ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
---|---|
Дата: | 20.01.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 8
Про “Комплексну програму
захисту прав дітей Каховської ТГ
«Щаслива дитина - успішна країна»
на 2021 - 2025 роки”
З метою організації виконання в громаді “Комплексної програми захисту прав дітей Каховської ТГ «Щаслива дитина - успішна країна» на 2021 - 2025 роки”, відповідно до Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про протидію торгівлі людьми», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», постанов Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866 „Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини”, від 8 жовтня 2008 року № 905 „Про затвердження Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей”, від 05.04.2017 р.№ 268 “Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 526-р «Про Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017–2026 роки та план заходів з реалізації її І етапу», Плану дій з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в м. Каховка на 2018 – 2026 роки, затвердженого розпорядженням міського голови від 17.12.2018 року № 272-р. керуючись ст.ст. 26, 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити “Комплексну програму захисту прав дітей Каховської ТГ «Щаслива дитина - успішна країна» на 2021 - 2025 роки” (далі - Програма), що додається.
2. Відділу у справах дітей (О. Назарова) та іншим відділам, управлінням, установам задіяним у Програмі, забезпечити якісне її виконання у 2021 році.
3. Фінансовому управлінню (О. Гончаров) забезпечити фінансування Програми в межах коштів, передбачених у міському бюджеті на 2021рік.
4. Відповідальність за виконання цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Г. Лобуньку.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, молоді, спорту і туризму (В. Мясникяна)
Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення сесії
від___________№____
“Комплексна програма захисту прав дітей Каховської ТГ «Щаслива дитина - успішна країна»
на 2021 - 2025 роки”
ПАСПОРТ
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Відділ у справах дітей |
2. |
Розробник Програми |
Відділ у справах дітей |
3. |
Відповідальний виконавець |
Відділ у справах дітей |
4. |
Учасники Програми |
Міський центр соціальних служб Каховської міської ради, управління праці та соціального захисту населення, управління освіти, Каховський міськрайонний центр зайнятості (за згодою), відділ у справах молоді та спорту, відділ культури, Комунальне некомерційне підприємство “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради” (за згодою), Комунальне некомерційне підприємство “Каховська центральна міська лікарня Каховської міської ради (за згодою), Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації” (за згодою), Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області(за згодою), Каховський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (за згодою). |
5. |
Термін реалізації Програми |
2021-2025 роки |
6. |
Основні джерела фінансування програми |
Міський бюджет у межах загальних асигнувань, згідно з окремим кошторисом |
Вступ
“Комплексна програма захисту прав дітей Каховської ТГ «Щаслива дитина-успішна країна» на 2021 - 2025 роки” (далі Програма), розроблена з метою забезпечення реалізації в Каховській ТГ Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про протидію торгівлі людьми», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», постанов Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866 „Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини”, від 8 жовтня 2008 року № 905 „Про затвердження Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей”, від 05.04.2017 р. № 268 “Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 526-р «Про Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017–2026 роки та план заходів з реалізації її І етапу», Плану дій з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в м. Каховка на 2018 – 2026 роки, затвердженого розпорядженням міського голови від 17.12.2018 року № 272-р.
Державна політика стосовно матеріальної підтримки сім’ї, що реалізовувалась у попередні роки, має наслідком такий розвиток державної допомоги, що не мотивує людину до самостійного розв’язання проблеми у власній сім’ї, не стимулює до саморозвитку та самозабезпечення сім’ї. У зв’язку зі зміною пріоритетів виникла необхідність розробки нових підходів до вирішення зазначених питань шляхом поєднання зусиль місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадських об’єднань. Зокрема, розробки заходів, спрямованих на трансформацію ставлення молоді до створення та функціонування сім’ї, посилення відповідальності кожного з батьків за виховання дітей, запровадження ефективного механізму взаємодії та соціального партнерства сім’ї, громадськості та держави, а у випадку втрати дитиною піклування батьків - підтримку та забезпечення її конституційних прав та законних інтересів.
Програма визначає мету, основні завдання та заходи, спрямовані на створення умов для забезпечення належного соціального захисту дітей, утвердження в суспільстві сімейних цінностей, виховання моделі поведінки відповідального батьківства, створення середовища безпеки та благополуччя дітей у родинному колі.
Упродовж останніх років відбувається поступова оптимізація всієї системи соціально-правового захисту дітей та родини, метою якої є підвищення рівня ефективності діяльності органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що дотичні до вирішення цих проблем, створення для дітей середовища, в якому гідний розвиток і захист прав забезпечується із дотриманням принципів демократії, рівності, миру, соціальної справедливості, з урахуванням моральних засад та традиційних цінностей українського суспільства, спрямованих на зміцнення сім’ї та соціального здоров’я дітей.
