ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
---|---|
Дата: | 25.03.2020 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 45
Про Програму із ресоціалізації
засуджених та осіб звільнених
з місць позбавлення волі в місті
Каховка на 2020-2024 роки.
Розглянувши схвалену виконавчим комітетом міської ради Програму із ресоціалізації засуджених та осіб звільнених з місць позбавлення волі в місті Каховка на 2020-2024 роки, керуючись ст. 26, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до Закону України «Про пробацію», Закону України «Про Державну кримінально-виконавчу службу України», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму із ресоціалізації засуджених та осіб звільнених з місць позбавлення волі в місті Каховка на 2020-2024 роки (додається).
2. Фінансовому управлінню (Гончаров О.А.) забезпечити фінансування Програми на 2020-2024 роки в межах коштів, передбачених в міському бюджеті на відповідні роки.
3. Каховському міськрайонному відділу філії державної установи «Центр пробації» в Херсонській області щорічно звітувати про хід виконання програми за попередній рік.
4. Відповідальність за виконання рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кожем'якіна О.В.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, етики, засобів масової інформації, зв’язку з громадськими організаціями, забезпечення законності, правопорядку та антикорупційної діяльності (Глущенко О.А.).
Міський голова А. А. Дяченко
Затверджено рішенням сесії
Каховської міської ради від
_____________№_________
Програма із ресоціалізації засуджених та осіб звільнених
з місць позбавлення волі в місті Каховка на 2020-2024 роки.
І. Загальна характеристика Програми
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Каховський міськрайонний відділ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області |
2. |
Розробник Програми |
Каховський міськрайонний відділ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області |
3. |
Співрозробник Програми |
Юридичний відділ міської ради |
4. |
Відповідальний виконавець Програми |
Каховський міськрайонний відділ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області |
5. |
Учасники Програми |
Виконавчі органи міської ради: Виконавчий комітет (юридичний відділ); відділ організаційно-кадрової роботи, інформаційної політики та взаємодії з громадськістю; управління праці та соціального захисту населення; фінансове управління; відділ освіти; відділ у справах дітей; відділ у справах молоді та спорту; відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла; міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; міськрайоний центр зайнятості населення. |
6. |
Терміни реалізації Програми |
2020-2024 роки |
7. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконані Програми |
Бюджет м. Каховки (за умови надання субвенції державному бюджету з міського бюджету) |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, у тому числі: |
120 тис. грн. |
- коштів міського бюджету |
120 тис. грн. |
|
- коштів інших джерел, не заборонених законодавством |
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Незважаючи на заходи, що вживаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами міста по боротьбі із злочинністю та правопорушеннями, профілактичної роботи серед осіб, схильних до скоєння правопорушень та злочинів, криміногенна ситуація в місті протягом останніх років є складною. Реалізовані заходи організаційного, фінансового та матеріально-технічного забезпечення залишаються недостатніми для подолання багатьох негативних чинників.
З прийняттям 5 лютого 2015 року Закону України «Про пробацію» було запроваджено принципово новий підхід до роботи з особами, які перебувають у конфлікті із законом. Система пробації передбачає не лише нагляд і контроль за особою, яка скоїла злочин, а також проведення соціально-виховної роботи, реалізацію пробаційних програм та інших заходів, відповідно до виявлених потреб та ризиків, спрямованих на виправлення засуджених осіб та запобігання вчиненню ними повторних кримінальних правопорушень. Крім цього, на органи пробації покладено виконання адміністративних стягнень у виді громадських, виправних та суспільно-корисних робіт.
Забезпечення повноцінного функціонування органів пробації, зокрема для проведення соціально-виховних заходів, реалізації пробаційних програм, проведення перевірок засуджених за місцем проживання та роботи має особливо актуальне значення, оскільки якісна практична робота потребує необхідних канцтоварів, обладнання, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів, відшкодування коштів на проїзд.
