ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 8
Про Порядок використання
коштів резервного фонду
міського бюджету
Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу України, керуючись підпунктом 7 пункту «а» частини першої статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету» міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок використання коштів резервного фонду міського бюджету (додається).
2. Виконавчому комітету міської ради, іншим виконавчим органам ради забезпечити неухильне дотримання вимог Порядку.
3. Вважати таким що втратило чинність рішення міської ради від 22.05.2002 року № 33/3 «Про Положення про резервний фонд міського бюджету».
4. Відповідальність за виконання даного рішення покласти на перщого заступника міського голови (Кожемякін О.В.).
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань планування, бюджету, фінансів та оподаткування (Мовчан А.Ю.).
Міський голова А.А.Дяченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення сесії міської ради
від №
ПОРЯДОК
використання коштів резервного фонду міського бюджету
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає напрями використання коштів резервного фонду міського бюджету і встановлює процедури, пов'язані з виділенням коштів та складанням звітності про їх використання.
2.Резервний фонд міського бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.
3. Резервний фонд бюджету не може перевищувати 1 відсотка обсягу видатків загального фонду міського бюджету.
4. Резервний фонд міського бюджету затверджюється рішенням міської ради про міський бюджет загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.
5. Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням виконавчого комітету міської ради.
Напрями та умови використання коштів з резервного фонду бюджету
6. Кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення:
а) заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;
б) заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;
в) інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту міського бюджету на відповідний рік.
7. До непередбачених заходів, визначених у підпункті "в" пункту 6 цього Порядку, не можуть бути віднесені:
обслуговування та погашення боргу міської ради та її виконавчих органів;
додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у бюджеті;
капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру;
придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків, пошкоджених під час надзвичайної ситуації;
надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято міською радою.
8. За рахунок коштів резервного фонду бюджету можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.
9. У разі використання коштів резервного фонду бюджету в неповному обсязі на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації техногенного і соціального характеру у зв'язку із закінченням бюджетного періоду і за умови обґрунтованої необхідності продовження заходів, наявності планових строків виконання робіт кошти резервного фонду бюджету можуть виділятися на здійснення заходів, щодо фінансування яких прийнято рішення у вересні - грудні минулого бюджетного періоду у розмірі, що не перевищує суму, яку повернуто до міського бюджету у зв'язку із закінченням бюджетного періоду.
10. Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймається тільки в межах призначення на цю мету і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.
11. Кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні виконкому про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
Кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності некомунальної форми власності міста можуть виділятися через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
Умови повернення до міського бюджету коштів, виділених з резервного фонду бюджету, зокрема строки та поетапний графік, визначаються у договорі, укладеному між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.
Подання та розгляд звернень про виділення коштів з резервного фонду бюджету
12. Звернення про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету подаються підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) до виконавчого комітету міської ради.
13. У зверненні зазначається:
- напрям використання коштів резервного фонду міського бюджету;
- головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду міського бюджету (у разі необхідності);
- обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду міського бюджету, в тому числі на умовах повернення;
- підстави для здійснення заходів за рахунок міського бюджету;
- інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.
14. До звернення обов'язково додаються:
- розрахунки обсягу коштів з резервного фонду бюджету;
- перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуаційтехногенного, природного та соціального характеру, та інших заходів;
- документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування - пояснення заявника про причини непроведення страхування);
- інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду бюджету на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, а також інших заходів.
15. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті "а" пункту 6 цього Порядку, до звернення також обов'язково додаються:
- акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;
- узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.
16. Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.
17. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у пункті 8 цього Порядку, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.
18. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у пункті 9 цього Порядку, до звернення додаються документи, передбачені пунктами 14,15 цього Порядку, та документи, що підтверджують здійснення заходів у минулому бюджетному періоді.
19. Виконавчий комітет міської ради, в особі міського голови, не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення та доданих до нього документів дає доручення відділу економіки, комунального майна та землі міської ради, фінансовому управлінню для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету. До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші заінтересовані виконавчі органи ради, територіальні органи виконавчої влади.
У разі потреби виконавчий комітет міської ради дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:
- відділу міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла, міжрайонному управлінню ГУ ДСНС, комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при виконавчому комітеті міської ради - щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;
- відділу архітектури та містобудування - щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду міського бюджету.
20. Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла на підставі наявних документів, матеріалів обстежень на місці виникнення надзвичайної ситуації вносить питання про необхідність виконання робіт з ліквідації її наслідків на розгляд комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при виконавчому комітеті міської ради, а також розглядає обгрунтовуючі матеріали стосовно оцінки та необхідності проведення невідкладних (першочергових) робіт.
Протокол засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при виконавчому комітеті міської ради та перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації не пізніше десятиденного терміну надається відділу економіки, комунального майна та землі міської ради, фінансовому управлінню.
21. Фінансове управління міської ради розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду міського бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду міського бюджету та надсилає їх у тижневий термін відділу економіки, комунального майна та землі.