Дитинство – найважливіший самобутній і неповторний період у становленні особистості. Саме в дитячі роки людина потребує найбільшої уваги та захисту. Від ставлення до дітей, розуміння їхніх проблем, інтересів та потреб, стану охорони дитинства залежить не тільки доля кожної конкретної дитини, а й розвиток громади в цілому. На даному етапі розвитку суспільства почастішали такі явища, як відкладання шлюбів і народження дітей, безшлюбне материнство та соціальне сирітство, зменшилась кількість зареєстрованих шлюбів, збільшилася кількість розлучень. Загострюються проблеми утримання і виховання дітей у сім’ях, передусім молодих, багатодітних та неповних, з несприятливим морально-психологічним мікрокліматом.
Особливої уваги потребує питання злочинності та правопорушень неповнолітніх, проблема за всіх часів залишається актуальною. І хоча в останні роки рівень злочинність неповнолітніх зменшився, вона продовжує залишатись виключно небезпечним явищем: має місце рецидивна злочинність, злочинність серед дівчат, підлітки скоюють правопорушення та злочини у стані алкогольного сп’яніння. Сьогодні боротьба зі злочинністю неповнолітніх передбачає координацію зусиль органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, відділів та служб, які працюють в інтересах дітей, в тому числі і правоохоронних органів.
У той же час зазначені питання нерозривно пов’язані із державною підтримкою сім’ї, оскільки необхідне вчасне реагування на потреби дитини та сім’ї, що також включає адміністративний та виховний вплив на батьків. Формування навичок відповідального батьківства у молоді та батьків із низьким батьківським потенціалом є однією з передумов запобігання соціальному сирітству. Забезпечення безпечного сімейного середовища для дитини, дотримання державних гарантій і конституційних прав дітей в колі родини та в громаді – це шлях до щасливого дитинства.
На сучасному етапі розвитку українського суспільства надання якісних соціальних послуг дітям та сім’ям, посилення їх соціально-правового захисту є одним із пріоритетних напрямків здійснення державної соціальної політики.
У період реформування інституційної системи державна соціальна політика України спрямована на створення умов для підвищення якості соціальних послуг населенню відповідно до його потреб та створення необхідних нових послуг.
На даний час децентралізація повноважень у соціальному захисті прав мешканців громади дозволяє створити мережу підтримки сім’ї з дітьми, об’єднуючи зусилля та залучаючи до співпраці різні недержавні організації, які за статутною діяльністю працюють у сфері захисту дітей та родин з дітьми. Важливими є обґрунтований підхід до оцінки потреб дитини, єдині критерії створення сприятливого середовища для розвитку дитини, єдині погляди щодо стандарту потреб дитини, її особистісної цінності та концепції розвитку в громаді. Як результат, підвищиться рівень безпеки дитини, підвищиться та оціниться ресурсність родинного середовища і благополуччя дитини та родини в громаді, а загалом – спроможність громади. Родина усвідомить і реалізує право вибору та своє місце в громаді, підвищиться рівень батьківської відповідальності перед дитиною та громадою. Завдяки такому підходу поглибиться взаємодія і партнерство усіх структурних підрозділів влади та громадськості, які реалізують державну політику з питань забезпечення прав дітей.
Каховською ТГ вирішуються питання щодо розроблення та здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів.
Наявна позитивна тенденція до постійного зменшення кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Програма необхідна для визначення конкретних заходів, окреслення обов’язків і напрямів роботи, виділення та розподілу фінансових ресурсів з метою надання допомоги дітям та сім’ям з дітьми, а також визначає мету, основні завдання та заходи, спрямовані на створення умов для забезпечення належного соціального захисту дітей, утвердження в суспільстві сімейних цінностей, виховання моделі поведінки відповідального батьківства, створення середовища безпеки та благополуччя дітей у родинному колі.
Формування навичок відповідального батьківства у молоді та батьків із низьким батьківським потенціалом є однією з передумов запобігання соціальному сирітству. Забезпечення безпечного сімейного середовища для дитини, дотримання державних гарантій і конституційних прав дітей в колі родини та в громаді – це шлях до щасливого дитинства.
Актуальність розроблення і прийняття Програми зумовлена потребою у реалізації в Каховській ТГ сучасної державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності і безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень та забезпечення права дітей на сімейне виховання.
Фінансові ресурси, передбачені Програмою, будуть спрямовані на поліпшення життєзабезпечення осіб вищевказаних категорій, підвищення кадрового потенціалу спеціалістів, які працюють з дітьми, розвиток громадянського суспільства щодо захисту прав дітей.
