споживання енергії кінцевим споживачем |
|||||
6. |
Просвітницька робота та інформаційні заходи в навчальних закладах |
2021-2023 роки |
Виконавчий комітет Каховської міської ради, ОСББ |
В межах фінансування Програми розвитку освіти |
|||||||
РАЗОМ |
- |
1000,0 |
1000,0 |
1000,0 |
3000,0 |
- |
Додаток
до рішення Каховської міської ради
від _____________ № _______
ПОРЯДОК
відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами,
залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків,
які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки
-
Порядок відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі – Порядок) розроблено на виконання Цільової програми «Тепла оселя» відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі – Програма «Тепла оселя»).
2. Дія даного Порядку поширюється на об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ), зареєстровані на території Каховської територіальної громади.
3. Відшкодування з міського бюджету процентів здійснюється за кредитами, залученими ОСББ в рамках участі у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі відповідно – Програми Фонду та Програма «ЕНЕРГОДІМ»). Водночас кількість кредитів не є обмеженою, але відшкодування процентів за кожним з них відбувається за окремими процедурами.
4. Відшкодування процентів за залученим ОСББ кредитом здійснюється у розмірі, не більше суми фактично сплачених процентів. При цьому не можуть бути відшкодованими будь-які штрафи та/або пені, інші платежі, крім процентів, нарахованих згідно з умовами кредитного договору. Також не відшкодовуються сплачені наперед суми процентів за користування кредитом.
5. Для резервування бюджетних асигнувань голова правління або інша уповноважена особа ОСББ звертається до Головного розпорядника коштів міського бюджету виконавчого комітету Каховської міської ради (далі – Головний розпорядник) із Заявою про резервування коштів (далі – Заява), складеною за формою, наведеною у Додатку 1 цього Порядку.
6. Представник Головного розпорядника зобов’язаний прийняти та зареєструвати Заяву від голови правління або іншого уповноваженого представника ОСББ і надати їм копію зареєстрованої Заяви.
У випадку наявності залишку незарезервованих асигнувань, передбачених на виконання Програми «Тепла оселя», представник Головного розпорядника на підставі Заяви невідкладно заносить відповідні дані до реєстру заяв про резервування коштів та укладених договорів на відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими ОСББ, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі «ЕНЕРГОДІМ» (далі – Реєстр), який ведеться на сайті ради. Форма Реєстру наведена у Додатку 2 до даного Порядку. Про резервування коштів представник Головного розпорядника інформує ОСББ в усній формі – в момент отримання Заявки, а також у письмовій формі - не пізніше 10 (десяти) робочих днів з моменту її отримання, із зазначенням граничного строку резервування коштів, що становить 3 (три) місяці.
У випадку відсутності залишку бюджетних асигнувань, передбачених на виконання Програми «Тепла оселя», представник Головного розпорядника зобов’язаний повідомити про це ОСББ в усній формі – в момент отримання Заяви, а також у письмовій формі – не пізніше 10 робочих днів з моменту її отримання. Внесення Заяви до Реєстру в такому разі не проводиться.
7. З урахуванням прийнятих від ОСББ заяв про резервування коштів, Головний розпорядник протягом одного місяця з дат їх прийняття укладає договори про щомісячне надання реєстрів з тим банком (тими банками) (далі – Банк), з яким (якими) планують укласти кредитні угоди ОСББ (якщо такі договори з цими банками не було укладено раніше). Такі реєстри повинні містити інформацію про фактично сплачені ОСББ відсотки за кредитами. Примірна форма договору про щомісячне надання реєстрів наведена у Додатку 3 до даного Порядку. Про укладання договору з банком Розпорядник коштів інформує ОСББ не пізніше 10 (десяти) днів після його укладення шляхом надіслання письмового повідомлення про це, а у разі, коли такий договір було укладено раніше – у повідомленні про резервування коштів.
8. Після отримання інформації від Головного розпорядника, що договір про щомісячне надання реєстрів з Банком укладено, ОСББ укладає кредитний договір з таким Банком.
