ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1
Про затвердження звіту тимчасової контрольної
комісії з питань забудови території біля будинку
№ 194 по вул.Мелітопольській
Заслухавши та бговоривши звіт і пропозиції тимчасової контрольної комісії з питань забудови території біля будинку № 194 по вул.Мелітопольській, утвореної рішенням 62 сесії Каховської міської ради VII скликання № 1312/62 від 25 листопада 2018 року, керуючись пунктом 11, статті 26, статтею 48 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити звіт і пропозиції тимчасової контрольної комісії з питань забудови території біля будинку № 194 по вул.Мелітопольській згідно виданого паспорту прив´язки зупиночного комплексу з трьома тимчасовими спорудами по 30 кв.м кожна, для провадження підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) зблокованих з багатоквартирним житловим будинком (додається).
2. Виконавчому комітету міської ради рекомендувати анулювати паспорт прив´язки зупиночного комплексу з трьома тимчасовими спорудами по 30 кв.м кожна, для провадження підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) зблокованих з багатоквартирним житловим будинком № 194 по вул.Мелітопольській з благустроєм та освітленням прилеглої території. Замовнику — ТОВ «Каховське автотранспортне підприємство 16506» (реєстраційний номер № 21/2018 від 23 серпня 2018 р.), виданий начальником відділу містобудування та архітектури, головним архітектором Джепаровою С.Р.
2.1. Відділу містобудування та архітектури в термін протягом 5 (п´яти) робочих днів визначити площу самовільно зайнятої земельної ділянки.
3. Міському голові Дяченко А.А. від імені міської ради в установленому законодавством порядку, яке регулює земельні відносини в Україні, у місячний термін звернутися до господарського суду Херсонської області з позовною заявою до замовника ТОВ «Каховське автотранспортне підприємство 16506» про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки по вул.Мелітопольській біля буд.194, загальною площею ____ кв.м та приведення її у первинний стан з відновленням зелених насаджень за його рахунок.
4.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань містобудування, земельних відносин, приватизації та використання майна територіальної громади міста (Гончарова Т.С.).
Міський голова А.А. Дяченко
ТИМЧАСОВА ДЕПУТАТСЬКА КОМІСІЯ КАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
з питань забудови території біля будинку 194 по вул.Мелітопольській
74800, вул. Велика Куликовська ,103, м. Каховка, Херсонської області, тел. (05536)6-21-00
Від 27 листопада 2018р.
ВИСНОВОК
тимчасової контрольної комісії з питань забудови території біля будинку 194 по вул.Мелітопольській, утвореної рішенням 62 сесії Каховської міської ради VII скликання
№1313/62 від 25 листопада 2018 р.
Комісія у складі: ____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_________________________________________________________________, вивчивши матеріали, на підставі яких відділ архітектури та містобудування міської ради надав паспорт прив’язки зупиночного комплексу з трьома тимчасовими спорудами по 30 кв.м кожна для провадження підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) зблокованих з багатоквартирним житловим будинком №194 по вул. Мелітопольській з благоустроєм та освітленням прилеглої території замовнику – ТОВ «Каховське автотранспортне підприємство – 16506», заслухавши пояснення посадових осіб виконавчих органів міської ради та представника замовника, дійшла до висновку, що паспорт прив’язки видано з грубим порушенням чинного законодавства України, що регулює містобудівні, земельні відносини та права приватної власності, виходячи з наступного:
1. Вивчення документів.
07.08.2018 року до виконавчого комітету Каховської міської ради звернувся директор ТОВ «Каховське АТП 16506» Литвиненко Володимир Федорович із заявою ( Вх.№1683/02-12 від 06.08.2018р.) у довільній формі про надання дозволу на розміщення «Зупинки міського пасажирського транспорту в т.ч. модульного (на 3 секції) комплексу тимчасових споруд (з дотриманням сучасних архітектурно-будівельних для провадження підприємницької діяльності площею по периметру 90 м. кв. на перехресті вул. Мелітопольська та Фаїни Гаєнко, згідно предпроектної пропозиції, яку було додано.(а саме: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М1:500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості, та графічні креслення комплексу у 3D зображенні.), з метою покращення умов для користування містян послугами пасажирського громадського транспорту, розвитку транспортної та комерційної інфраструктури міста, поліпшення зовнішнього вигляду міста.
07 серпня 2018 року Заява була розглянута заступником міського голови Кожем'якіним О.В. і направлена для подальшого розгляду головному архітектору міста Джепаровій С.Р. Джепарова С.Р. 07 серпня 2018р. дала вказівку Тельник В.І винести заяву із доданими матеріалами на розгляд засідання планувальної ради.