-
Мета Програми
Метою програми є:
- координація зусиль відповідних органів та служб в питаннях профілактики правопорушень, рецидивної злочинності та злочинів, вчинених неповнолітніми, запобіганні сирітству, створенні умов для всебічного розвитку та вихованню дітей;
- забезпечення конституційних прав і законних інтересів всіх дітей громади; підтримка дитини в сім’ї та сім’ї, як інституту для дитини, підтримка та захист дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, попередження насильства та жорстокого поводження з дітьми та батьками в сім’ї та за її межами; оздоровлення та відпочинок дітей, протидія торгівлі людьми, забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, сприяння демографічному розвитку;
- створення належних умов для реалізації права кожної дитини на виховання в сім’ї або в оточенні максимально наближеному до сімейного;
- підвищення рівня соціального захисту дітей та батьків, в тому числі сімей з дітьми, та дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
- підвищення батьківського потенціалу та відповідальності за виховання та розвиток дитини;
- сприяння підвищенню якості і доступності отримання соціальних, медичних та освітніх послуг дітям та сім’ям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
- зменшення соціальної напруги серед внутрішньо переміщених осіб у зв’язку із складністю соціально-економічних проблем; забезпечення належних умов їх життєдіяльності, соціальної, медичної, психологічної та матеріальної підтримки;
- зосередження зусиль громадських, релігійних організацій та координація їх діяльності щодо участі в реалізації Закону України «Про соціальні послуги», підвищення якості та розширення спектру соціальних послуг дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та сім’ям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, багатодітним родинам.
-
Основні завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
- комплексний підхід при вирішенні проблемних питань дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неповнолітніх, які повернулися з місць позбавлення волі;
- застосування ефективних форм соціальної підтримки дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- виявлення на ранній стадії сімей, які неспроможні або не бажають виконувати виховні функції, та забезпечення захисту прав дітей, які виховуються в таких сім'ях;
- створення умов, які сприятимуть зниженню рецидивної злочинності серед неповнолітніх;
- підвищення загального рівня правової культури неповнолітніх.
- забезпечення прав дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, на сімейне виховання;
- здійснення та захист прав і законних інтересів неповнолітніх, охорона їх життя і здоров'я, забезпечення оптимальних умов формування особистості, усунення джерел негативного впливу на умови життя та виховання.
- створення умов для народження повноцінної дитини, збереження її здоров’я протягом усього періоду дитинства, забезпечення доступу до медичних послуг;
- створення рівних умов для доступу кожної дитини до високоякісної освіти (дошкільної, загальноосвітньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої) для забезпечення розвитку особистості, суспільства і держави;
- реалізації права дітей на сімейне виховання, насамперед, біологічними батьками, у родинах усиновлювачів, опікунів, піклувальників або в прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу;
- забезпечення належних умов життєдіяльності, соціальної, медичної, психологічної та матеріальної підтримки серед дітей з числа внутрішньо переміщених осіб;
- активізації процесу формування у дітей здорового способу життя, забезпечення їх широкого залучення до фізичної культури і спорту;
- створення системи надання дітям психологічних, соціально-педагогічних, медичних, юридичних, інформаційних та інших послуг незалежно від місця проживання;
- збереження та зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, освіти і культури, соціального захисту;
- створення умов для повноцінного життя в суспільстві дітей-інвалідів та дітей з особливими потребами для здобуття ними освіти;
- ліквідації торгівлі дітьми, сексуальної експлуатації, інших форм жорстокого поводження з ними; створення умов для ефективної реабілітації дітей;
- профілактики правопорушень з боку дітей, значного зменшення кількості злочинів, вчинених дітьми, приведення умов їх утримання у спеціальних установах у відповідність із міжнародними стандартами;
- пропагування національної культури та духовної спадщини, патріотичного виховання дітей, проведення роботи з виявлення та підтримки обдарованих дітей;
- забезпечення широкої участі дітей у житті суспільства;
- активізації діяльності територіальних громад із захисту прав дітей;
-
Очікувані результати від виконання Програми
Виконання Програми дає змогу:
- розробити і запровадити ефективні форми роботи з дітьми та їх біологічними батьками з метою усунення причин безпритульності, бездоглядності та сирітства;
- реалізувати право кожної дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання та всебічний розвиток;
- зменшити кількість вчинених неповнолітніми та за їх участю правопорушень і злочинів, рецидивних злочинів;
- зменшення кількості випадків жорстокого поводження з дітьми;
- уникнення випадків торгівлі дітьми, сексуальної експлуатації;
- зменшення випадків з використанням дитячої праці.