9. Відшкодування процентів по кредиту ОСББ здійснюється на підставі договору про відшкодування процентів за кредитом, укладеним між ОСББ та Головним розпорядником (далі – Договір). Форма типового Договору наведена у Додатку 4 до даного Порядку.
10. Для укладення Договору з Головним розпорядником голова правління або інша уповноважена особа ОСББ зобов’язані особисто подати на адресу Головного розпорядника письмове звернення про укладання ОСББ Договору з Головним розпорядником, до якого додає:
-
-
Копію останньої (чинної) версії «Опису проекту» - документа, складеного відповідно до вимог програмам державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програми «ЕНЕРГОДІМ»;
-
Копію Виписки або Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
-
Копії документів, які підтверджують повноваження голови правління або іншої уповноваженої особи ОСББ;
-
Копію паспорта голови правління або іншої уповноваженої особи (1, 2 сторінка та сторінка прописки, а також 3-4 або 5-6 сторінок в разі вклейки другої фотографії), завірених ними;
-
Копію документа, що підтверджує присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків голови правління або іншої уповноваженої особи (якщо через свої релігійні переконання вони не відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, про що мають відмітку в паспорті / запис в електронному безконтактному носії або в паспорті проставлено слово «відмова»);
-
Завірену Банком копію кредитного договору з усіма додатками, у тому числі графік погашення кредиту.
-
-
На підставі поданого повного пакету документів Головний розпорядник укладає Договір з ОСББ та невідкладно заносить дані про укладений Договір до Реєстру, з одночасним вилученням з Реєстру в графі зареєстрованої раніше Заяви на резервування коштів лише даних про суми процентів.
-
У разі, якщо Договір між ОСББ та Головним розпорядником не буде укладено протягом трьох місяців з дати подання вказаної вище Заяви, дія такої Заяви анулюється, про що у Реєстрі робиться відповідна відмітка з одночасним вилученням з Реєстру лише даних про суми процентів. Анулювання заяви про резервування коштів не позбавляє ОСББ права повторного звернення за резервуванням коштів.
13. Для відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими ОСББ, які беруть участь у Програмі «Тепла оселя», Головний розпорядник не пізніше перших 5 (п’яти) робочих днів кожного місяця, отримує від Банку зведені реєстри ОСББ, які взяли кредит на впровадження енергоефективних заходів та фактично сплатили відсотки за ними.
14. Головний розпорядник, відповідно до укладених Договорів та отриманих від Банку зведених реєстрів ОСББ, вчиняє всі необхідні дії для реєстрації юридичних та фінансових зобов’язань в органах Державної казначейської служби України та щомісячно, не пізніше 10 (десятого) числа місяця, наступного за звітним, перераховує кошти на поточний рахунок ОСББ, відкритий в банку, який надавав кредит на енергомодернізацію будинку.
Додатки
Додаток 1. Заява про резервування коштів
Додаток 2. Реєстр Заяв на резервування коштів та укладених Договорів
Додаток 3. Примірний договір між Головним розпорядником та Банком про щомісячне надання реєстрів позичальників
Додаток 4. Типовий договір між ОСББ та Головним розпорядником про відшкодування процентів
Додаток № 1
до Порядку
______________________________________________
(посада керівника Головного розпорядника коштів)
від Голови правління (уповноваженої особи) ОСББ
(потрібне підкреслити)
гр. ___________________________________________
(ПІБ)
Адреса _______________________________________
Тел. _________________________________________
E-mail _______________________________________
Адреса ОСББ _________________________________
Адреса будинку, де має бути проведено
енергомодернізацію ___________________________
Заява про резервування коштів
ОСББ «_________________________________» має намір здійснити у будинку за адресою _______________________________________ комплекс енергоефективних заходів в рамках участі в Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» або іншій програмі державної установи «Фонд енергоефективності»: _____________________________ (зазначити назву).