Планувальна рада, під головуванням міського голови Дяченко А.А., на своєму засіданні 14 серпня 2018 року розглянула ці матеріали та Вирішила: Дати згоду ТОВ «Каховське АТП 16506» на розміщення «Зупинки пасажирського транспорту» з модульним комплексом (на 3 секції) тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності площею по периметру 90 м. кв. на перехресті вул. Мелітопольська та Ф. Гаєнко. Відділу містобудування та архітектури міської ради надати паспорт прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності відповідно до чинного законодавства. (за – 11; утримались – 2).
Про результат розгляду вище вказаної Заяви, було повідомлено директору ТОВ «Каховське АТП 16506» Литвиненко В.Ф. листом за Вих.№02-12/1683-4967 від 22.08.2018р., який він отримав 27.08.2018.
21.08.2018р. на ім'я керівника відділу містобудування та архітектури Джепарова С.Р. надійшла заява від Дмитрука Олексія Васильовича (заява від імені – ТОВ «Каховське АТП 16506») щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, в якій Дмитрук О.В. просить оформити паспорт прив'язки ТС на розміщення споруд для проведення підприємницької діяльності «Зупиночний комплекс з 3-ма тимчасовими спорудами (площею 30 м. кв. кожна) для здійснення підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) по вул. Мелітопольська, зблокований з багатоквартирним житловим будинком №194». До заяви додані : 1). Схема розміщення ТС; 2).Ескізи фасадів ТС; 3). Схема благоустрою прилеглої території; 4). Копія ліцензії розробника.
23.08.2018 ТОВ «Каховське АТП 16506» отримало Паспорт прив'язки за реєстраційним номером №21/2018 на «Зупиночний комплекс з трьома тимчасовими спорудами (ТС) по 30 кв. м (кожна) для провадження підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) зблокованих з багатоквартирним житловим будинком №194 по вул. Мелітопольській з благоустроєм та освітленням прилеглої території», який був виданий начальником відділу містобудування та архітектури, головним архітектором міста – Джапарова С.Р.
З вище наведеного випливає, що рішення щодо розгляду питання з можливості розміщення ТС та видачі Паспорту прив'язки на їх розташування розглядалось та приймалось виключно Планувальною радою м. Каховка.
2.Аналіз відповідності вчинених дій та документів чинному законодавству України:
2.1. Комісією було вивчено порядок роботи та повноваження Планувальної ради м. Каховки.
Планувальна рада утворюється рішенням Виконавчого комітету каховської міської ради. Рішенням Виконавчого комітету №148 від 15.05.2012 року було затверджено Положення про планувальну раду м. Каховка. Цим Положенням в розділі 1. Загальні положення, визначено порядок роботи планувальної ради, яка є консультативно-координаційним органом при міському голові та утворюється рішенням виконавчого комітету міської ради. У своїй діяльності планувальна рада керується Конституцією України, законами України, Указами Президента України, постановами ВРУ, актами КМУ, наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України, актами місцевої влади, а також цим положенням. Відповідно до розділу 2.Основні завдання ради ч.1 надає рекомендації сесії міської ради та виконавчому комітету; ч. 2 здійснює попередній розгляд заяв і пропозицій суб'єктів містобудівної діяльності щодо можливості розміщення на території міста об'єктів містобудування, їх будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту; ч.3 готує за результатами розгляду заяв і пропозицій вмотивовані висновки щодо можливості здійснення пропозицій суб'єктів містобудівної діяльності; ч.5 вимагає, при необхідності, від заінтересованих сторін додаткові обґрунтування, розрахунки та висновки експертизи.
Отже, планувальна рада не має повноважень приймати рішення в тому числі і щодо розміщення ТС, та не мала і не має права вказувати Відділу містобудування та архітектури міської ради надати паспорт прив'язки на встановлення ТС.
Але планувальна рада на своєму засіданні 14 серпня 2018 року Вирішила – дати згоду на розміщення зупиночного комплексу з вказівкою відділу містобудування та архітектури надати паспорт прив’язки зазначеної тимчасової споруди. Вказівка була виконана Паспорт прив'язки було видано.
2.2. В процесі вивчення відповідності Паспорта прив'язки вимогам законодавства України
Комісією було встановлено, що він не відповідає чинному законодавству України виходячи з наступного:
1. Частиною четвертою статті 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, яким визначається механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності; відповідно до пункту 2.2 Порядку замовник, який має намір встановити тимчасову споруду, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення тимчасової споруди, до заяви дотаються графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості; реквізити замовника. Цей перелік є вичерпним.