- реалізувати право дітей на влаштування до сімейних форм виховання, насамперед виховання біологічними батьками.
4. ЗАХОДИ
щодо реалізації “Комплексна програма захисту прав дітей Каховської ТГ «Щаслива дитина - успішна країна»
на 2021 - 2025 роки”
4.1. Запобігання соціальному сирітству, дитячій безпритульності та бездоглядності. Надання медичних, освітніх, соціальних, реабілітаційних та правових послуг для дітей і сімей з дітьми.
4.1.1. Забезпечувати своєчасне виявлення дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, у першу чергу тих, де батьки мають залежність від алкоголю, наркоманії, ухиляються від виконання батьківських обов’язків; здійснювати їх облік, інспектування, систематичну перевірку умов утримання та виховання дітей; застосовувати заходи до батьків, які не виконують свої батьківські обов’язки, згідно з чинним законодавством.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних, управління праці та соціального захисту населення, управління освіти, Комунальне некомерційне підприємство “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП Каховська центральна міська лікарня, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.2. Створення системи якісних та ефективних послуг на рівні громад, які відповідають найкращим інтересам та потребам дітей і сімей з дітьми, з метою попередження розлучення дітей з біологічною родиною.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, управління праці та соціального захисту населення, управління освіти, Каховський міськрайонний центр зайнятості, КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП Каховська центральна міська лікарня, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
Медичні заходи
4.1.3. Створення ефективної системи надання первинної медичної допомоги відповідно до встановлених нормативів. Забезпечення патронажного сестринського спостереження за новонародженими і дітьми раннього віку. Створення безпечного сприятливого для розвитку дитини середовища з метою збереження її здоров'я та життя, зокрема зниження рівня смертності дітей віком до п’яти років.
Відповідальні: |
Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.4. Забезпечити своєчасне повідомлення відділу у справах дітей та МЦСС про матерів, які виявили намір відмовитись від новонародженої дитини з метою вчасного надання допомоги.
Відповідальні: |
Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою), міський центр соціальних служб. |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.5. Забезпечити обстеження та за потребою лікування дітей із сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, або дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, виявлених в результаті рейду, існування загрози здоров’ю та життю дитини. Знайдених або покинутих. Забезпечення консультування та обстеження у лікарів: нарколога, психіатра, фтизіатра та інших фахівців. За медичними показниками, рекомендацією та направленням лікаря, проходження лікування.
Відповідальні: |
Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.6. Забезпечити проведення щорічних обов’язкових профілактичних оглядів дітей до 18 років протягом календарного року в амбулаторно-поліклінічних закладах за участю батьків або їх законних представників відповідно до наказів, затверджених Міністерством охорони здоров’я України.
Відповідальні: |
Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.7. Вживати заходів щодо забезпечення дітей пільгових категорій санаторно-курортним лікуванням у місцевих дитячих та профільних санаторіях згідно з чинним законодавством.
Відповідальні: |
Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою), міське управління праці та соціального захисту населення. |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
Освітні заходи
4.1.8. Здійснювати заходи щодо охоплення дітей навчанням.
Відповідальні: |
Управління освіти, відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.9. Забезпечити дітей-вихованців закладів інституційного догляду та виховання послугами, необхідними для реінтеграції в суспільство, утримання та виховання дітей у сімейному середовищі.
Відповідальні: |
Управління освіти, відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб. |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.10. Забезпечити функціонування інклюзивно-ресурсних центрів:
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.11. Створення додаткових місць у закладах освіти з метою охоплення усіх дітей дошкільною освітою. Відкриття на базі закладів дошкільної освіти інклюзивних груп дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі дітей з інвалідністю.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.12. Організація корекційно-розвивальних занять вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога, практичного психолога для дітей з ООП, в тому числі з інвалідністю.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.13. Створення необхідних умов для доступу дітей з інвалідністю до шкіл та для їх безперешкодного пересування шкільними приміщеннями.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.14. Проводити у навчальних закладах роботу щодо захисту прав дітей з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю. Формувати толерантне ставлення до таких дітей.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.15. Забезпечити функціонування парламенту старшокласників.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
Заходи культури
4.1.16. Проводити Дні відкритих дверей у Каховській школі мистецтв з метою популяризації серед дітей різних видів мистецтва та залучення їх до навчання.
Відповідальні: |
Відділ культури |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.17. Забезпечувати оновлення бібліотечного фонду дитячої та юнацької літератури.