За 9 місяців 2019 року по обліку Каховського міськрайонного відділу філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області пройшло 250 осіб, які опинились в конфлікті із законом й, враховуючи тенденції інших європейських країн, слід очікувати, що ця цифра буде тільки зростати.
Виконання поставлених перед органами пробації завдань щодо протидії злочинності можливо лише за умови тісного та ефективного співробітництва з іншими органами влади, органами місцевого самоврядування в питаннях забезпечення належної профілактики правопорушень, правового та соціального захисту громадян України.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відома виконавчих органів міської ради у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян належать сприяння діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України.
Саме тому в основу Програми покладено принцип об'єднання зусиль місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів та громадськості для забезпечення охорони публічного порядку та профілактики злочинності.
ІІІ. Мета і основні завдання Програми.
Головною метою Програми є забезпечення безпеки мешканців м. Каховка
шляхом виправлення засуджених, запобігання вчиненню ними повторних кримінальних правопорушень.
Основні завдання Програми:
- активізувати діяльність виконавчих органів влади, зокрема, органу пробації органів місцевого самоврядування та інших установ, що пов’язані із профілактикою правопорушень;
-
підвищити координацію спільних зусиль з профілактики правопорушень між органами місцевого самоврядування, органом пробації та інших установ, які працюють із засудженими або звільненими від відбування покарання з випробуванням, з метою уникнення дублювання функцій та поліпшення якості процедур, що виконуються при роботі з цією категорією осіб;
-
підвищити рівень правової освіти та правового виховання мешканців міста, а особливо молоді, шляхом запровадження сучасних форм і методів профілактики правопорушень;
-
створити дієву систему профілактики повторних правопорушень, спрямовану на соціальну адаптацію осіб, звільнених з місць позбавлення волі;
-
запобігти втягненню у злочинну діяльність нових соціальних груп, особливо неповнолітніх;
-
висвітлювати в засобах масової інформації діяльність органів місцевого самоврядування, органу пробації, та інших установ щодо профілактики правопорушень, з метою підвищення рівня поінформованості громадян;
-
досягти належного рівня фінансового і матеріально-технічного забезпечення у цій сфері.
ІV. Очікувані результати від виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
- знизити рівень злочинності та кількість повторних злочинів, ослабити суспільну напругу, викликану її впливом;
- мінімізувати злочинний вплив на молодь та підлітків, усунути причини і умови, що сприяють втягненню їх у протиправну діяльність;
- сприяти ресоціалізації осіб, які звільнились з місць позбавлення волі;
- забезпечити належну матеріально-технічну і фінансову підтримку органу пробації;
- підвищити ефективність діяльності органу пробації;
- поліпшити стан правопорядку в місті, створити додаткові умови для забезпечення особистої безпеки громадян і профілактики правопорушень.
V. Перелік заходів Програми
-
-
Ресоціалізація засуджених, профілактика правопорушень.
-
1.1. Розширити коло державних, громадських, релігійних організацій та окремих громадян міста, які прийматимуть участь в процесі виконання покарань не пов’язаних з позбавленням волі, а також в проведенні соціально-виховної роботи із засудженими з метою попередження скоєння протиправних дій і нових злочинів.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації»
в Херсонській області.
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
1.2. З метою працевлаштування проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед осіб, засуджених до покарань без позбавлення волі та звільнених з місць позбавлення волі про послуги, які надаються міськрайонним центром зайнятості, умовами обліку та реєстрації в службі зайнятості, про стан ринку праці, про можливості одержання роботи та вимоги до професій, а також з інших питань.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області.
Каховський міськрайонний центр зайнятості
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
1.3. Вирішити питання про створення (бронювання) робочих місць на комунальних підприємствах міста для засуджених осіб, та осіб звільнених з місць позбавлення волі.
Виконавці: виконавчий комітет Каховської міської ради.
Термін: до 2021 р.