Для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає, зокрема, схему розміщення ТС згідно з додатком 1 до Порядку із зазначенням площі земельної ділянки згідно із документами на землекористування (пункт 2.6 Порядку).
Паспорт прив'язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з моменту подання відповідної заяви та за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; паспорт прив'язки ТС не надається за умов подання недостовірних відомостей, наведених у пункту 2.6 Порядку (пункт 2.14 Порядку). Водночас дія паспорту прив'язки анулюється, зокрема, за таких умов, як недотримання вимог паспорта прив'язки при встановленні тимчасової споруди, надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку при підготовці паспорта прив'язки тимчасової споруди.
Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"до виключних повноважень органу місцевого самоврядування віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; також розпорядження землями територіальних громад віднесено до повноважень сільських, селищних, міських рад на території сіл, селищ, міст за пунктом "а" частини першої статті 12 Земельного кодексу України.
За приписами статті 116 Земельного кодексу України (у відповідній редакції) громадяни та юридичні особи набувають права власності чи користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органу виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону; статтею 122 цього Кодексу визначено порядок надання земельних ділянок у користування після виокремлення зазначеної земельної ділянки в натурі та з передачею землекористувачу права користування, як складової права власності.
Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав; перелік документів, що посвідчують зміст права землю визначено статтею 126 зазначеного Кодексу.
Під час проведення перевірки було опитано працівників структурних підрозділів виконкому та замовника – директора ТОВ «Каховське АТП 16506» Литвиненко Володимира Федоровича з питання чи належить земельна ділянка на якій встановлюється ТС на правах власності ТОВ «Каховське АТП 16506», чи на правах постійного користування або на правах оренди земельної ділянки з відповідною державною реєстрацією цих прав. Директор ТОВ «Каховське АТП 16506» Литвиненко Володимир Федорович відповів що у ТОВ «Каховське АТП 16506» немає жодних документів на право власності на дану земельну ділянку, а також не має документів на право постійного користування чи право оренди земельної ділянки, що було підтверджено працівниками структурних підрозділів виконкому.
Під час проведення перевірки було опитано працівників структурних підрозділів виконкому та замовника – директора ТОВ «Каховське АТП 16506» Литвиненко Володимира Федоровича з питання: чи було між Каховською міською радою та ТОВ «Каховське АТП 16506» підписано договір оренди або сервітуту, або інший будь який договір на використання земельної ділянки для встановлення ТС біля багатоквартирного житлового будинку №194 по вул. Мелітопольській. Директор ТОВ «Каховське АТП 16506» Литвиненко Володимир Федорович відповів що між ТОВ «Каховське АТП 16506» та Каховською міською радою не має підписаних жодних договорів оренди або сервітуту, або інших будь яких договорів на використання земельної ділянки для встановлення ТС біля багатоквартирного житлового будинку №194 по вул. Мелітопольській. Відсутність договорів між ТОВ «Каховське АТП 16506» та Каховською міською радою щодо оренди або сервітуту, або інших будь яких договорів на використання земельної ділянки для встановлення ТС біля багатоквартирного житлового будинку №194 по вул. Мелітопольській було підтверджено і працівниками структурних підрозділів виконкому, зокрема: першим заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради - Кожем’якін Олег Володимирович; начальником юридичного відділу - Чиркіна Людмила Юріївна; начальником відділу економіки, комунального майна та землі - Перемежко Антон Васильович та іншими, що має підтвердження на відеозаписах засідань комісії.
Отже:
1). В відділі містобудування та архітектури відсутня схема розміщення ТС в масштабі М1:500 із зазначенням площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування. (замовник не надав);
2). В Паспорті прив'язки на встановлення ТС, який був виданий начальником відділу містобудування та архітектури, головним архітектором міста – Джапарова С.Р., ТОВ «Каховське АТП 16506», відсутня схема розміщення ТС масштабі М 1:500 із зазначенням площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування. Таким чином Паспорт прив'язки на встановлення ТС не відповідає вимогам Порядку ( і додатку 1 до нього) затвердженому Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 . Таким чином, відповідно до пункту 2.27 Порядку, дія паспорта прив'язки ТС анулюється за таких умов: надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив'язки ТС.
3). На розгляд Каховської міської ради не виносилось питання щодо виділення земельної ділянки під встановлення ТС за вказаною адресою. Що взагалі унеможливлює звернення замовника про розробку Паспорта прив'язки, доки не будуть вирішені земельні питання.