Відповідальні: |
Відділ культури |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.18. Забезпечувати проведення інформаційних, виховних та просвітницьких заходів на тему: «Права людини починаються з прав дитини».
Відповідальні: |
Відділ культури |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
Соціальні заходи
4.1.19. Проводити комплексну оцінку потреб у соціальних послугах мешканців м. Каховка, консультування з питань соціального захисту та підтримки населення.
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.20. Проводити соціально-профілактичну роботу, направлену на запобігання потраплянню у складні життєві обставини сімей, дітей та молоді шляхом забезпечення раннього виявлення сімей, що ризикують потрапити в СЖО. Проводити профілактичну, правову та консультаційну роботу з батьками, які ухиляються від виконання батьківських обов’язків, заходи стосовно підвищення батьківського потенціалу.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, міське управління праці та соціального захисту населення, відділ у справах дітей, Каховський ВП ГУНП (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.21. Забезпечити формування та ведення загального банку даних сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, вживати заходи щодо попередження вилучення дітей із біологічної родини.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей, Каховський міськрайонний центр зайнятості, Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою), Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.22. Сприяти збереженню функціонування послуги сімейного патронату з метою попередження влаштування до закладів інституційного догляду дітей, особливо раннього віку.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей, управління соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.23. Проводити інформаційно – роз’яснювальну роботу з питань наставництва для роботи з дітьми, які виховуються в закладах інституційного догляду, з метою їх підтримки та підготовки до самостійного життя.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.24. Направляти на навчання осіб, які виявили бажання стати опікунами, піклувальниками, прийомними батьками та батьками-вихователями.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.25. Забезпечувати соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу з метою надання їм соціальних послуг.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.26. Активізувати проведення у навчально-виховних закладах семінарів і тренінгів для батьків, що сприяють формуванню сімейних цінностей.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.27. Забезпечувати надання соціальних послуг з профілактики ВІЛ-інфекції та безпечної поведінки серед дітей та молоді груп ризику.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.28. Організовувати проведення в навчальних закладах, до Всесвітнього дня боротьби з ВІЛ/СНІДом уроку на тему: «Заради життя».
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, управління освіти, відділ у справах дітей |
|
Термін: |
Щороку до 01 грудня |
4.1.29. Проводити інформаційно-просвітницьку роботу серед населення щодо профілактики туберкульозу, ВІЛ-інфекції, СНІДу та пропаганди здорового способу життя.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, управління освіти, відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.30. Здійснювати професійну реабілітацію дітей-інвалідів, які проживають у сім’ях, шляхом направлення їх на навчання до центрів реабілітації інвалідів. Забезпечення надання якісних послуг у Центрі соціальної реабілітації для дітей-інвалідів Каховської міської ради (денне перебування)
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.31. Постійно здійснювати призначення та виплату усіх видів державних соціальних допомог, зокрема допомогу на допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, дітей одиноким матерям, державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, допомогу на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, усиновлювачам.
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
Профілактичні та правові заходи
4.1.32. Вживати дієвих заходів щодо своєчасного виявлення на території міста осіб, які залучають дітей до жебракування, бродяжництва, пияцтва, злочинної діяльності, та заходів щодо притягнення таких осіб до відповідальності.
Відповідальні: |
Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою), відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, управління праці та соціального захисту населення, управління освіти, відділ у справах молоді та спорту, відділ культури, Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою), Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації” (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.33. Проводити щоквартальний моніторинг дитячих злочинів, правопорушень, вчинених дітьми, та взаємозвірки обліку неповнолітніх, схильних до протиправної поведінки та до вживання психотропних речовин.
Відповідальні: |
ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою), Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації” (за згодою) |
|
Термін: |
Щокварталу |
4.1.34. За фактами вчинення злочинів та правопорушень дітьми забезпечити направлення повідомлень та подань до органів місцевого самоврядування, установ, організацій стосовно усунення причин та умов, що сприяють вчинення злочинів.
Відповідальні: |
Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації” (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.35. Продовжувати практику проведення цільових оперативно-профілактичних заходів (рейдів): „Підліток”, „Літо”, „Урок”, „Вокзал”, “Діти вулиці” тощо.
Відповідальні: |
Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, управління освіти, відділ у справах молоді та спорту, відділ культури, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації”(за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.36. З метою протидії злочинності неповнолітніми, профілактиці шкідливих звичок у молоді вживати заходи щодо недопущення продажу неповнолітнім алкогольних та слабоалкогольних напоїв; за виявленими фактами реагувати відповідно до чинного законодавства.
