Керуючись пунктом 1 частини а статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р.№ 545, постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 р. № 617 «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів», у зв’язку з внесенням змін у нормативно-правові акти, сесія міської ради
ВИРІШИЛА:
-
Затвердити статут Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради у новій редакції (додається).
-
Доручити директору Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради (Атаманюк О. А.) надати документи для внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; здійснити дії пов’язані з державною реєстрацію вищезазначених змін.
-
Вважати таким, що втратив чинність пункт 2 рішення сесії міської ради від 29.03.2018 р. № 1011/53 «Про створення Каховського міського інклюзивно-ресурсного центру Каховської міської ради».
-
Відповідальність за виконання рішення покласти на секретаря міської ради Гончарову І. А.
-
Контроль за виконанням рішення покласти на депутатську комісію з питань культури, освіти, молоді, спорту, соціального захисту населення та охорони здоров’я (Скрипніченко М. М.).
Міський голова А. А. Дяченко
ПОГОДЖЕНО Наказ Департаменту освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації від ____________ 2018 р. № _____ |
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення сесії міської ради від __________ 2018 р. № ______ |
СТАТУТ
КАХОВСЬКОГО МІСЬКОГО
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
КАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 42067628
м. Каховка – 2018
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Каховський міський інклюзивно-ресурсний центр Каховської міської ради (надалі – Центр) – комунальнийзаклад заснований Каховською міською радою Херсонської області (надалі – Засновник). Засновник делегує окремі функції уповноваженому ним органу управління – управлінню освіти Каховської міської ради (надалі – управління освіти міської ради).
Засновник здійснює фінансування Центру, його матеріально-технічне забезпечення (надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, за потреби, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування).
Повне найменування: Каховський міський інклюзивно-ресурсний центр Каховської міської ради.
Скорочене найменування: Каховський ІРЦ.
1.2. У своїй діяльності Центр підпорядковується органу управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації, а в частині провадження фінансово-господарської діяльності – Засновнику або уповноваженому ним органу.
Міністерство освіти і науки є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики щодо діяльності Центрів. Методичне та аналітичне забезпечення діяльності Центру забезпечує обласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти (далі – обласний центр підтримки інклюзивної освіти).
1.3. Центр у своїй діяльностікерується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Міністерства освіти і науки України, рішеннями Каховської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами начальника управління освіти Каховської міської ради та цим статутом.
1.4. Місцезнаходження центру:74800, Україна, Херсонська область, місто Каховка, вулиця Жовтнева 4.
1.5. Центр є юридичною особою публічного права, має печатку і штампи, бланки встановленого зразку, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України.
1.6. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.7. Центр має приміщення, пристосоване для дітей з особливими освітніми потребами, відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
У таких приміщеннях облаштовуються приймальні, кімнати для надання індивідуальних та групових психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг: кабінет вчителя-логопеда, практичного психолога, вчителя-дефектолога,медичної сестри, обслуговуючого персоналу, кабінет для занять з лікувальної фізкультури, кабінет для проведення спільних засідань фахівців Центру, кабінет директора Центру, ресурсна кімната, технічні приміщення, тощо.
1.8. Центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (здобувають освіту) на відповідній територіально-адміністративній території, за умови подання відповідних документів.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад, Центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про це управління освіти міської ради та орган управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації.
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, зокрема у закладах професійної(професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини(далі – комплексна оцінка),надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є:
2.2.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.
2.2.2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.
2.2.3. Участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше ніж двічі на рік.
2.2.4. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.2.5. Ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою.
2.2.6. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої професійної(професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, з питань організації інклюзивного навчання.
2.2.7. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної(професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, щозабезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг таким дітям.
2.2.8. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами, стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної(професійно-технічної освіти), інших закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти тазарахування до цих закладів.
2.2.9. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
2.2.10. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.
2.2.11. Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами.
2.2.12. За дорученнями управління освіти міської ради координує роботу закладів загальної середньої та дошкільної освіти, заснованих Каховською міською радою, з питань організації в них інклюзивного навчання.
2.2.13. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціямищодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку, в разі потреби, із залученням відповідних спеціалістів.
2.2.14. Підготовка інформації про результати діяльності Центру для засновника, органу управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації, управлінню освіти міської ради, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.
2.2.15. Інші функції, що випливають з покладених на центр завдань.
ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС
3.1. Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
3.2. Центр здійснює некомерційну господарську діяльність.
3.3. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.4. Для здійснення господарської діяльності центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.5. Засновник та управління освіти міської ради не відповідають за зобов’язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов’язаннями Засновника та Управління освіти міської ради.
3.6. Центр має право укладати угоди (окрім фінансово-господарських), набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
IV. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
4.1. Центр має право:
4.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на нього завдань.
4.1.2. Укладати угоди (окрім фінансово-господарських) з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
4.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
4.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
4.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
4.1.6. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.
4.2. Обов’язки Центру:
4.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
4.2.2. Вносити пропозиції Засновнику, управлінню освіти міської ради, органу управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації, центрам підтримки інклюзивної освіти щодо удосконалення діяльності Центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами;
4.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти(ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
4.2.4. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
V. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
5.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
5.2. До компетенції Засновника належить:
5.2.1. Затвердження Статуту та змін до нього.