Прошу, у відповідності до Цільової програми «Тепла оселя», зарезервувати кошти на відшкодування процентів за користування кредитом. Орієнтовні умови кредитування, на яких планується залучити кошти:
1 |
Гранична вартість проекту, грн |
|
2 |
Планова сума кредитного ліміту, грн |
|
3 |
В якій банківській установі планується взяти кредит |
|
4 |
Очікувана дата укладання кредитної угоди |
|
5 |
Очікувана % ставка |
|
6 |
Очікуваний розмір відшкодування, % (у разі, якщо радою прийнято рішення про часткове відшкодування процентів протягом 12 місяців) |
|
7 |
Прогнозована сума відшкодування процентів всього, в тому числі: до 31 грудня 202___ р. до 31 грудня 202___ р. |
_________________________ _________________________ _________________________ |
Додаток: копія Повідомлення про схвалення Заявки на участь у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» або іншій програмі державної установи «Фонд енергоефективності»: _____________________________ (зазначити назву)., отриманого від державної установи «Фонд енергоефективності».
Голова правління (уповноважена особа) ОСББ
(потрібне підкреслити)
_______________________________________________ __________________________
(ПІБ) (підпис)
____________________
(дата)
Додаток 2 | ||||||||
до Порядку відшкодування | ||||||||
Реєстр | ||||||||
заяв про резервування коштів та укладених договорів на відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими ОСББ, які беруть участь у програмі «ЕНЕРГОДІМ» або іншій програмі державної установи «Фонд енергоефективності»: _____________________________ (зазначити назву). | ||||||||
Дата документу | Тип документу (заява або договір) | № документу | Назва ОСББ | Сума кредиту | Сума процентів за договором, які підлягають сплаті у: | Примітки* | ||
2020 році | 2021 році | 2022 році | ||||||
Обсяг бюджетних асигнувань на відповідний рік | ||||||||
Залишок асигнувань | 0 | 0 | 0 | |||||
*При вилученні даних по заяві про резервування коштів про суми відсотків зазначається одна з підстав "Укладено договір" або "Договір не укладено" |
Додаток 3 до Порядку |
|
Примірний договір №____
про щомісячне надання реєстрів ОСББ, які залучили кредитні кошти на впровадження енергоефективних заходів у рамках участі в програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності»
м.Каховка ___ __________202_ року
Виконавчий комітет Каховської міської ради (далі – Головний розпорядник), в особі НЕМЕРЦЯ Віталія Анатолійовича, який діє на підставі Статуту №1, затвердженого рішенням № 15 сесії міської ради XXIV скликання від 28.05.2003 р.№ 175/15 з однієї сторони, та ________________ (далі – Банк), в особі ______________________, який діє на підставі ____________, з другої сторони, уклали цей Договір про наступне.
1. Предмет Договору
1.1. Предметом цього договору є встановлення основних умов та принципів співпраці Головного розпорядника і Банку (далі – Сторони) у процесі відшкодування Головним розпорядником процентів за кредитами, отриманими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків (далі – «Позичальник») в установі Банку на впровадження енергоефективних заходів у рамках участі Позичальника в програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» (далі – «Програма»).
1.2. Кредитування Позичальників здійснюється Банком відповідно до внутрішніх нормативних документів Банку та чинного законодавства України.
1.3. Кредити надаються у національній валюті.
1.4. Відшкодування Позичальникам процентів за кредитами здійснюється відповідно до Порядку відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі – Порядок).
1.5. Головний розпорядник відшкодовує відсотки за кредитами, виданими Банком Позичальникам, які беруть участь у Програмі, в розмірі, процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» на 2021-2023 роки, протягом перших 12 (дванадцяти) місяців кредитування.
