Відповідно до Земельного кодексу України, статті 12 Закону України «Про охорону земель», керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму охорони земель на території Каховської міської ради на 2020-2024 роки (додається).
2. Відділу економіки, комунального майна та землі забезпечити виконання заходів Програми.
3. Фінансовому управлінню (Гончаров О.А.) передбачити кошти виконавчому комітету міської ради на реалізацію Програми.
4. Відповідальність за виконання цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Перемежко А.В.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на комісію з питань містобудування, земельних відносин, приватизації та використання майна територіальної громади міста (Гончарова Т.С.).
Міський голова А.А.Дяченко
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішенням сесії міської ради
від_____________ № _____
Програма
охорони земель на території Каховської міської ради
на 2020-2024 роки.
Розділ I Загальні положення.
З метою здійснення заходів для створення ефективного механізму впорядкування земельних відносин та управління земельними ресурсами, раціонального використання та охорони земель, розвитку ринку землі розроблено Програму охорони земель на території Каховської міської ради на 2020-2024 роки (далі - Програма).
Програма розроблена згідно з вимогами Земельного кодексу України”, Закону України «Про охорону земель», Закону України “Про землеустрій”, постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147.
Земля є одним із головних ресурсів життєдіяльності суспільства, територіальною основою для усіх видів діяльності людини та виробничим фактором багатьох галузей економіки. В соціально – економічному розвитку України земельним ресурсам завжди належала провідна роль.
Використання та охорона земель є одним із пріоритетних напрямів державної політики у сфері природокористування і є невід’ємною умовою збалансованого економічного та соціального розвитку. Тому характер і масштаби земельних перетворень визначають темпи та ефективність розвитку національної економіки, формування ринкових відносин.
До повноважень Каховської міської ради у галузі охорони земель на території міста належать:
- розробка, затвердження і реалізація цільових програм та документації із землеустрою щодо охорони земель відповідно до закону;
- установлення обмежень (обтяжень) у використанні, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог законодавства в галузі охорони земель;
- здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності;
- економічне стимулювання раціонального використання та охорони земель відповідно до закону;
- вирішення інших питань у галузі охорони земель відповідно до закону.
Розділ II Характеристика землекористування Каховської міської ради.
Загальна площа території Каховської міської ради становить 3130,70 га з них: площа земельної ділянки 1624 га, площа водної поверхні Каховського водосховища 1506,7 га сільськогосподарських угідь 718,8 га, в тому числі ріллі 351,18 га.
Проведено розмежування земель державної та комунальної власності міста, визначено прибережну захисну смугу та водоохоронну зону вздовж Каховського водосховища, яка становить 35,98 га, довжиною 7,8 км. Прибережна захисна смуга в східній частині міста характеризується крутими схилами з незначним рослинним покривом та зазнає ерозії внаслідок ливневих та паводкових вод, що потребує вжиття періодичних протиерозійних заходів, та робіт із заліснення схилів.
Розділ III Мета і основні завдання.
Програма розроблена з метою раціонального використання та охорони земельних ресурсів, спрямована на реалізацію державної політики України щодо забезпечення сталого розвитку землекористування, рівності права власності на землю територіальної громади та держави, захисту прав власників та користувачів земельних ділянок, розвитку господарської діяльності та пріоритету вимог екологічної безпеки, а також створення більш сприятливих умов для залучення інвестицій у пріоритетні галузі економіки міста.
Стратегічні завдання використання і охорони земель міста орієнтуються на суттєве зростання ролі землі та обсягів надходжень від її використання у формуванні бюджету міста та забезпечення комплексного розвитку земельних відносин, які повною мірою сприятимуть задоволенню соціально-економічних потреб населення і формуванню високоякісного екологічного середовища міста.