5.2.2. Забезпечення створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання.
5.3. Уповноваженийзасновником орган управління центром –управління освіти Каховської міської ради:
5.3.1. Проводить конкурс на заміщення посади директора Центру, укладає з ним трудовий контракт строком на 3 роки, приймає рішення щодо його подовження чи розірвання (за погодженням з органом управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації).
5.3.2. Затверджує річний план роботи, кошторис, штатний розпис Центру.
5.3.3. Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг шляхом укладення цивільно-правових угод, відповідно до запитів центру.
5.3.4. Проводить моніторинг виконання рекомендацій центру підпорядкованими їм закладами освіти.
5.3.5. Здійснює бухгалтерське та фінансово-господарське обслуговування центру через централізовану бухгалтерію відділу освіти.
5.3.6. Заслуховує звіт про діяльність Центру.
5.3.7.Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти.
5.3.8. Надає для погодження органу управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації штатний норматив, графік роботи, кандидатури на посади директора.
5.4. Орган управління освітою Херсонської обласної державної адміністрації:
5.4.1. Погоджує Статут (наказом), штатний норматив, графік роботи, призначення на посаду директора Центру та його звільнення.
5.4.2. У разі незгоди батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінкуорганізовує проведення засідання консиліуму щодо оскарження такого висновку та поглиблене психолого-педагогічне обстеження дитини з метою уточнення особливостей її навчально-пізнавальної діяльності, підтвердження або зміни висновку про комплексну оцінку.
5.4.3. Подає щороку до 5 вересня Міністерству освіти і науки України зведену інформацію про діяльність Центру за попередній навчальний рік.
5.5. Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на 3 роки на конкурсній основі (шляхом укладання трудового контракту) та звільняється з посади наказом Управління освіти міської ради.
На посаду директораЦентру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія») та стаж роботи не менше п’ятироків за фахом.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються трудовим контрактом.
5.6. Директор центру:
5.6.1. Планує та організовує роботу, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців.
5.6.2. Затверджує річний план роботи Центру, річний план роботи фахівців Центру, щотижневі графіки роботи Центру та фахівців Центру, звіти фахівців Центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами.
5.6.3. Організовує ведення в Центрі ділової документації, зокрема журналу обліку заяв, журналу обліку висновків про комплексну оцінку, журналу обліку консультацій, особових справ дітей, які пройшли комплексну оцінку, особових справ фахівців Центру тощо.
5.6.4. Подає до управління освіти міської ради проекти змін до Статуту.
5.6.5.Визначає граничну чисельність працівників Центру та потребу у фахівцях.
5.6.6. Призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру затверджує управлінням освіти міської ради на підставі примірних положень затверджених МОН. Звільняє педагогічних працівників з посад відповідно до законодавства. Призначає та звільняє технічний (допоміжний) персонал. Затверджує їх посадові інструкції.
5.6.7. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
5.6.8. У межах фонду оплати праці встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
5.6.9. Укладає колективний договір за погодженням за погодженням з управлінням освіти міської ради.
5.6.10. Розпоряджається майном центру та його коштами, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів Центру.
5.6.11. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру.
5.6.12. Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
5.6.13. Подає управлінню освіти міської ради річний звіт про діяльність Центру за попередній навчальний рік.
5.6.14. Вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.
VI. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
6.1. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчителі-реабілітологи, а також медична сестра, господарсько-обслуговуючий персонал.
6.2. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три або більше років за фахом.
6.3. Обов’язкифахівців Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
6.4. На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
6.5. Гранична чисельність фахівців центрувизначається рішенням виконавчого комітету міської ради. Гранична чисельність фахівців Центру розраховується виходячи з наявних фінансових ресурсів передбачених на рік та потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці. Також Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.
VII. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
7.1. Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів (персоналу) Центру, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
7.2 Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
7.3. Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
7.4. Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
7.5. Джерелами фінансування Центру є: кошти Засновника, освітня субвенція (фінансуються педагогічні працівники), державна субвенція (фінансується наповненість необхідним обладнанням кабінетів вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, вчителів-реабілітологів, практичних психологів тощо), благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
7.6. Фінансово-господарська діяльність Центру здійснюється через відділ централізованої бухгалтерії управління освіти міської ради.
7.7. Центр може надавати платні послуги, що не суперечать його завданням. Перелік та вартість платних послуг затверджується управлінням освіти міської ради на підставі рішення виконавчого комітету міської ради.
7.8. Директор Центру несе відповідальність перед Засновником, управлінням освіти міської ради та іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
VIII. ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ
8.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію центру приймається Засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
8.2. У разі припинення Центру (у результаті його ліквідації, злиття, поділу або перетворення) його активи передаються одній або декільком неприбутковим організаціям відного виду або зараховуються до доходу бюджету м. Каховки.
8.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
ІX. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
9.1. Зміни та доповнення до цього Статуту, у разі потреби, вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
Секретар міської ради І. А. Гончарова