1.4. Вирішити питання про виділення в комунальному некомерційному підприємстві «Каховська центральна районна лікарня» місць для тимчасового утримання засуджених, та осіб звільнених з місць позбавлення волі, які не мають або втратили соціальні зв’язки.
Виконавці: виконавчий комітет Каховської міської ради.
Термін: до 2021 р.
1.5. Вирішити питання про можливість надання послуг тимчасового притулку для осіб, звільнених з місць позбавлення волі, які не мають житла.
Виконавці: виконавчий комітет Каховської міської ради.
Термін: до 2021 р.
1.6. Вирішити питання про надання безкоштовного проїзду міськими маршрутами співробітникам Каховського МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області під час виконання ними службових обов’язків.
Виконавці: виконавчий комітет Каховської міської ради.
Термін: до 2021 р.
1.7. Забезпечити ведення повного обліку та соціально-психологічного і соціально-педагогічного супроводу неповнолітніх осіб, засуджених до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі, звільнених від відбування покарання з випробуванням.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області,
Каховський ВП ГУНП в Херсонській області,
Каховський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей
та молоді, служба у справах дітей
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
1.8. Організувати роботу по залученню засуджених неповнолітніх до участі в заходах дитячих, підліткових, молодіжних клубів і центрів з метою їх перевиховання.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області,
Каховський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, служба у справах дітей.
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
1.9. Систематично здійснювати заходи на підтримку програм правового виховання, пропагувати правові знання в освітніх закладах міста та місцевих засобах масової інформації.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області.
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
2. Організаційне забезпечення діяльності відділу пробації
2.1. Систематично аналізувати стан протидії повторній злочинності на території Каховської міської ради, та хід виконання Програми. За результатами аналізу вносити пропозиції по корегуванню даної Програми з метою підвищення ефективності діяльності у сфері пробації.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області.
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
2.2. З метою підвищення авторитету та довіри населення до органів пробації систематично готувати та оприлюднювати в міських засобах масової інформації статистичні та аналітичні дані про стан діяльності на території Каховської міської ради. Залучати представників засобів масової інформації, громадських організацій до участі в цільових заходах.
Виконавці: МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області.
Термін: протягом 2020-2024 рр.
3. Заходи фінансового та матеріально-технічного забезпечення Каховського МРВ філії ДУ «Центр пробації» в Херсонській області.
3.1. Врахувати положення Програми, зокрема додатку 1 до Програми, при формуванні проекту бюджету на 2020 рік та в подальшому на період до 2024 року.
Виконавці: фінансове управління Каховської міської ради.
Термін: протягом 2020-2024 р.р.
Начальник Каховського міськрайонного
відділу філії державної установи
«Центр пробації» в Херсонській області С. Мінаєва
Додаток 1 до цільової програми із ресоціалізації засуджених та осіб звільнених з місць позбавлення волі в місті Каховка на 2020-2025 роки.
ЗАХОДИ ФІНАНСОВОГО, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
до програми із ресоціалізації засуджених та осіб звільнених
з місць позбавлення волі в місті Каховка на 2020-2024 роки.
№ п/п |
Зміст заходів |
Відпові дальні за виконання |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками (тис. грн.) |
Усього витрат на виконання програми (тис. грн) |
|||||
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
|||||
І. |
Придбання та обслуговування комп’ютерної та копіювальної техніки. |
Державна установа “Центр пробації” |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
100 |
|
2. |
Виготовлення друкованої продукції (буклетів, листівок, банерів, календарів, інш.) про діяльність відділу пробації. |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
7,5 |
||
3. |
Фінансування розміщення банерів про діяльність відділу пробації. |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
12,5 |
||
Усього за програмою: |
Загальний обсяг, у тому числі |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
120 |
||
- міський бюджет |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
120 |
|||
- інші джерела |
- |
- |
- |
- |
- |
Начальник Каховського міськрайонного
відділу філії державної установи
«Центр пробації» в Херсонській області С. Мінаєва