2. Спільні завдання Сторін
2.1. Для досягнення цілей за цим договором Сторони:
-
спрямовують зусилля на виконання умов Цільової програми «Тепла оселя» відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки;
-
проводять заходи щодо залучення Позичальників, які бажають отримати у Банку кредит на впровадження енергоефективних заходів та скористатися правом на відшкодування процентів відповідно до умов Порядку відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки;
-
обмінюються наявною в їх розпорядженні інформацією, що стосується предмету цього Договору, проводять спільні консультації і переговори.
3. Обов'язки і права Банку
3.1. Обов’язками Банку згідно з цим Договором є:
3.1.1. Не пізніше першого робочого дня кожного календарного місяця подавати Головному розпоряднику зведені реєстри Позичальників, які отримали кредит у____( Банку)___ на впровадження енергоефективних заходів у рамках участі в програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» та сплатили відсотки за кредитом у попередньому місяці, на паперових носіях та в електронному вигляді у форматі Exсel за формою згідно з додатком 1. До сум нарахованих та сплачених процентів за користування кредитом не можуть бути включені будь-які штрафи та/або пені, інші платежі, крім процентів, нарахованих згідно з умовами кредитного договору, а також сплачені наперед суми процентів за користування кредитом.
3.1.2. Формувати та зберігати у Банку щодо кожного Позичальника, який отримав кредит на впровадження енергоефективних заходів, пакет документів, згідно з внутрішніми нормативними документами Банку.
3.1.3. Виконувати інші зобов’язання за цим Договором.
3.2. Правами Банку відповідно до Договору є:
3.2.1. Відмовляти Позичальникові у наданні кредиту на впровадження енергоефективних заходів у разі:
- невідповідності Позичальника вимогам, встановленим внутрішніми нормативними документами Банку;
- прийняття кредитним комітетом (колегіальним органом) Банку рішення про відмову у видачі кредиту.
4. Обов'язки і права Головного розпорядника
4.1. Головний розпорядник несе такі обов’язки:
4.1.1. Протягом перших 5 (п’яти) робочих днів кожного календарного місяця надавати Банку інформацію про укладені з Позичальниками Договори про відшкодування з міського бюджету процентів за кредитом, залученим об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, яке бере участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» на 2021-2023 роки.
4.1.2. Приймати подані Банком зведені реєстри Позичальників.
4.1.3. Щомісячно протягом перших 12 місяців кредитування, не пізніше 10 (десятого) числа місяця, наступного за звітним, перераховувати на рахунок Позичальника кошти для відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», відповідно до зведених реєстрів Позичальників.
4.1.4. Заздалегідь або протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту їх настання повідомляти Банк про всі зміни, що можуть вплинути на виконання Сторонами умов цього Договору.
4.1.5. Не розголошувати відомості, що становлять банківську та комерційну таємниці Банку, а також відомості, що стали відомі у зв'язку з виконанням обов'язків за цим Договором.
4.1.6. Виконувати інші зобов’язання за цим Договором.
4.2. За цим Договором Головний розпорядник користуєтьмя такими правами:
4.2.1. Вносити на розгляд Банку пропозиції щодо вдосконалення правовідносин за Договором.
4.2.2. Здійснювати контроль за дотриманням Банком умов Договору у частині своєчасного надання зведених реєстрів Позичальників та повноти їх заповнення.
5. Відповідальність Сторін
5.1. Сторони несуть відповідальність за невиконання (несвоєчасне або інше неналежне виконання) зобов’язань за цим Договором відповідно до чинного законодавства України, а також умов цього Договору.
5.2. Банк не несе відповідальності за відмову Головного розпорядника здійснювати відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», згідно зі сформованими Банком зведеними реєстрами Позичальників.
5.3. Банк несе відповідальність за правильність даних, відображених у зведених реєстрах Позичальників.
6. Форс-мажорні обставини
6.1. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання будь-якого з положень цього Договору, якщо це відбулось внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) та доведуть, що невиконання зобов’язань було викликано перешкодою поза межами їх контролю після укладання Договору, яку навіть уважна сторона не могла б передбачити. До таких обставин належать, але не обмежується ними: стихійне лихо, екстремальні погодні умови, перебої у постачанні електроенергії та вихід з ладу телекомунікацій, збої комп’ютерних систем, пожежі, страйки, військові дії.