Відповідальні: |
Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.37. Систематично проводити перевірки навчальних закладів, розважальних та інших місць масового відпочинку неповнолітніх і молоді з метою недопущення розповсюдження наркотичних засобів, психотропних речовин. У разі встановлення фактів вживання чи збуту наркотичних засобів, психотропних речовин вживати заходів реагування відповідно до чинного законодавства.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, управління освіти, відділ у справах молоді та спорту, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації” Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.38. Постійно залучати громадські організації та благодійні фонди до здійснення профілактичної роботи з дітьми і їх сім’ями, надання гуманітарної допомоги.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, управління освіти, відділ у справах молоді та спорту, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації”(за згодою). |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.39. Забезпечити соціальний супровід неповнолітніх, які повернулися з місць позбавлення волі, з метою їх соціальної адаптації, якісного надання комплексу соціальних послуг.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації”(за згодою). |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.40. Вживати заходів щодо працевлаштування дітей, які перебувають на обліках, та дітей, які повернулися з місць позбавлення волі, сприяти їх адаптації в суспільстві.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації”, Каховський міськрайонний центр зайнятості (за згодою). |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.1.41. Надання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги родинам облікових категорій.
Відповідальні: |
Каховський міський центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (за згодою). |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2. Профілактика вчинення правопорушень неповнолітніми.
Захист прав дітей, які вчинили правопорушення
4.2.1. Забезпечувати проведення для дітей профілактичних заходів з питань попередження вчинення правопорушень, злочинів, попередження та запобігання випадкам, коли діти стають жертвами злочинів, потерпають від насильства.
Відповідальні: |
Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2.2. Організовувати проведення заходів з питань правової освіти та тижнів правових знань у загальноосвітніх навчальних закладах.
Відповідальні: |
Управління освіти, відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2.3. Здійснювати профілактичну інформаційно-роз’яснювальну роботу з дітьми та батьками з правових питань.
Відповідальні: |
Управління освіти, міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2.4. Проводити просвітницьку роботу серед дітей щодо здорового способу життя, формуванню позитивної правосвідомості.
Відповідальні: |
Відділи: у справах молоді та спорту, культури, у справах дітей, управління освіти, центр соціальних служб, Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою), Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2.5. Забезпечувати проведення з неповнолітніми, які перебувають на обліках, профілактичних заходів, залучати їх до занять у позашкільних закладах.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, відділ у справах молоді та спорту, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації” (за згодою) |
|
Термін: |
Щомісяця |
4.2.6. Вжити заходів щодо підвищення рівня психолого-педагогічного діагностування учнів, які опинилися у складних життєвих обставинах, проведення з ними індивідуальної правовиховної роботи.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2.7. Організовувати та провести святкові соціальні заходи згідно з Додатком 1.
Відповідальні: |
Відділи: культури, у справах молоді та спорту, у справах дітей, управління освіти, центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.2.8. Проводити профілактичну роботу з неповнолітніми та повнолітніми особами, які мають умовний строк без позбавлення волі, за для запобігання повторного вчинення злочинів та правопорушень.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб, Каховський міськрайонний відділ філії державної установи “центр пробації”, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
Щомісяця |
4.2.9. Забезпечувати широке висвітлення у засобах масової інформації проблем профілактики дитячої злочинності, вживання спиртних напоїв, наркотичних засобів або психотропних речовин, пропаганди переваг здорового способу життя серед неповнолітніх.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центра соціальних служб, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.3. Профілактика торгівлі дітьми, сексуальної експлуатації,
інших форм жорстокого поводження з ним. Боротьба з використанням дитячої праці.
4.3.1. Забезпечити своєчасне виявлення, облік дітей, які постраждали від жорстокого поводження або відносно них існує загроза вчинення насильства. Виявлення дітей, які потерпіли від сексуальної експлуатації, інших форм жорстокого поводження з ними.
Відповідальні: |
Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою), відділ у справах дітей, відділ у справах молоді та спорту, управління освіти, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025роки |
4.3.2. Здійснювати соціальне інспектування та соціальний супровід сімей, де мають місце випадки жорстокого поводження з дітьми, вчинення насильства або існує загроза його вчинення.
Відповідальні: |
Міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
Постійно |
4.3.3. Підвищувати ефективність профілактичної та роз’яснювальної роботи серед батьків з метою запобігання жорстокому поводженню з дітьми, зокрема проводити: батьківські збори, засідання за «круглим столом» тренінги, семінари, конференції з питань профілактики жорстокого поводження з дітьми.