Основними завданнями програми є:
- проведення аналізу стану використання та охорони земель на території Каховської міської ради;
- проведення інвентаризації земель та розробка технічної документації із землеустрою під об’єктами комунальної власності міста для ефективного ведення земельного кадастру;
- максимальне збереження площі земельних ділянок з ґрунтовим і рослинним покривом, при здійсненні містобудівної діяльності;
- відновлення родючості земель шляхом рекультивації території полігону твердих побутових відходів;
- проведення берегоукріплювальних та протизсувних заходів для недопущення ерозії земель охоронної захисної смуги Каховського водосховища.
Головне завдання полягає в тому, щоб за допомогою правових норм, фінансово-економічних важелів забезпечити проведення робіт по землеустрою, створити базу даних про власників землі і землекористувачів, напрямки і структуру використання земельних ресурсів, підвищити відповідальність усіх суб’єктів господарювання на землі за раціональне її використання та своєчасність платежів за землю.
Розділ IV Заходи, спрямовані на реалізацію Програми
охорони земель на території Каховської міської ради
на 2020-2024 роки.
№ п/п |
Назва робіт та заходів |
Орієнтовна вартість, тис.грн., |
Термін виконання |
Перелік основних видів діяльності, які належать до природоохоронних заходів сформований згідно з ПКМУ № 1147 від 17 вересня 1996 року |
|||
1. |
Розробка технічної документації із нормативної грошової оцінки земель міста Каховки |
104,8 |
2020-2024 роки |
2. |
Рекультивації території полігону твердих побутових відходів |
200,0 |
2020-2024 роки |
3. |
Проведення берегоукріплювальних та протизсувних заходів для недопущення ерозії земель охоронної захисної смуги Каховського водосховища |
180,0 |
2020-2024 роки |
4. |
Попередження та ліквідація забруднення земель несанкціонованими звалищами |
Місцевий бюджет, залучення коштів підприємців |
2020-2024 роки |
5. |
Здійснення заходів, щодо забруднення земель карантинними рослинами |
Місцевий бюджет, залучення коштів підприємців |
2020-2024 роки |
Заходи, направлені на раціональне використання земель територіальної громади міста |
|||
6. |
Комплекс землевпорядних, землеоціночних робіт і містобудівної документації з підготовки ділянок до продажу. |
30,0 |
2020-2024 роки |
7. |
Оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки комунальної власності (в тому числі під об’єктами комунальної власності) |
50,0 |
2020-2024 роки |
8. |
Укладання договорів оренди земельних ділянок |
Не потребує фінансування |
2020-2024 роки |
9. |
Передача земельних ділянок у власність громадян, у т.ч. учасникам АТО |
Не потребує фінансування |
2020-2024 роки |
10. |
Підготовка, організація та проведення земельних торгів у формі аукціону |
Не потребує фінансування |
2020-2024 роки |
11. |
Витрати на організаційне, матеріально-технічне та програмне забезпечення виконання Програми |
10,0 |
2020-2024 роки |
Розділ V Очікувані результати виконання Програми.
Виконання Програми дасть змогу:
- підвищити ефективність використання та охорони земельних ресурсів;
- здійснити раціоналізацію (оптимізацію) землекористування та створити інвестиційно-привабливе і стале землекористування;
- здійснювати подальший розвиток інфраструктури ринку землі;
- вдосконалити моніторинг на землях всіх форм власності;
- подальшого збереження захисних смуг водних об'єктів для поліпшення їх екологічного стану, створення сприятливого режиму їх збереження;
- ефективно функціонувати системі нормативно-правових та нормативно-технічних актів у галузі використання та охорони земель;
- забезпечити ефективне використання земельних ресурсів, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростання її економічної цінності;
- збільшити надходження до бюджету від платежів за землю.
Розділ VI Фінансове забезпечення
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, які надходять до міського бюджету від сплати втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, згідно вимог статті 209 Земельного кодексу України та цієї програми.
Розділ VII Координація та контроль за виконанням програми.
Координація та контроль за виконанням програми покладається на відділ економіки, комунального майна та землі міської ради.
Відділ економіки, комунального майна та землі міської ради співпрацює з постійною депутатською комісією з питань містобудування, земельних відносин, приватизації та використання майна територіальної громади міста та комісією з розгляду земельних питань.