6.2. Факти існування та тривалості форс-мажорних обставин підтверджуються документами компетентних органів, які уповноважені посвідчувати обставини форс-мажору відповідно до чинного законодавства.
7. Строк та умови дії Договору
7.1. Цей Договір набуває чинності з дня його підписання Сторонами і діє до повного виконання ними взятих на себе зобов’язань.
7.2. Будь-які зміни і доповнення до цього Договору вносяться шляхом укладання додаткових угод лише за згодою Сторін, а також у разі внесення змін до Програми «Тепла оселя».
7.3. Договір може бути розірваний тільки за взаємною згодою Сторін шляхом укладення відповідної додаткової угоди.
7.4. Додаткові угоди та додатки до цього Договору є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу в разі, якщо вони викладені у письмовій формі та підписані Сторонами.
7.5. У разі виникнення спорів у ході виконання цього Договору, Сторони будуть намагатися вирішувати їх шляхом переговорів. Зацікавлена Сторона має право звернутися до суду, якщо під час переговорів Сторони не дійшли згоди щодо врегулювання спору.
7.6. Цей Договір складено українською мовою у двох оригінальних примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної зі Сторін.
8. Місцезнаходження та реквізити сторін
Банк |
Головний розпорядник |
||
_________________Керівник |
_________________Керівник |
||
Додаток 1 |
Зведений реєстр № ________
позичальників, які отримали кредит у____(назва Банку)___ на впровадження енергоефективних заходів у рамках участі в програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» та сплатили проценти за кредитом
у ________________________ 202__ р.
(місяці)
№ з/п |
Назва позичальника |
Номер і дата кредитного договору |
Фактична дата першої виплати |
Сума процентів, нарахованих у _________ місяці, грн |
Сума процентів, фактично сплачених у __________ місяці, грн |
“____” ___________ 202__р. ________________________ ______________ М.П. (Керівник, прізвище та ініціали) (підпис)
Додаток № 4
до Порядку
ТИПОВИЙ ДОГОВІР №______
про відшкодування з міського бюджету відсотків за кредитом, залученим об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, яке бере участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» на 2021-2023 роки
м.Каховка «____» ______________ 202__ р.
_______(назва структурного підрозділу)_____ міської ради (надалі – Головний розпорядник) в особі ______________________________________, що діє на підставі Положення про управління, з однієї сторони,
та Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «________» (надалі – ОСББ), в особі голови правління __________________________, що діє на підставі Статуту, з іншої сторони, разом – Сторони, уклали цей Договір про наступне:
-
Предмет Договору
-
-
.На виконання Цільової програми «Тепла оселя» відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі – Програма «Тепла оселя»), та Порядку відшкодування з міського бюджету процентів за кредитами, залученими об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності», на 2021-2023 роки (далі – Порядок), Головний розпорядник виплачує об’єднанню співвласників багатоквартирних будинків відшкодування фактично сплачених ним процентів (далі – Відшкодування) за кредитом, залученим у __________(назва банку)______ (далі - Банк) відповідно до кредитного договору №_______________ від «__» ___________ ____р. на впровадження енергоефективних заходів у багатоквартирному будинку.
-
-
Розмір та умови отримання відшкодування
2.1. За цим Договором ОСББ відшкодовується сума фактично сплачених ним згідно з кредитним договором процентів, але не більше, ніж за 12 (дванадцять) перших місяців користування кредитом.
2.2. Гранична сума Відшкодування за цим Договором з дати першої виплати за кредитним договором становить ____,__ грн. (_______ грн. __ коп.), в тому числі:
до кінця 202_ року –____,__ грн. (_______ грн. __ коп.),
до кінця 202_ року – ____,__ грн. (_______ грн. __ коп.),
2.3. Відшкодування надається на підставі отриманого від Банку зведеного реєстру Позичальників, які отримали кредит у____(назва Банку)___ на впровадження енергоефективних заходів у рамках участі в програмах державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» та сплатили відсотки за кредитом у попередньому місяці, що містить інформацію про нараховані та фактично сплачені Позичальником відсотки за користування кредитом.