Відповідальні: |
Управління освіти, міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.3.4 Організувати профілактичну роботу щодо жорстокого поводження з дітьми шляхом проведення відповідних правоосвітніх заходів.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, у справах молоді та спорту, управління освіти, центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.3.5. Забезпечувати широке висвітлення у засобах масової інформації проблем дитячого та сімейного насильства, профілактики торгівлі дітьми, сексуальної експлуатації, інших форм жорстокого поводження з ним. Боротьба з використанням дитячої праці.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних, Каховський ВП ГУНП України в Херсонській області (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4. Соціальний захист дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування
4.4.1. Вживати заходів щодо усиновлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштування їх до сімейних форм виховання
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4.2. Здійснювати контроль за умовами утримання, навчання та виховання дітей, над якими встановлена опіка, піклування, та які влаштовані у прийомні сім’ї або у дитячі будинки сімейного типу.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4.3. Забезпечити ведення Єдиної інформаційно-аналітичної системи „Діти” з метою обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, які бажають взяти їх на виховання; дітей які опинилися у складних життєвих обставинах.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4.4. Проводити соціальну рекламну та роз’яснювальну роботу з метою формування у населення культури усиновлення дітей старшого віку, влаштування їх до сімейних форм виховання
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4.5. Здійснювати інформаційно-просвітницьку роботу серед населення щодо розвитку сімейних форм виховання для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4.6. Забезпечити своєчасне встановлення статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, не пізніш як через два місяці після виявлення дитини, яка залишилася без батьківського піклування.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.4.7. Здійснювати контроль за додержанням вимог чинного законодавства стосовно захисту майнових (житлових) прав дітей. Вживати заходів щодо попередження фактів порушення житлових прав дітей. Забезпечувати ведення обліку житла, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, на праві власності чи користування, сприяти взяттю на облік дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які потребують забезпечення житлом.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей |
|
Термін: |
Постійно |
4.4.8. Вживати заходів щодо контролю використання соціальних виплат, пенсій в інтересах дітей батьками або особами, які їх замінюють.
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення, міський центр соціальних служб, відділ у справах дітей. |
|
Термін: |
Постійно |
4.4.9. Вживати заходів щодо забезпечення дітей пільгових категорій, зокрема дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають на диспансерному обліку, санаторно-курортним лікуванням у місцевих дитячих та профільних республіканських санаторіях згідно з чинним законодавством.
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.5. Соціальна адаптація та інтеграція дітей з
числа внутрішньо переміщених осіб
4.5.1. Встановлення статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.5.2. Забезпечення реалізації прав внутрішньо переміщених осіб на отримання пенсійних та інших соціальних та компенсаційних виплат за місцем їх фактичного проживання/перебування без обмежень
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.5.3. Забезпечення окремих внутрішньо переміщених осіб санаторно-курортними путівками, відповідно до вимог чинного законодавства
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.5.4. Забезпечення вільного та безперешкодного доступу дітей з числа внутрішньо переміщених осіб до безкоштовних освітніх послуг, належних умов для здобуття дошкільної, загальної середньої освіти з урахуванням потреб неповнолітніх, створення достатньої кількості місць у закладах дошкільної та загальної середньої освіти з урахуванням збільшення кількості ВПО.
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.5.5. Охоплення дітей інвалідів з числа внутрішньо переміщених осіб можливістю отримання освітніх послуг з урахуванням їх права на інклюзивне навчання та особливих потреб (з урахуванням принципу гендерної рівності)
Відповідальні: |
Управління освіти |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.5.6. Організація надання медичної та психологічної допомоги ВПО, здійснення превентивних заходів з метою запобігання погіршанню їх фізичного та психологічного здоров’я
Відповідальні: |
Каховське КНП “Каховський міський центр первинної медико-санітарної допомоги Каховської міської ради”, КНП “Каховська центральна міська лікарня” (за згодою) |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.5.7. Забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації дітей з інвалідністю з числа внутрішньо переміщених осіб та/або виплата грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації.
Відповідальні: |
Управління праці та соціального захисту населення |
|
Термін: |
2021-2024 роки |
4.6. Інформаційно-просвітницька діяльність,
співпраця з громадськими організаціями, ЗМІ
4.6.1. Розробка та поширення інформаційно-роз’яснювальних матеріалів: брошури, листівки, плакати, банери, буклети для різних цільових аудиторій
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей, міський центр соціальних служб |
|
Термін: |
Постійно |
4.6.2. Залучати до роботи щодо проведення заходів для дітей облікових категорій громадські організації, установи.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей |
|
Термін: |
2021-2025 роки |
4.7. Проводити моніторинг стану виконання Програми органами місцевого самоврядування, забезпечити оприлюднення звітів про виконання Програми.