2.3. Щодо зблокування ТС з багатоквартирним житловим будинком за адресою вул. Мелітопольська будинок 194
Для вирішення питання щодо оформлення паспорта прив'язки на розміщення споруд для проведення підприємницької діяльності «Зупиночний комплекс з 3-ма тимчасовими спорудами (площею 30 м.кв. кожна) для здійснення підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) по вул. Мелітопольська, зблокований з багатоквартирним житловим будинком №194», замовником – ТОВ «Каховське АТП 16506» до заяви було додано схема розміщення ТС в масштабі М1:500, згідно якої три тимчасові споруди через навіс, який є також тимчасовою спорудою, зблоковані до багатоповерхового житлового будинку.
Тобто 3-ри тимчасові споруди зблоковані з капітальної спорудою (з багатоквартирним житловим будинком №194 по вул. Мелітопольська) за допомоги додаткової тимчасової споруди (навіс).
Багатоквартирний житловий будинок №194 по вул. Мелітопольська, це житловий комплекс який є спільною власністю власників житлових та не житлових приміщень в цьому житловому комплексі. В даному будинку створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об’єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Відповідно до ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»:
Стаття 1. ч. 1. п. 6) спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче- огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія;
Стаття 10. Прийняття рішень щодо управління багатоквартирним будинком зборами співвласників ч.2. До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про:
1) розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним;
5) проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт.
Відповідно до ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»
Стаття 10. Статутні органи об'єднання
До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься:
Рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників.
Відповідно до Цивільного Кодексу України
Стаття 317. Зміст права власності
1. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Стаття 321. Непорушність права власності
1. Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Отже для вирішення питання про можливість зблокування 3-х тимчасових споруд з багатоквартирним житловим будинком за допомогою додаткової тимчасової споруди, замовнику - ТОВ «Каховське АТП 16506» необхідно було звернутися до власника цього будинку – ОСББ «Контакт» і вирішити це питання на загальних зборах співвласників відповідно до чинного законодавства. У разі позитивного вирішення питання надати протокол або виписку з протоколу Загальних зборів до пакету документів на оформлення паспорту прив'язки.
В даному випадку Планувальна рада не виконала покладених на неї зобов'язань в розділі.2. ч.5 Положення про планувальну раду «вимагає, при необхідності, від заінтересованих сторін додаткові обґрунтування, розрахунки та висновки експертизи». Юридичний відділ виконкому не відпрацював це питання, в підсумку маємо порушення законодавства та втручання в приватну власність.
2.4. Щодо використання ТОВ «Каховське АТП 16506» земельної ділянки та виконання на ній земельних та будівельних робіт.
За статтею 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 року № 963-IV(зі змінами та доповненнями) самовільним зайняттям земельної ділянки є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду).
У частині третій статті 125 Земельного кодексу України визначено, що приступати до використання земельної ділянки до встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та його державної реєстрації забороняється.
Отже використовувати земельну ділянку можна тільки після її надання особі, тобто тільки після отримання та державної реєстрації правовстановлюючого документа. Таким чином, використання земельної ділянки до державної реєстрації акта або договору оренди підпадає під її самовільне зайняття
Згідно з положеннями статті 212 ЗК самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.
Статтею 531 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки.
Пропозиції:
1.Виконавчому комітету Каховської міської ради анулювати Паспорт прив'язки за реєстраційним номером №21/2018 від 23 серпня 2018р. на «Зупиночний комплекс з трьома тимчасовими спорудами (ТС) по 30 кв. м (кожна) для провадження підприємницької діяльності (торгівля продовольчими товарами та надання побутових послуг) зблокованих з багатоквартирним житловим будинком №194 по вул. Мелітопольській з благоустроєм та освітленням прилеглої території», який був виданий начальником відділу містобудування та архітектури, головним архітектором міста – Джапарова С.Р.
2. Міському голові Дяченко А.А. від імені міської ради звернутися до відповідного господарського суду з позовною заявою до замовника про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки та приведення її у первинний стан за його рахунок.
3. Міському голові Дяченко А.А. до 15 грудня 2018 року надати письмово інформацію щодо вчинених дій відповідно до висновків та пропозицій тимчасової контрольної комісії з питань забудови території біля будинку 194 по вул. Мелітопольській, утвореної рішенням 62 сесії Каховської міської ради VII скликання №1313/62 від 25 листопада 2018 р. Відповідь надати секретарю комісії, депутату каховської міської ради Молчановій Олені Віталіївні.
Голова комісії О.В. Кожем’якін
Секретар комісії О.В. Молчанова