22. Відділ економіки, комунального майна та землі згідно з дорученням виконавчого комітету міської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 19 цього Порядку, та пропозицій фінансового правління робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду міського бюджету.
23. У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами 6 - 11 цього Порядку, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 13- 15 цього Порядку, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це виконавчому комітету міської ради.
У разі коли загальний обсяг коштів, виділених з резервного фонду бюджету відповідно до прийнятих рішень, досягне обсягу призначення, затвердженого в бюджеті для резервного фонду, відділ економіки, комунального майна та землі невідкладно повідомляє про це виконавчий комітет міської ради..
Підготовка та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету
24. Відділ економіки, комунального майна та землі є відповідальним за підготовку та подання проектів рішень виконавчого комітету міської ради про виділення коштів з резервного фонду бюджету та у разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду міського бюджету готує відповідний проект рішення, в якому повинно бути визначено:
- головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету;
- напрям використання коштів з резервного фонду бюджету;
- обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду бюджету;
- умови повернення коштів, виділених з резервного фонду бюджету.
25. Відділ економіки, комунального майна погоджує проект рішення про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету з фінансовим управлінням і подає його в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету міської ради.
У виняткових випадках (загроза життю людей, об'єктам економіки та територіям) проект рішення про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету відділом економіки, комунального майна та землі готується і подається на розгляд виконкому на підставі прогнозних розрахунків головного розпорядника бюджетних коштів, якому передбачається виділення коштів з резервного фонду міського бюджету, з наступним оформленням цього проекту у двотижневий термін в установленому порядку.
26. Виконавчий комітет міської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету виключно за наявності висновків відділу економіки, комунального майна та землі міської ради, фінансового управління.
У разі потреби виконавчий комітет міської ради може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
Виділення коштів з резервного фонду бюджету, ведення обліку та звітності
27. Після прийняття рішення виконкому про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету:
а) головний розпорядник бюджетних коштів у тижневий термін повідомляє фінансовому управлінню міської ради коди економічної класифікації видатків та кредитування міського бюджету (коди тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів) та відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним рішенням;
б) фінансове управління під час визначення бюджетної програми з резервного фонду міського бюджету закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису міського бюджету.
28. Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису міського бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.
29. Після внесення змін до розпису бюджету управління Державної казначейської служби здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду бюджету провадяться лише за умови надання йому головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду бюджету, переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, або інших заходів, погодженого з відділом економіки, комунального майна та землі міської ради, фінансовим управлінням та копії договору про повернення до відповідного бюджету коштів, виділених з резервного фонду бюджету на умовах повернення, укладеного між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.
30. Відділ економіки, комунального майна та землі міської ради веде реєстр та проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду міського бюджету і щомісяця інформує виконавчий комітет міської ради про витрачання коштів резервного фонду міського бюджету.
Фінансове управління щокварталу не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, отримує інформацію управління Державної казначейської служби щодо залишків коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів та бюджетних програм з резервного фонду бюджету, а головні розпорядники бюджетних коштів - пояснення про причини невикористання коштів резервного фонду бюджету.
За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів відділ економіки комунального майна та землі у разі необхідності готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчому комітету міської ради проект рішення виконкому щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду міського бюджету.
31. Головні розпорядники бюджетних коштів, які використали кошти з резервного фонду бюджету, подають відділу економіки, комунального майна та землі, фінансовому управлінню звіт щодо використання коштів у відповідності з переліком робіт або інших заходів, погодженим відповідно до пункту 28 цього Порядку, а у разі виділення коштів резервного фонду бюджету на умовах повернення - також інформацію про їх повернення до відповідного бюджету.
31. Фінансове управління отримує не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним інформацію управління Державної казначейської служби про використання коштів з резервного фонду міського бюджету.
32. Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду бюджету, здійснюється в установленому законодавством порядку.
33. У разі виявлення за результатами проведення ревізій фактів нецільового використання коштів резервного фонду міського бюджету та неповернення їх до міського бюджету управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області порушуює перед управлінням Державної казначейської служби в Каховському районі питання про зупинення операцій з коштами резервного фонду міського бюджету та інформуює про це головного розпорядника бюджетних коштів, відділ економіки, комунального майна та землі, фінансове управління міської ради.
34. На підставі актів ревізій, складених відповідно до законодавства, відділ економіки, комунального майна та землі, готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету міської ради проект рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів обсягу зазначених видатків з резервного фонду міського бюджету на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням.
У разі неможливості здійснити зазначене зменшення обсягу видатків з резервного фонду бюджету відділ економіки, комунального майна та землі, повідомляє про це управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській обдасті яке виявило факт нецільового використання коштів.
35. Фінансове управління отримує щомісяця інформацію управління Державної казначейської служби в Каховському районі про повернення коштів виділених з резервного фонду міського бюджету на умовах повернення.
Начальник фінансового управління
Каховської міської ради О.А.Гончаров