Відповідальні: |
Відділ у справах дітей |
|
Термін: |
Щороку |
5. Фінансування Програми
Основними джерелами фінансування Програми є міський бюджет у межах загальних асигнувань, передбачених на відповідну галузь.
Додаток 1
Розрахунок фінансування до розділу 5 “Фінансування програми”
№ з/п |
Планування заходів на 2021 рік (для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, що перебувають в складних життєвих обставинах ) Місце та час проведення |
Фінансування, орієнтовні вартості послуг та товарів (грн) |
1 |
Екскурсія “Пізнавай рідний край” до УГКМК (Управління Головного Каховського магістрального каналу), смт. Любимівка, Каховського району. квітень |
3500 – послуги перевезення, учасників – 45 |
2 |
Екскурсія до ПрАТ «Чумак» м. Каховка. квітень |
1500– послуги перевезення, учасників – 20 |
3 |
Екскурсія до Каховського історичного музею, м. Каховка. травень |
500- послуги відвідування учасників – 20 |
4 |
До Дня сім’ї та Дня матері, “Сімейній вікенд”, екскурсія до заповідника “Асканія Нова” смт. Асканія Нова, травень |
7000 – послуги перевезення, 6750 - послуги харчування, учасників –45 |
5 |
До Дня захисту дітей — розважальна програма на базі кінноспортивного клубу “Grand Prix”, с. Великі Саги Олешківського району, червень |
8000 - послуги перевезення, учасників –45 |
6 |
До Дня батька - спортивно-розважальний захід (конкурси, ігри, солодкі подарунки) м. Таврійськ база “Славутич”, червень |
3000 грн - перевезення дітей, 4000 грн на призи, солодощі (на 1 особу - 200 грн) учасників – 20 |
7 |
До Дня молоді “Вивчай Україну” (екскурсія до м. Миколаїв), червень |
10000 - послуги перевезення, учасників – 45 |
8 |
Масовий захід - «Ура!Канікули!» - відвідування кінотеатру, парку атракціонів м. Нова Каховка, липень |
3000 - послуги перевезення, учасників – 45 |
9 |
До Дня прапора та Дня Незалежності, екскурсія до Свято-Григор’ївського Бізюкового монастиря, с. Червоний Маяк, Бериславського району, серпень |
5000 - послуги перевезення, учасників – 30 |
10 |
До 1 вересня - “Подорож до Простоквашино” (екскурсія до заводу “Данон”), м. Херсон, вересень |
6000 -послуги перевезення, учасників – 30 |
11 |
Привітання дітей облікових категорій (СЖО) зі святом першого дзвоника, надання канцелярських виробів, вересень |
15000 - 50 подарунків по 300 грн. |
12 |
Конкурс дитячої творчості до Дня міста, вересень |
25000 - 125 подарунків по 200 грн. |
13 |
До Дня усиновителя (відвідування сімей, які усиновили дітей, за місцем проживання вручення подарунків), вересень |
5000 - 10 подарунків по 500 грн |
14 |
До Дня Захисника України та Дня козацтва - екскурсія до комплексу “Зелені Хутори” м. Гола Пристань, жовтень |
7000 - послуги перевезення, 6750- послуги харчування, учасників – 45 |
15 |
До Дня людей з обмеженими фізичними можливостями — відвідування Реабілітаційного центру м. Каховка, листопад |
9000: подарунки по 300 грн кількість учасників – 30 дітей |
16 |
До Дня Святого Миколая (концертно-розважальна програма, солодощі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, діти, які проживають у родині патронатного вихователя, відвідування дитячого будинку “Радість”) За окремим планом, грудень |
50000: подарунки вартістю 250 грн для дітей -сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (200 осіб) |
17 |
До Нового року - “Новорічна ялинка” (відвідування Херсонського обласного драматичного театру, ТРЦ «Фабрика») м. Херсон, грудень |
6000-послуги перевезення, учасників-30 |
18 |
Акція “Милосердя” - допомога дітям та сім’ям облікових категорій (надання гуманітарної допомоги) протягом року |
71000 56000 харчові набори (112 осіб) 15000 речі особистої гігієни (100 осіб) |
19 |
“Здоровий Я!” обстеження дітей, що опинились в складних життєвих обставинах в педіатричному відділенні Каховської ЦРЛ. протягом року |
37 555,65 278,19 грн. надання медичних послуг на добу на одну особу, всього 27 дітей, в середньому термін перебування у лікарні 5 діб. |
20 |
Виготовлення поліграфічної продукції, білбордів протягом року |
9 944,35 |
Всього |
300500 |
Начальник відділу у справах дітей Ольга НАЗАРОВА