2.4. Головний розпорядник здійснює виплату відшкодування на рахунок ОСББ, реквізити якого вказано в розділі 7 цього Договору, не пізніше 10 (десятого) числа місяця, наступного за місяцем фактичної сплати процентів.
2.5. До суми Відшкодування не можуть бути включені будь-які штрафи та/або пені, інші платежі, крім процентів, нарахованих згідно з умовами кредитного договору, а також сплачені наперед суми процентів за користування кредитом.
3. Права та обов'язки сторін
3.1 Головний розпорядник зобов’язується:
3.1.1. Забезпечувати ОСББ консультаціями та документацією з питань, що стосуються взаємних зобов’язань Сторін згідно з даним Договором.
3.1.2. Своєчасно здійснювати перерахування коштів, спрямованих на відшкодування процентів, в порядку і на умовах, передбачених цим Договором.
3.1.3. Вести облік звернень ОСББ та банківських документів, за якими здійснено відшкодування та контроль виконання фінансових зобов’язань за Договором.
3.2 ОСББ зобов'язується:
3.2.1. Реалізувати Проект з впровадження енергоефективних заходів багатоквартирного будинку відповідно до програм державної установи «Фонд енергоефективності», зокрема у Програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності».
3.2.2. Виконувати свої зобов’язання за кредитним договором з Банком.
4. Відповідальність сторін
-
Сторони несуть відповідальність за невиконання (несвоєчасне чи інше неналежне виконання) зобов'язань за цим Договором відповідно до чинного законодавства України.
5.Форс – мажор
5.1. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання будь-якого з положень цього Договору, якщо це відбулось внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) та доведуть, що невиконання зобов’язань було викликано перешкодою поза межами їх контролю після укладання Договору, яку навіть уважна сторона не могла б передбачити. До таких обставин належать, але не обмежується ними: стихійне лихо, екстремальні погодні умови, перебої у постачанні електроенергії та вихід з ладу телекомунікацій, збої комп’ютерних систем, пожежі, страйки, військові дії.
5.2. Факти існування та тривалості форс-мажорних обставин підтверджуються документами компетентних органів, які уповноважені посвідчувати обставини форс-мажору, відповідно до чинного законодавства.
6. Строк дії договору та інші умови
6.1. Цей Договір набуває чинності з дня його підписання Сторонами і діє до повного виконання ними взятих на себе зобов’язань.
6.2. Будь-які зміни і доповнення до цього Договору вносяться шляхом укладання додаткових угод лише за згодою Сторін, а також у разі внесення змін до Програми «Тепла оселя».
6.3. Договір може бути розірваний тільки за взаємною згодою Сторін шляхом укладення відповідної додаткової угоди.
6.4. Додаткові угоди та додатки до цього Договору є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу в разі, якщо вони викладені у письмовій формі та підписані Сторонами.
6.5. У разі виникнення спорів у ході виконання цього Договору, Сторони будуть намагатися вирішувати їх шляхом переговорів. Зацікавлена Сторона має право звернутися до суду, якщо під час переговорів Сторони не дійшли згоди щодо врегулювання спору.
6.6. Цей Договір складено українською мовою у двох оригінальних примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної зі Сторін.
7.Місцезнаходження та реквізити Сторін
ГОЛОВНИЙ РОЗПОРЯДНИК |
ОСББ |
назва |
назва |
місцезнаходження |
місцезнаходження |
п/р |
п/р |
назва банку |
назва банку |
адреса банку |
адреса банку |
код банку |
код банку |
ПІБ керівника |
ПІБ голови правління |
______підпис |
_______підпис |
МП |
МП |